Corsa B GSI 16-16v bwj ’98 stationair probleem….HELP

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI 16-16v bwj ’98 stationair probleem….HELP

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239941

    Wie kan mij helpen met een probleem aan de Corsa B GSI 16-16v bwj ’98 van mijn zoon. De motor valt sinds een aanal dagen uit bij het intrappen van de koppeling bij bv een kruising of stoplicht. Hij draait dus niet meer stationair. Hij loopt verder prima en en start ook weer onmiddelijk. Dit deed zich eerst incidenteel voor maar neemt met de dag toe. Als hij koud is doet hij dit overigens niet.

    Ik heb hem al uit laten lezen in de garage maar daar komt geen foutmelding uit. Moet ik het gaan zoeken in de gasklep of ergens in de sensoren ? Wie kan me helpen voordat we in een garage grote kosten gaan maken en dat men hier van alles en nog wat gaat vervangen zonder het zeker te weten.

    Dus herken je het probleem of heb je hier ervaring mee ……help me even op weg !!!!

    #17903728

    Gasklep / EGR / stationairsteller ernstig vervuild.

    kijk daar eerst eens naar.

    Willem

    #17903727

    Waar vindt ik deze zaken precies bij deze motor ……kun je me dit bij benadering aangeven ?

    #17903729

    EGR-Klep vervuild / kapot

    Hoop maar dat hij vervuild is dan kost het niet zoveel. Nieuwe EGR-Klep betaal je toch al gauw 100€ of meer.

    Heb dat laatst ook gehad met die van mij. Ik had er ook last van als ik 80km in de 5 reed (2300toeren) dan begon die te stotteren en als ik de koppeling intrapte , zakte toerental weg en viel motor uit.

    Hij zit onder het inlaat spruitstuk boven de startmotor.
    Ik heb het laten doen bij iemand voor 50€ :thumb
    Zelf is dit echt een rotklus om te doen hehe

    #17903730

    Update;

    Gasklep / EGR / stationairsteller schoongemaakt ondanks geringe vervuiling.

    Helaas probleem niet opgelost wat nu…..wie heeft nog een vermoeden. De motor wisseld af en toe in de toeren en slaat nog steeds regelmatig tot continu af bij het intrappen van de koppeling ? Kan er ook nog een sensor zijn die het toerental bewaakt die moglijk af en toe faalt ?

    Help

    #17903731

    Stappenmotor los gehad van het gasklephuis, die stappenmotor kan ook vast zitten door vervuiling

    #17903732

    goeie dag

    ik heb dit probleem ook nog steeds ik heb alles al vervangen tempsensor mapsensor stappenmoter,lambda
    bij mij valt die ook uit zodra ik de koppeling in trap,
    echter bij mij is de egr afgedopt van de week ga ik de egr vervangen voor een nieuwe en dan weer afdoppen,
    kijken wat ie dan gaat doen,bij mij gaat trouwens na een tijdje wel mm branden

    mvg jeroen

    #17903733

    Als de EGR kapot is word Code P1405 gegeven, meestal in Combinatie met P0400

    Als ie alleen afgedopt is en hij werkt verder wel word de code P0400 allen gegeven en deze geeft geen problemen met betrekking tot de motorloop.

    #17903734

    ja oke maar als die niet werkt dan of soms niet werkt valt de motor dan ook uit???

    #17903735

    Stappenmotor vervuild. Zit op de gasklep. Nieuwe is de oplossing, heb ze enkele keren geprobeert te reinigen maar zonder langdurig resultaat. Reining meteen je gasklep. Carburateur reiniger werkt het beste.
    Let er ook op dat je vacuumslangen niet valse lucht zuigen. Kan zelfde probleem geven.

    #17903736

    Ik weet het niet meer……..EGR en gasklep schoongemaakt, stappenmotor vervangen en probleem blijft hetzelfde !@!@??!@?!?

