Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 2,025)
  • Auteur
    Berichten
  • #17372892

    :wub :wub

    mooie foto’s

    #17372893

    ziet er veel te mooi uit marcel!

    #17372894

    Marcel, weet jij nog een oplossing voor sterkere homokineten ?

    #17372895

    Originally posted by rallyastra
    Marcel, weet jij nog een oplossing voor sterkere homokineten ?

    heb je een auto die 2 liter homokineten sloopt dan?

    #17372896

    goed bezig marcel!!!

    ziet er erg goed uit!!!

    #17372897

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by rallyastra
    Marcel, weet jij nog een oplossing voor sterkere homokineten ?

    heb je een auto die 2 liter homokineten sloopt dan?

    Ja en aandrijfassen, heb een Astra kitcar rallyauto die loopt aan de lopende band aandrijfassen en homo’s. Moet echt iets er op zien te vinden want met 250pk, sper van Opel motorsport en sliks gaat dat echt niet goed.

    #17372898

    Springen ze veel met die auto tijdens de rally’s?

    Wanneer breken ze die homokineten? bij het uitkomen van een bocht?

    Wat voor een opel motorsport sper gebruiken ze een Quaiffe of een platensper?

    Is de motorophanging origineel?

    #17372899

    Vage van die assen, rij al tijden met dikke M-Tech assen en 2 liter homo’s, Quaife sper en nog geen homo of as verrot gereden (Nordschleife en 1/4Mile). :hmmz

    Zal wel door het springen enzo komen….

    #17372900

    zijn idd wel zaken die erg van belang zijn.
    Net als de homokineten zijn dat steeds nieuwe of gebruikte?

    Misschien eens assen proberen die van iets harder staal zijn.

    Punt is altijd wel dat de zwakste schakel breekt. Zie ook de problemen die ik had met de 8v motor. Daarin was de tuimelaar het zwakst. Maar als je daar versterkte in plaats loop je weer kans iets anders te slopen wat nog meer schade oplevert.

    Back ontopic.
    Aankomende week ga ik ff de brandstof een half uurtje rond pompen om de eventuele rotzooi in de tank in het filter te krijgen.

    Vervolgens frisse benzine erin en een schoon brandstoffilter.

    Dan alles eens op druk gaan zetten..

    #17372901

    spannennnnnnd…

    #17372902

    Originally posted by cooperdude
    spannennnnnnd…

    Ja he..
    Kriebelt aardig

    #17372903

    echt nieuwschierug naar de sound straks mars…:wub

    en echt mooi zelfs.

    #17372904

    origineel gepost door rallyastra

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by rallyastra
    Marcel, weet jij nog een oplossing voor sterkere homokineten ?

    heb je een auto die 2 liter homokineten sloopt dan?

    Ja en aandrijfassen, heb een Astra kitcar rallyauto die loopt aan de lopende band aandrijfassen en homo’s. Moet echt iets er op zien te vinden want met 250pk, sper van Opel motorsport en sliks gaat dat echt niet goed.

    weet niet of je er iets aan hebt maar, in de autocross worden vaak kruiskoppelingen gebruikt.
    bij sprinters en verlaagde kevers.
    vroeger had je een of andere jappenbak, waar ze onder zaten, dacht ik.
    informeer eens bij:
    zomer autosport
    peters autosport
    r power.
    er zullen er wel meer zijn, maar weet zo snel niet wie.
    succes ermee.

    groeten.

    #17372905

    Ik heb hier nog een setje verparts aandrijfassen liggen met aan de buitenzijde audi 200 homos en speciale naven…..
    die zijn bestand tegen een wat sterkere motor als in die astra ligt.
    En 4×4 dat zijn assen voor achterwielaandrijvers,die kunnen de stuurhoek niet aan.
    En voor de cross/rally is een quaife eigenlijk ruk,er is altijd 1 as die het het zwaarst op zijn falie krijgt en die gaat stuk.
    gr

    En sorry marcel…

    #17372906

    zolang het lekker technisch blijft no problem. Kunnen mensen wat van leren, dat is toch altijd positief.

    #17372907

    zow ben alweer een heel eind opgeschoten.
    Brandstofpomp heeft een aantal uur gelopen om de benzine ff lekker rond te pompen en ik dus een schone tank heb.
    Meteen de oude benzine eruit, vandaag nog ff benzine filter vervangen.

    Brandstofleidingen nu omgezet naar steel braided en aangesloten op de catchtank.

    Ook even een oplossing gezocht voor de lexaan ruit.
    Nu alleen nog even vastzetten dat deze niet meer naar beneden zakt.

    :D:D

    Ook de lachgas toevoer leiding even netjes door een rubbertje daar buiten gehaald.
    Voor de rest garage opgeruimd en een klein beetje laatste dingen afgewerkt.

    meteen nog ff 2 foto’s geschoten:

    #17372908

    Wanneer kan je ‘m starten?

    :wors

    #17372909

    Heb je je motorkap nog wel gepast tussentijds? Of heb je daar al aan gedacht?
    :thumbup

    #17372910

    jah,nou niet meer ouwhoeren marcel,ik wil hem nu wel eens met motorkap zien.:P
    zoeper wark kerl.:thumbup

    wacht met spanning op de eerste geluidjes…….:wub

    #17372911

    dude nu moet ik echt eens een keer aankomen….

    (ps als je hem soms toevallig in 1 weekend voor de eerste keer gaat starten moet je me ff van te voren bellen…als ik dan niks te doen heb kom ik ZEKER jou kant op!!!!!!!!)

    #17372912

    denk dat ie dan wel een mass sms kan doen, kom ik ook met de opc die kant op :)

    #17372913

    Goed bezig Marcel, je zal veel bekijks krijgen op Drachten en Bitburg

    #17372914

    Hey Marcel. Misschien staat het al ergens, maar kwam het zo snel niet tegen, maar waarom heb je eigenlijk voor die grote kentekenplaat gekozen? Neem aan dat ie vooral op de trailer gaat en de openbare weg bijna niet meer zal zien?

    Coole pics weer hoor. Mooi overzichtsfoto van je werkplekkie ook. :thumbup:thumbup

    #17372915

    die grote kentekenplaat komt door de grootheidswaanzin van mijn 2de liefde.

    Eerst wou ze erg op een evo lijken vandaar de grote Kentekenplaat. Nu heeft ze het probleem dat ze op een amerikaan wil lijken. We missen alleen 4 cilinders en de aandrijving zit nog aan de voorkant.

    Lol

    edit,

    en ze zal helemaal niet meer op de openbare weg komen.
    Aangezien ik mijn roze papiertje wil houden heb ik er voor gekozen om niet meer te gaan knallen op de openbare weg.

    Want geen rijbewijs is geen werk voor mij.
    Soms moet je keuzes maken hé.. :P:P

    #17372916

    Of je komt gewoon in DH werken ;)

25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 2,025)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.