Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

25 berichten aan het bekijken - 1,601 tot 1,625 (van in totaal 2,025)
  • Auteur
    Berichten
  • #17373297

    @ fearless, tunning kost geld he… tjoening iets minder. :)

    #17373166

    Marcel wij hebben nog wel een bak liggen met rechte vertanding, misschien wat voor jou? Dan zon schakeltoren erbij als wat wij in de rallyauto hebben!

    #17373299

    @rallyastra wrote:

    Marcel wij hebben nog wel een bak liggen met rechte vertanding, misschien wat voor jou? Dan zon schakeltoren erbij als wat wij in de rallyauto hebben!

    laat me ff weten wat je ervoor wilt hebben.
    en wat is de overbrenging van die bak?

    #17373300

    http://www.hh-ms.com/f20_hhms_gear_kit.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Deze kit is het, is helemaal compleet met koppelingplaat en in de bellhousing gebouwd. Sper zit er niet bij, hebben we eventueel nog wel liggen. Dit was een resere bak voor ons, maar we hebben er nog meer liggen. Bak mag voor 3500 euro weg, koste nieuw meer dan 4700 euro. En dan moest hij ook nog inelkaar gezet worden.

    #17373301

    dat geldboompje is helaas omgehaald niels.
    IS wel een dikke bak hoor,

    Nou gisteren mijn dynamo vervangen.
    Nu weet ik ook direct weer waarom ik altijd roep dat het onbegonnen werk is zo’n charger motor.

    Om de dynamo te vervangen heb ik gisteren echt van alles los moeten halen.
    Uitlaat systeem met spruitstuk, stabistang, radaiteur (deze moest een stukje naar voren), lambda sonde, en als klap op de vuurpijl de fuseekogel.
    Dit zodat de aandrijfas iets richting het blok kan.

    Maar goed de nieuwe dynamo zit erop. Riem is weer gespannen.
    Moet alleen nog de uitlaat zelf monteren, stabistang, lambda en de fuseekogel weer vast zetten.
    Dus heb vanavond nog wat te doen.

    Dan kunnen we lachgas gaan aansluiten.
    Gisteren met freddy gebeld.

    Ook mijn kelken zijn haast gereed.
    Moet nog ff een w/m nozzle brengen en dan kan het laatste stukje gedaan worden.
    Vervolgens weer de bank op king: :thumb

    #17373302

    @corsaboy wrote:

    misschakelen zit er dan niet meer in.
    Je hebt geen bussen en kogel/knie gewrichten meer.

    Dus die erwtensoep mechaniek ellende ben je kwijt.

    Ook motor kantelingen spelen geen rol meer.

    Je kunt alleen maar de versnelling in en er niet meer naast..
    Je haalt alle slechte factoren eruit.

    aantal spec’s:

    Dimensions

    Total height: approx. 480 mm
    Total length: approx. 230 mm
    Dimensions of base plate: approx. 215×135 mm
    Maximum shifting travel at gear lever knob: approx. 65 mm
    Maximum selector travel at gear lever knob
    (5 gears incl. reverse, individually adjustable): approx. 65 mm
    Weight: approx. 2.9 kg
    Offset of the gear lever knob back/up
    in comparison to the series shift knob: 70/170 mm

    Mooi pookje hoor ;)

    #17373303

    puhhh….
    Pure car-porn….

    Maar is zoiets nou echt niet zelf te fabriceren??

    #17373304

    Je gaat van een schakelvork naar een kabelmechanisme op je bak. Dat gedeelte van de bak moet al aanpast worden dan. Lijkt me vrij moeilijk.
    Een pook van een auto die wel kabelschakeling heeft kan je zo op de sloop halen. Maar das natuurlijk niet zo mooi als dit natuurlijk

    #17373305

    Dat spul is zo dik, wist dat t duur was, maar zo duur..

    #17373306

    Is een zeer mooi pookje.

    Heb ik een tijdje geleden ook tegengekomen toen ik opzoek was voor een goeie oplossing voor mijn schakelprobleem met de corsa. Is alleen weer ni geschik voor een F28 bak. :swear
    Had anders wel geweten. Heb nog steeds geen deftige oplossing gevonden.

    Zal zeer zeker veel leuker schakelen.

    #17373307

    @ jumperke
    als je bij news klikt op die site staat dat die ook
    op special verzoek voor klant kunnen ze andere maken ook f28
    mischien maar zal wel wat kosten denk ik

    en voor de f20 hoop ik dat we groepje kunnen vinden
    mischien dat helpt en dan doe ik mee :D

    #17373308

    Heb al contact gehad,
    in een groupbuy krijgen we een korting.

    Alleen wil ik deze iets meer omhoog halen.
    Ik denk dat ik hier eens een apart topic voor ga openen hahah

    Om weer terug te komen op het project.
    Gisteren helaas niets gedaan.

