corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 290)
  • Auteur
    Berichten
  • #18267460

    Maar er zit wel een gat maar het pennetje is er gewoon niet :s

    #18267461

    hmm even een plaatje erbij gepakt via google..
    als de pen los kan dan de pen uit de oude nokkenassen halen.. en anders van een stuk staal de juiste lengte afslijpen en erin doen met eenbepaald goedje dat metaal “lijmt” omdat lassen op die plek niet veel goeds doet

    #18267462

    Ja nu weet ik niet of je het uit de orginele nokkenassen kan halen ?
    Iemand een idee ?

    Mvg ken d

    #18267463

    Zou je kunnen zien.. Als het als een geheel is zie je geen naad lopen rond de pen… Anders kun je zirn dat de pen erin gedrukt is.. Als dat laatste het geval is zou je je nokkenas kunnen verhitten zodat de pen er makkelijk uit gaat.. Anders bij twijfel de VOD bellen..

    #18267464

    Ik heb hier nog orginele nokken liggen, zal er morgen een foto van maken.

    #18267465

    Super

    #18267466

    Heb alles uit elkaar liggen :) en me beziggehouden met de pennetjes heb ze zelf gemaakt past super en is als orgineel.
    Nu morgenvroeg alles weer in elkaar maar welke aanhaalmomenten gebruik ik best voor nokkenaslagerkapjes ?
    En tandwielen op nokkenassen ?
    En bij nieuwe klepstoters moet ik daar iets meedoen of kunnen ze gelijk in de wagen ?
    Mvg ken d

    #18267453

    Nieuwe stoters ff vullen met olie dat scheelt in slijtage en flink geklapper.

    Pennetjes zitten gelijmd vermoed ik.

    Zie foto:

    Ik dacht 8nm voor de nokkenaskapjes.

    #18267467

    Hij draaid weer stationair iets minder door de sport nokken maar dat vind ik niet zo erg.
    Nu blijft er toch nog iets tikken wel veel minder maar nogsteeds getik :s
    Iemand een idee wat dit nog kan zijn ?

    Mvg kend

    #18267468

    Kleine update het blijken de klepstoters van cil 1 te zijn die tikken voor zover ik kan horen nu ze zijn alle 16 vervangen dus ga ervan uit dat deze goed zijn of heb ik wat verkeerd gedaan bij het monteren ?

    Kan het ook zijn dat er een kanaal naar die specifieke stoters gaat of zitten deze allemaal op een kanaal ?en als de oliepomp slecht is moet het olielampje toch gaan branden lijkt me ?

    Weet echt geen raad meer :
    Hier filmpje nadag ik engine flush heb gedaan toen klepstoters vervangen en nieuwe oliefilter en olie erop :(
    http://vid1237.photobucket.com/albums/ff467/kendirven/Mobile%20Uploads/trim.C4A73295-051D-43D8-B6C7-E70EB1AB2D2A_zps3sezsizw.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mvg ken d

    #18267469

    of heb je met het vervoeren en behandelen de stoters niet recht gehouden?? dan lekt de olie eruit en staan ze droog…
    bij een slechte oliepomp gaat je olie lampje flikkeren.. omdat er dan wel olie door komt maar onvoldoende.. bij geen olie druk of onder minimaal niveau gaat het lampje branden

    #18267470

    Heb ze 1 nacht in de olie ondergedompeld gestaan moest er toch olie lucht op zitten hoe krijg je dit dan weg ?

    Mvg ken d

    #18267471

    Heb net koud gestart geen getik vanaf ie warm wordt tikt ie harder na venant ie warmer wordt.
    Er zit 10w40 orgineel opel in dus lijkt me dat de olie te dun is bij warm draaien mss :s

    #18267472

    dat kan ook idd.. ik denk dat 5w30 of 10w60 wel meer geschikt is…

    #18267473

    @bart-gsi wrote:

    dat kan ook idd.. ik denk dat 5w30 of 10w60 wel meer geschikt is…

    5w30 is nog dunner, zou ik laten als je denkt dat de olie te dun is.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18267474

    Collega van me zij ook langst de kop de oliekanalen eens door te blazen met perslucht .
    Iemand idee of dit kan kloppen ?

    #18267475

    dat kan als je er troep en afzetteing van de olie in hebt en dat de boel verstopt is.. maar als je een opgeknapte motor hebt zul je dat niet zo snel hebben maargoed zeg nooit nooit.. sommige olie merken is gewoon troep als je dat erin mikt…
    maar buiten dat perslucht hebben ze ook een toevoeging voor je olie om de oliekanalen van binnen te reinigen…
    kost iets van 40 euro dacht ik en kun je erbij gieten en moet je een paar 100 km mee rijden dat het gaat werken en dan de olie en filter vervangen

    #18267476

    @bart-gsi wrote:

    maar buiten dat perslucht hebben ze ook een toevoeging voor je olie om de oliekanalen van binnen te reinigen…
    kost iets van 40 euro dacht ik en kun je erbij gieten en moet je een paar 100 km mee rijden dat het gaat werken en dan de olie en filter vervangen

    Dat noemen ze motorflush en daar mag je niet mee rijden.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18267477

    @KRSA2000 wrote:

    @bart-gsi wrote:

    maar buiten dat perslucht hebben ze ook een toevoeging voor je olie om de oliekanalen van binnen te reinigen…
    kost iets van 40 euro dacht ik en kun je erbij gieten en moet je een paar 100 km mee rijden dat het gaat werken en dan de olie en filter vervangen

    Dat noemen ze motorflush en daar mag je niet mee rijden.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    hmm ok.. ik kon ff niet op de naam komen maar dat goedje bedoelde ik dus..
    ok.. of was het 10 a 20 minuten laten draaien op 2500 toeren??
    je moest `m in ieders geval niet stationair laten lopen

    #18267478

    Is merk afhankelijk hoe lang, maar is idd met verhoogd stationaire toerental.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18267479

    Bij mij stond op de moterflush die ik had gedaan voor het vervangen van de klepstoters station 15min laten draaien.

    Maar heeft toen niets geholpen en heb ik stoters vervangen maar nu is er nog steeds de tik

    #18267480

    Heb net nog wat aan het proberen geweest de oliekanalen van de stoters uitgeblazen waren allemaal open.

    Denk dat ik nog maar eens een engine flush ga proberen en nieuwe olie erop :s

    Mvg ken d

    #18267481

    Je kan ook ’top end treatment’ van forte overwegen.

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18267482

    ga ik eens opzoeken wat dit inhoud.

    mvg ken d

    #18267483

    misschien beetje ver gezocht.. maar zit er speling tussen de nokkenas en klepstoter??.. dat kan misschien het tikken ook veroorzaken.. zijn normaal niet speling kan altijd nog..

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 290)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.