Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

25 berichten aan het bekijken - 1,551 tot 1,575 (van in totaal 2,025)
  • Auteur
    Berichten
  • #17373247

    http://www.rpmvision.nl/features/125/automaxx-streetpower-shootout

    Erg leuk dit, beetje eer van mijn harde werk

    #17373248

    Ik volg je project al wat jaren dus graag gedaan :D

    #17373249

    ah dennis, nou valt het kwartje :D
    Thx voor dit leukje stukje. Kom volgende keer eens een praatje maken :D

    #17373250

    Drachten ben ik erbij ;) ik heb dit keer zeer weinig van het sprinten meegekregen. Door de uitloop van de keuring van die akelige sprinters :P duurde de keuring voor Time Attack erg lang.

    #17373253

    Aangezien de vorige uitlaat iets teveel herrie maakte, toch maar eens aan de slag gegaan samen met mijn broertje.
    Niels kwam vrijdagavond / nacht ;) nog een beetje materiaal brengen.

    Toen zijn tim en ik zaterdagmiddag in de middag eens begonnen.
    Eerste probleem waar we nu tegen aan liepen was dat de pijp van het spruitstuk niet recht in de tunnel uitkwam.
    Nou dat is opgelost. Vervolgens een simons demper geplaatst,

    Toen eens gekeken of mijn huidige demper nog wel wat deed.
    Deze open gemaakt, en ja hoor zat nog netjes dempingsmateriaal in.
    De demper moesten we noodgedwongen iets inkorten.

    Uiteindelijk heb ik nu dus 2 dempers op een kort stukje.
    Binnenkort maar weer eens naar freddy cane om te zien of we nu eens een run kunnen doen zonder doof te worden.

    Bij deze een filmpje van het nieuwe geluid:
    Het huppelen bij stationair is tevens een heel stuk minder geworden.

    [youtube]OWA9uI4AQ_s[/youtube]

    #17373254

    prachtig werk geleverd zo :o

    respect hiervoor :D

    #17373255

    als je het kon zien, zie je me nu buigen! damn wat een auto!!! zeker ook respect hiervoor!

    #17373256

    Klinkt netjes Marcel, is hij nu iets stiller als voorheen?

    #17373257

    hé waar zijn die vlammen gebleven……:o:o:P:P:P

    man wat was dat een geluidje in de pit straat in assen

    tot binnenkort marcel…

    #17373258

    tis stationair een heel stuk stiller.
    Als je gas geeft vlamt ie nog steeds hoor.

    Afhankelijk hoeveel brandstof en wm er in het uitlaat traject zit :D

    #17373259

    dan is het goed haha:D:D:D:D:D

    #17373260

    Vandaag de bodem netjes gemaakt van de corsa.
    Moest nog even een paar plekken bijwerken met tectiel.

    Ook de bouten van de carterpan nog even nagedraait.
    Vanwege een kleine druppel aan de pan.

    Ziet er nu weer droog uit.

    Voor bittburg nog een paar kleine dingen netjes maken zoals vast zetten van de wm nozzle’s

    De 2de gasklep ligt nu bij freddy welke hier 2 kelken op pas gaat maken :D

    #17373261

    ik ga de eerste bitburg niet halen. Ben benieuwd wat tijden je gaat rijden op de 1/4de mijl

    greetz

    #17373262

    wij ook, maar zal niet zwaar spectaculair worden.
    We rijden met een eerste afstelling die erg veilig is om de motor gewoon lekker te leren kennen.

    Het lachgas zal er pas halverewege dit seizoen bij op komen..
    2 bitburg zijn we er als alles goed gaat ook gewoon bij :D

    #17373263

    Zo heb nu ook een leuke NX windows switch gescoord op ebay.
    Nieuwe module voor net geld,

    lachgas gaat straks dus aan bij 3000 rpm en wordt afgeschakeld bij 6000 rpm

    Tevens vandaag de corsa gewassen, gecleaned en in de was gezet.
    Heel wat uurtjes mee bezig geweest maar wat glimt ze weer lekker.

    Afgelopen 2,5 jaar is ze aardig mishandelt dus de verwennerij was wel nodig hahahah

    #17373264

    Heel vet…automatische nawwssszzzz :wors

    #17373265

    Ik hoop hier na komend weekend wat linkjes van filmpjes te kunnen posten ;)

    Leuke update :thumbup

    #17373266

    kan je met dat systeem ook de instelling maken van bv 20% op 3000T/min 45% op 4000T/min enz. naar 100% lachgas?

    Vind het voor mezelf wel handig omdat je dan beter je vermogen kan verdelen.

    Ik gebruik de op tijd inschakelbare Shnitz computer. En kon met de tijd te verlengen van het shot men tijden telkens met een tiende verbeteren (tijd verlengen van het shot kon ik sneller en sneller gaan omdat de tractie van men banden op het uiterste zitten)

    greetz

    #17373267

    nee, is puur een aan uit switch.
    Voordeel is wel dat het niet te snel in kan komen en dat je bij over rev geen lachgas binnen krijgt.

    Qua tractie ben ik niet bang, helemaal omdat ik bij die 3000 rpm al een leuk vermogen en koppel heb

    #17373268

    Heb jij al ooit met lachgas gereden?
    en hoeveel pk shot ga je rijden ?

    #17373269

    nee, alles zit erop op de electronica na.
    Laatst wel de solenoids en nozzle getest op druk

    Werkt allemaal naar behoren.
    Maar heb nog maar een paar km met deze motor gereden.
    Dus eerst een paar wedstrijden rijden.

    Remap van de ecu, want deze is nu heel veilig gemapped.
    Dan eerst maar eens starten met 50 pk shot

    Heb de jets klaar liggen voor een 100pk shot.
    Dus op de bank eerst 50pk afstellen
    wedstrijden rijden, kijken hoe de motor zich houdt.
    Weer de bank op en langzaam kijken voor het 100 pk shot.

    king:

    #17373270

    Je gaat de eerste maal schrikken van de power. De 2de maal verschijnt de lach op je gezicht als je het gebruikt. (heet daarom ook lachgas volgens mij) :D

    En zeker als je met 100pk gaat beginnen zou ik toch opteren voor een geliedelijkere inspuiting, want je weet echt niet wat je overkomt

    maar pret verzekerd. Ik reed vroeger al met 75pk shot op een inwendig standaard onderblok zonder problemen Dus zal echt niet het probleem zijn bij jou. enkel zien dat je ontsteking vervroegd word en je de juiste bougies gebruikt. bij mij is het laatste goed fout gegaan

    greetz

    #17373271

    ja heb nu al 1 graad kouder dan orgineel.
    Rij nu op een bosch fr6dc

    Maar ik heb ook al de bosch fr5dc klaar liggen.
    Ontsteking gaat bij de 100 pk idd iets versteld worden.

    Voordeel van de dta.
    We gaan het lachgas de eerste keer ook op de bank gebruiken.

    Wil zeker weten dat alles goed gaat :D

    #17373272

    twee nieuwe PR’s gereden dit weekend
    een 12.3 op de 1/4 mile
    en een 1.77 op de 60ft.

    Helaas in verschillende runs maar wat betekent dat er nog meer inzit..
    Alles is heel gebleven na een kleine 20 runs.

    Wel beetje schakelproblemen, maar ook niet constant.
    Dus maar eens gaan kijken wat dat is…

    #17373273

    Het was zeker een geslaagd weekend :D

    Ik heb de filmpjes bij het meeting gedeelte geplaatst.

    Marcel en Debbie en jullie supporters bedankt voor het fijne weekend :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 1,551 tot 1,575 (van in totaal 2,025)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.