    Vanavond ga ik de laatste dingen weer in elkaar zetten en gaan we eens kijken of ik nu wel voldoende spanning heb en behoudt.

    #17373309

    Volgende week weer naar Bitburg Marcel??

    #17373310

    is wel de planning?
    ben jij er ook?

    #17373311

    vandaag alles weer in orde gemaakt.
    Starten en netjes 13.8 volt.

    Op moment dat de accu weer vol is zakt de spanning langzaam terug naar 13.4 – 13.6 volt
    Tot het moment dat beide spal fan’s aangaan. Wat een stroomvreters zijn dat.
    Maar wel een spanning wat schommelt tussen de 12.9 en 13.1 volt.

    Na een half uurtje bleef dat nog steeds zo.
    Dus ik kan weer normaal de strip op zonder elke keer de start kabels op de daily te hangen na een x aantal runs.

    #17373312

    @corsaboy wrote:

    vandaag alles weer in orde gemaakt.
    Starten en netjes 13.8 volt.

    Op moment dat de accu weer vol is zakt de spanning langzaam terug naar 13.4 – 13.6 volt
    Tot het moment dat beide spal fan’s aangaan. Wat een stroomvreters zijn dat.
    Maar wel een spanning wat schommelt tussen de 12.9 en 13.1 volt.

    Na een half uurtje bleef dat nog steeds zo.
    Dus ik kan weer normaal de strip op zonder elke keer de start kabels op de daily te hangen na een x aantal runs.

    scheeld ook 2 tienden op de strip. Ik kan mijn fan uitschakelen. en elke keer dat ik het vergeet rij ik 2 tiende trager en men eindsnelheid ligt ook 5km/h lager

    #17373313

    dat nog wel een goed idee om er een onderbreking in aan te brengen..
    Tijdens de run heb je geen fans nodig aangezien de rijwind al voldoende zou moeten koelen
    :thumb

    #17373314

    mischien een stomme vraag
    maar begrijp als je fan in komt dat je motor het zwaarder heeft
    maar dat heeft met alles van electichtijd te maken
    je kant toch ook dynamo onderbreken?

    want daar was ik naar aan het kijk bij tps (gasklep postie) van meer dan bv 80 %

    dynamo uitlaten schakelen

    of raden julie dit af en zo ja waarom ?

    #17373315

    krijg hij dan geen minder krachtige vonk omdat hij dan 12v krijg ipv 13,2 van de dynamo?

    diahatschu cuore dynamo zijn super licht er klein.

    #17373316

    ik zal nooit mijn dynamo gaan onderbreken.
    Zie er totaal geen voordeel in.

    Bij zo’n spanningsval krijg je problemen met de injectie tijden en vonk.. Heb liever constant 13.8v dan 12.x..

    #17373317

    uw dynamo is uw hart voor voldoende stroom te krijgen. in ne run maak je motro toeren dus je hebt dan voldoende stroom omdat alles dan ook meer stroom vraagt (injectie). als je meer toeren draait, heb je ook meer stroom nodig om ECU, injectors en al uw sensors te voeden. carburatie is dit niet echt nodig omdat dan alles mechanisch gaat. Zo zie je ook dat de kevers in bitburg hun alternator riem eraf halen tijdens de run omdat dit dan weer meer vermogen wegpakt van aandrijving. begrijp me nu niet verkeerd, maar het gaat hier dus wel om verliezen die minimaal zijn. Maar in dragracen draait het allemaal om tienden en hondersten van seconden. 1tiende in de eerste 60feet scheeld al minimum 2tienden aan de fininsch

    #17373318

    bedankt voor de reactie s
    het is allemaal duidelijk
    ja ben redlijk nieuw met die drag raceses

    en ben me auto aan opbouwen dus heb veel aan julie tips en mooie projecte

    ik weet genoeg nu weer veder met dit leuke project :wors

    #17373319

    Als je dan toch ombouwd naar kabels, zou ik voor SeqShift gaan, lekker sequentieel schakelen voor een paar honderd euro meer…
    Wel relaxte gasten, denken ook wel mee: http://www.sqsracing.com” onclick=”window.open(this.href);return false;

    (Natuurlijk wel semi-sequentieel als je een originele bak hebt, koppelen moet je nog steeds)

    #17373320

    OF samen met flatshift gebruiken !
    Dan hoef je de koppeling helemaal niet te gebruiken met schakelen :thumb ;)
    Gr pascal

    #17373321

    Hey Marcel,

    Leuk ook hier alles te lezen.
    Het blijft een prachtig project.

    John

25 berichten aan het bekijken - 1,601 tot 1,625 (van in totaal 2,025)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.