Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b gsi 1.6 16v moet hoop gebeuren voor apk
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2013 om 20:48 #17255526
Mijn Corsa heeft een hoop werk nodig voor de keuring. Vraag me nu af wat ik ermee moet… Vind t een toffe auto maar weet niet of dat t allemaal waard is…
18 februari 2013 om 21:13 #18109317Beste Spammy
Voorstellen wordt wel gewaardeerd hier. ;)
Evenals foto,s van je bolide. :kewlpics :kewlpicsVertel eens wat meer over de gebreken,
dat verteld al een stuk makkelijker of het het waard is om te maken :thumbMaar een B-Gsi is het vaak nog wel waard :wub :wub
18 februari 2013 om 21:39 #18109318Hallo Corsa liefhebber,
Ik ben Newbie spammy! Heb een leuke Corsa B GSI 1.6 16v en woon in het tegenwoordig schokkende noorden van t land.
Ben gek op de auto maar bang voor de kosten….Moet nog ff uitvissen hoe ik hier die foto’s op krijg. Las iets over foto’s site tijdens het aanmelden…
Er moet o.a. op een aantal plaatsen gelast worden. Met namen bij de ophanging.. Daarnaast zijn ook een paar bandjes niet al te best meer en zweet ie wat olie bij het blok. Ook de distributieriem en bijbehoren moet vervangen worden. Is geen afkeur maar is wel nodig. Verder ziet de motorkap er ook niet meer uit en zijn er waarschijnlijk nog wel een aantal dingen waar ik geen weet van heb.
Mijn vriendin gebruikt de auto dagelijks en ik mag er graag in t weekend in rond “tuffen”. Voor mijn dagelijkse vervoer heb ik een Vectra. Maar zoals ik al zei zit ik een beetje in een dilemma. Vind het zonde om hem weg te doen maar heb niet de mogelijkheden om haar op te knappen zonder er veel geld in te steken.
Groetjes Spammy
ps. picts volgen
18 februari 2013 om 21:53 #18109319Thanks voor de info en het voorstellen, :thumb :thumb
Klopt foto,s plaatsen gaat het gemakkelijkste via een foto site zoals photobucket.
je plaatst de link van de foto hier tussen [img]hierjouwlink[/img] en dan verschijnen ze.
______
De distributieriem en dergelijke is met een beetje kennis wel te doen, en heb je daarna plezier van,
blijft toch onderhoud wat bij elek wagen terugkomt uiteindelijk
Paar andere bandjes is ook wel te doen. evenals zweten van wat olie.Ik neem aan dat het grootste is het lassen van de ophanging, Corsa B,s kunnen er redelijk rot zijn,
Het is goed te maken maar gaat wel een hoop tijd inzitten, vooral in het schoonmaken van de ondergrond,
zoals het verwijderen van de kit enz
Voor de voorste balken van de ophaning zijn overzet/inlasdelen te koop
evenals voor de veerschotels achter enz.Het is begrijpelijk dat je geen oneindige uitgaves wil doen, het moet wel reeel blijven
Daarvoor ook dat ik je graag om meer info en foto,s vraag,
ook bijvoorbeeld van de te lassen plekken,
dan is het een stuk beter te beoordelen of het nog zinvol is om de corsa te houden.Grts Corsaliefhebber
18 februari 2013 om 23:03 #18109320Hoeveel heeft het beestje gelopen, hoe ziet hij er uit?
Hoe is de staat van het blok?:kewlpics
Ben zelf ook met een projectje bezig :P
19 februari 2013 om 21:24 #18109321Hallo,
Eindelijk maar toch wat picts.


19 februari 2013 om 21:28 #18109322Zal proberen wat foto’s te maken van die plekken die slecht zijn als ik daar ff een gaatje voor kan maken.
Blok is volgens mij verder in orde. Zweet alleen een beetje olie en heeft bijna 2 ton als een zonnetje gedraaid.Groetje Spammy
19 februari 2013 om 22:24 #18109323Ik vind dat type zeker het redden waard, ze worden schaars, of volledig afgetrapt kom je ze nog wel tegen.