    Wat nu ………blijft code P 0505 geven…..en het probleem blijft hetzelfde namelijk dat de motor goed loopt maar bij het intrappen van de koppeling onder het rijden dat hij afslaat en niet stationair blijft lopen. Je kan hem dan weer meteen starten en loopt dan ook netjes stationair rond de 1000 toeren.

    Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken…..dus wie heeft nog tips,suggesties of mogelijkheden in zijn pakket.

    #17903737

    Nu zegt men ( bij een Opel garage ) mij dat dit mogelijk aan de krukas maar nog meer waarschijnlijk aan de nokkenassensor zou kunnen liggen. Is dit voor iemand herkenbaar gelet op de klachten zoals ik die eerder heb aangegeven ?

    Zij vinden geen afwijkende waarden bij het uitlezen van de diverse onderdelen. De code p0505 blijft echter iedere keer terugkomen mogelijk als gevolg van dus een haperende sensor (krukas of nokkenas denkt men)

    Is dit voor iemand herkenbaar gelet op de klachten zoals ik die eerder heb aangegeven ?

    #17903738

    op de sloop bijde sensoren scoren en uitwisselen.

    #17903739

    En weer een project afgerond……om moedeloos te worden !@?!@?@!?

    Nokkenas en krukassensor vervangen ……en ja hoor probleem nog niet opgelost. Blijft uitvallen bij het intrappen van de koppeling en vindt dus op dat moment zijn stationair toerental niet. Start hem vervolgens en loopt weer gewoon stationair…….

    Dus sla mij maar lek…….ik weet het niet meer ?????????????????????

    Tot nu gedaan:
    EGR en gasklep schoongemaakt – stappenmotor vervangen – krukas en nokkenassensor vervangen – geeft bij doormeten nog steeds P0505

    Nog iemand een goed plan of idee…. behalve de auto inruilen want die wil zo ook niemand.

    #17903740

    je km teller werkt nog wel? anders krijg je ook wel eens zulksoort problemen…

    hoeveel toeren maakt de motor stationair?

    mvg

    #17903741

    km teller werkt inderdaad nog

    Hij maakt rond de 950 toeren stationair.

    gr Jack

    #17903742

    als je stappenmotor en gasklephuis schoon is denk ik dat je ergens een vacuumlek heb. of je stappenmotor is overleden al maak ik dat niet zovaak mee. heb je al geprobeerd met remmenreiniger je inlaat traject langs te gaan?

    mvg

    #17903743

    Remmenreiniger langs inlaat traject was al gedaan ……geen resultaat helaas.

    Ik weet het niet meer ?

    #17903745

    Heeft iemand dit probleem al op kunnen lossen?
    Ik heb sinds gister het zelfde probleem, alleen toen is mijn km teller kabel gebroken.
    Ik las eerder al dat dit invloed hierop kan hebben alleen ik zie het verband niet.

    #17903744

    Inlaatspruitstuk en de pakking daarvan ook meegenomen met de remreiniger proef? Alle vacuumslangen checken op lekkage en de werking van de terugslagkleppen….

    #17903746

    Had onlangs hetzelfde probleem, ik dacht eerst dat het de LMM was mij. Dus even een 2de handse gehaald. Toen bleek tijdens het vervangen dat de LMM maar met 1 bout vast zat. Waarschijnlijk heeft ie dus goed veel valse lucht gezogen, weet niet of dat zo veel uit maakt maar bij mij was het daarna wel opgelost.

    Maar ik weet alleen niet of jij een LMM hebt. Maar misschien heb je er wat aan, of misschien ook niet ;)

    Mvg Ben.

    #17903747

    ik heb zelf een 1.4 16v sport. ik heb geen idee wat een lmm is

    #17903748

    hoeft je je in dit geval ook niet te weten, heeft deze niet….

    LMM is Lucht Massa Meter, meet inkomende lucht hoeveelheid en dichtheid ervan..

    Deze motoren meten alleen inlaat lucht temperatuur en inlaat onderdruk.

    Willem

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.