Corsa b gsi 1.6 16v moet hoop gebeuren voor apk

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b gsi 1.6 16v moet hoop gebeuren voor apk

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur

Mijn Corsa heeft een hoop werk nodig voor de keuring. Vraag me nu af wat ik ermee moet… Vind t een toffe auto maar weet niet of dat t allemaal waard is…

Beste Spammy

Voorstellen wordt wel gewaardeerd hier. ;)
    Evenals foto,s van je bolide. :kewlpics :kewlpics

Vertel eens wat meer over de gebreken,
    dat verteld al een stuk makkelijker of het het waard is om te maken :thumb

Maar een B-Gsi is het vaak nog wel waard :wub :wub

Hallo Corsa liefhebber,

Ik ben Newbie spammy! Heb een leuke Corsa B GSI 1.6 16v en woon in het tegenwoordig schokkende noorden van t land.
    Ben gek op de auto maar bang voor de kosten….

Moet nog ff uitvissen hoe ik hier die foto’s op krijg. Las iets over foto’s site tijdens het aanmelden…

Er moet o.a. op een aantal plaatsen gelast worden. Met namen bij de ophanging.. Daarnaast zijn ook een paar bandjes niet al te best meer en zweet ie wat olie bij het blok. Ook de distributieriem en bijbehoren moet vervangen worden. Is geen afkeur maar is wel nodig. Verder ziet de motorkap er ook niet meer uit en zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal dingen waar ik geen weet van heb.

Mijn vriendin gebruikt de auto dagelijks en ik mag er graag in t weekend in rond “tuffen”. Voor mijn dagelijkse vervoer heb ik een Vectra. Maar zoals ik al zei zit ik een beetje in een dilemma. Vind het zonde om hem weg te doen maar heb niet de mogelijkheden om haar op te knappen zonder er veel geld in te steken.

Groetjes Spammy

ps. picts volgen

Thanks voor de info en het voorstellen, :thumb :thumb

Klopt foto,s plaatsen gaat het gemakkelijkste via een foto site zoals photobucket.
    je plaatst de link van de foto hier tussen [img]hierjouwlink[/img] en dan verschijnen ze.
    ______
    De distributieriem en dergelijke is met een beetje kennis wel te doen, en heb je daarna plezier van,
    blijft toch onderhoud wat bij elek wagen terugkomt uiteindelijk
    Paar andere bandjes is ook wel te doen. evenals zweten van wat olie.

Ik neem aan dat het grootste is het lassen van de ophanging, Corsa B,s kunnen er redelijk rot zijn,
    Het is goed te maken maar gaat wel een hoop tijd inzitten, vooral in het schoonmaken van de ondergrond,
    zoals het verwijderen van de kit enz
    Voor de voorste balken van de ophaning zijn overzet/inlasdelen te koop
    evenals voor de veerschotels achter enz.

Het is begrijpelijk dat je geen oneindige uitgaves wil doen, het moet wel reeel blijven
    Daarvoor ook dat ik je graag om meer info en foto,s vraag,
    ook bijvoorbeeld van de te lassen plekken,
    dan is het een stuk beter te beoordelen of het nog zinvol is om de corsa te houden.

Grts Corsaliefhebber

Hoeveel heeft het beestje gelopen, hoe ziet hij er uit?
    Hoe is de staat van het blok?

:kewlpics

Ben zelf ook met een projectje bezig :P

Zal proberen wat foto’s te maken van die plekken die slecht zijn als ik daar ff een gaatje voor kan maken.
    Blok is volgens mij verder in orde. Zweet alleen een beetje olie en heeft bijna 2 ton als een zonnetje gedraaid.

Groetje Spammy

Ik vind dat type zeker het redden waard, ze worden schaars, of volledig afgetrapt kom je ze nog wel tegen.
    Als je tijd hebt zouden foto’s van de rotte/keuringsplekken wel fijn zijn inderdaad :kewlpics

foto’s werken bij mij niet,
    deze wel?:

Ik dacht dat ik veel roest voor aan de motorkap had :jerry

Zowiezo opknappen! Echte gsi’s van voor de facelift zie ik bijna nooit meer

Wat Ed al zegt. Da’s een originele fase 1 GSi!
    Opknappen dat ding! al was het maar om historische waarde.

als die echt rot is dan kun je er beter geen geld meer in stoppen.
    Klinkt hard maar heb ze soms echt goed rot gezien.. En dan is het gewoon niet meer waard om er geld in te pompen.

Mocht je ervan af willen stuur me dan een pm met je richtprijs.

Ja indien dr chassisbalken, veerschotels en dorpels allemaal rõt zijn, zou ik hem ook wegdoen.

Koop je een 2de gsi, die niet rot is. En maak dan van twee gsi’s, één goede.

Ik zie er soms op marktplaats voor 500€ staan met originele gsi bumpers. Alleen de bumpers en sideskirts kom je al voor 200€ kwijt :jerry

hangt wel een beetje van de staat af,
    zie genoeg lijken waarvan je zelfs die niet wilt hebben met geld toe

Nee maar als je je eigen plaatwerk/blok etc kan overzetten op een kneiterharde corsa van 500€
    Denk ik dat je goedkoper uit bent dan alles te laten lassen.
    Ik zeg niet dat alle corsa’s kneiterhard zijn voor 500€ , maar als je goed zoekt vind je wel ene (HOPELIJK ;) )

Of ene met een kapotte koppakking ? Want je blok is nog in orde of niet?

Motorkap is inderdaad ver heen zeg. Jammer, is de mooiste corsa gsi wat mij betreft. Ook qua kleur

motorkapje zoeken in de goeie kleur is een optie.
    je oude valt er niet af, je zult er gerust eens 1 tegenkomen die vrij netjes is voor weinig.

tja, laswerk, kan ernstig zijn. ik zou de auto eens omhoog zetten, wielen achter eraf, wielkasten goed bekijken, veerschotels, chassisbalken.
    gewoon beginnen met tikken met een hamer. gaten zullen er gerust zitten,

beste is dan foto’s maken en hier plaatsen.
    zitten hier genoeg mensen die kunnen zien of het te redden valt.

als je er toe in staat ben, zeg ik opknappen.
    alleen dan wel in 1 keer goed. alle slechtere stukken eruit. ook bij oppervlakkige roest.
    daarna alles goed in de tectiel smeren, balken en holle ruimtes in de ML.
    laswerk uitbesteden, de rest zelf doen.

daarnaast is het handig te weten hoe de staat van onderhoud is. remmen, remleidingen, motor, bak, koppeling.
    op basis daarvan zou ik de knoop doorhakken. opknappen, of weg doen.

En check eens je linker achterlicht, Spammy. Is volgens mij lek. Lijkt wel of er roestwater in staat of heeft gestaan.

Volgens mij heeft deze auto al een andere eigenaar.
    En was hij te rot om te overleven.

al 6 dagen geleden dat de TS gereageerd heeft
    heb ook het idee dat hij van eigenaar gewisseld is…

Hallo allemaal,

T klopt idd dat de auto van eigenaar is gewisseld. Het was voor mezelf een te groot project om zelf te kunnen doen. Heb er zelf niet de faciliteiten en de nodige kennis. Wil jullie wel allemaal bedanken voor de tips en meningen die jullie gegeven hebben!

Groeten Spammy

Okee, nog plannen voor een andere vette wagen?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.