Als je tijd hebt zouden foto’s van de rotte/keuringsplekken wel fijn zijn inderdaad :kewlpicsfoto’s werken bij mij niet,
deze wel?:



20 februari 2013 om 06:18 #18109324Ik dacht dat ik veel roest voor aan de motorkap had :jerry
Zowiezo opknappen! Echte gsi’s van voor de facelift zie ik bijna nooit meer
20 februari 2013 om 07:55 #18109325Wat Ed al zegt. Da’s een originele fase 1 GSi!
Opknappen dat ding! al was het maar om historische waarde.20 februari 2013 om 09:58 #18109326als die echt rot is dan kun je er beter geen geld meer in stoppen.
Klinkt hard maar heb ze soms echt goed rot gezien.. En dan is het gewoon niet meer waard om er geld in te pompen.Mocht je ervan af willen stuur me dan een pm met je richtprijs.
20 februari 2013 om 10:54 #18109327Ja indien dr chassisbalken, veerschotels en dorpels allemaal rõt zijn, zou ik hem ook wegdoen.
Koop je een 2de gsi, die niet rot is. En maak dan van twee gsi’s, één goede.
Ik zie er soms op marktplaats voor 500€ staan met originele gsi bumpers. Alleen de bumpers en sideskirts kom je al voor 200€ kwijt :jerry
20 februari 2013 om 10:59 #18109328hangt wel een beetje van de staat af,
zie genoeg lijken waarvan je zelfs die niet wilt hebben met geld toe20 februari 2013 om 11:13 #18109329Nee maar als je je eigen plaatwerk/blok etc kan overzetten op een kneiterharde corsa van 500€
Denk ik dat je goedkoper uit bent dan alles te laten lassen.
Ik zeg niet dat alle corsa’s kneiterhard zijn voor 500€ , maar als je goed zoekt vind je wel ene (HOPELIJK ;) )Of ene met een kapotte koppakking ? Want je blok is nog in orde of niet?
20 februari 2013 om 12:16 #18109330Motorkap is inderdaad ver heen zeg. Jammer, is de mooiste corsa gsi wat mij betreft. Ook qua kleur
20 februari 2013 om 17:53 #18109331motorkapje zoeken in de goeie kleur is een optie.
je oude valt er niet af, je zult er gerust eens 1 tegenkomen die vrij netjes is voor weinig.tja, laswerk, kan ernstig zijn. ik zou de auto eens omhoog zetten, wielen achter eraf, wielkasten goed bekijken, veerschotels, chassisbalken.
gewoon beginnen met tikken met een hamer. gaten zullen er gerust zitten,beste is dan foto’s maken en hier plaatsen.
zitten hier genoeg mensen die kunnen zien of het te redden valt.als je er toe in staat ben, zeg ik opknappen.
alleen dan wel in 1 keer goed. alle slechtere stukken eruit. ook bij oppervlakkige roest.
daarna alles goed in de tectiel smeren, balken en holle ruimtes in de ML.
laswerk uitbesteden, de rest zelf doen.daarnaast is het handig te weten hoe de staat van onderhoud is. remmen, remleidingen, motor, bak, koppeling.
op basis daarvan zou ik de knoop doorhakken. opknappen, of weg doen.22 februari 2013 om 15:29 #18109332En check eens je linker achterlicht, Spammy. Is volgens mij lek. Lijkt wel of er roestwater in staat of heeft gestaan.
25 februari 2013 om 16:43 #18109333Volgens mij heeft deze auto al een andere eigenaar.
En was hij te rot om te overleven.25 februari 2013 om 17:11 #18109334al 6 dagen geleden dat de TS gereageerd heeft
heb ook het idee dat hij van eigenaar gewisseld is…26 februari 2013 om 20:55 #18109335Hallo allemaal,
T klopt idd dat de auto van eigenaar is gewisseld. Het was voor mezelf een te groot project om zelf te kunnen doen. Heb er zelf niet de faciliteiten en de nodige kennis. Wil jullie wel allemaal bedanken voor de tips en meningen die jullie gegeven hebben!
Groeten Spammy
26 februari 2013 om 21:35 #18109336Okee, nog plannen voor een andere vette wagen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.