Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 2,025)
  • Auteur
    Berichten
  • #17372441

    VET VET VET VET!!!!!!!
    Voor de eerste keer dat ik dit Topic bekijk
    Die Motor —> SCHITTEREND!!!! :o:o:thumbup:thumbup kwijl kwijl
    Respect voor dit werk :thumbup

    #17372442

    thx..

    Gister ff de werkplaats opgeruimd en verder gegaan met mijn diff :

    http://www.youtube.com/user/marceldebbie#p/a/u/0/04e0zdZjpB4

    #17372443

    Heh? ben jij aanhet doen met dat diff dan?

    #17372444

    mijn quaife diff is defect…
    Die engelsen ook met de toleranties…

    heel irri. En kost mij weer een partij werk helaas.

    #17372445

    ding aan het inlopen ofzo????

    Ziet er verder wel lekker uit zo in de motorruimte.

    #17372446

    nice,motor ziet er goed uit :kewlpics:kewlpics

    #17372447

    ja wat gebeurt daar? ik snap het niet :(

    #17372448

    Das een hoon ofzo door dat diff

    #17372449

    origineel gepost door corsaboy
    mijn quaife diff is defect…
    Die engelsen ook met de toleranties…

    heel irri. En kost mij weer een partij werk helaas.

    Kan je ook vertellen naar wat voor maten het moet?

    gezien ik over een tijdje ook een sper diff wil halen. en helaas weet dat die dingen zich zelf vaker vast bakken.

    maak je die oliegroefjes ook dieper?

    #17372450

    het metaal is dusdanig hard dat er niets aan te wijzigen is..
    Mijn homokineet heeft dus vast gezeten en heeft schade veroorzaakt in het smeergedeelte van het diff..

    Doordat het metaal dusdanig hard is moet de hoon erg lang draaien om het weer een beetje glad te krijgen..
    Het probleem is gewoon de combinatie van de gietafwijkingen..

    Lastig te bepalen.. Inprincipe dient het goed te gaan.
    Tip van mij is wel geen diesel homokineten meer te gebruiken icm een quaife sper.

    Heb het vermoeden dat de metaal legering van deze homokineten minder sterk is dan die van de 2.0 homokineten….

    #17372451

    Originally posted by noc
    nice,motor ziet er goed uit :kewlpics:kewlpics

    thx.. nokkies zitten erin hoor :vertag

    #17372452

    origineel gepost door corsaboy
    thx..

    Gister ff de werkplaats opgeruimd en verder gegaan met mijn diff :

    http://www.youtube.com/user/marceldebbie#p/a/u/0/04e0zdZjpB4

    Vliegerlied :jerry

    #17372453

    origineel gepost door corsaboy
    het metaal is dusdanig hard dat er niets aan te wijzigen is..
    Mijn homokineet heeft dus vast gezeten en heeft schade veroorzaakt in het smeergedeelte van het diff..

    Doordat het metaal dusdanig hard is moet de hoon erg lang draaien om het weer een beetje glad te krijgen..
    Het probleem is gewoon de combinatie van de gietafwijkingen..

    Lastig te bepalen.. Inprincipe dient het goed te gaan.
    Tip van mij is wel geen diesel homokineten meer te gebruiken icm een quaife sper.

    Heb het vermoeden dat de metaal legering van deze homokineten minder sterk is dan die van de 2.0 homokineten….

    hoe dan de aandrijflijn doen?

    motersport aandrijfassen ofzow? waarbij 2.0 homokineten gebruikt kunnen worden?

    #17372454

    jep gewoon dik dik assen uit een stuk :)

    marcel lekker bezig! ben echt mega jaloers! :)

    #17372455

    Bij is die kapot gegaan met 2 liter homokineten

    #17372456

    dan moet het echt in de toleranties zitten van quaife..

    Ik heb de hoon er nu zeker een half uur ingehad,
    natuurlijk met de voorschreven smeermiddelen/koelmiddelen en ik denk dat die nog wel een half uur mag voordat alles weer mooi glad is..

    Vanavond ding maar weer eens aanslingeren :mad:

    #17372457

    nu zie ik ook dat de compressor groter is dan op die andere foto lijkt…:jerry

    en kun je niet beter heeeel ietsje van de homokineet af laten draaien?

    lijkt mij makkelijker dan je diff bewerken

    #17372458

    Originally posted by sjoerdie
    nu zie ik ook dat de compressor groter is dan op die andere foto lijkt…:jerry

    en kun je niet beter heeeel ietsje van de homokineet af laten draaien?

    lijkt mij makkelijker dan je diff bewerken

    haha foto’s kunnen het beeld idd een beetje verdraaien..

    Nou het kwaad is al geschiedt en er zit dus al schade aan het diff. vandaar dat die hoon er doorheen gaat..

    Het is ook niet gezegd dat dit bij elk diff gebeurt..
    We kunnen er nog niet echt een duidelijk peil op trekken..

    #17372459

    ik zie dat jij uitlaat band gebruikt ik heb het ook op me corsa zitten maar is lang niet zo dik als bij jou jij hebt het der ook om zitten om de temperatuur naar beneden te brengen?

    #17372460

    origineel gepost door michiel026
    ik zie dat jij uitlaat band gebruikt ik heb het ook op me corsa zitten maar is lang niet zo dik als bij jou jij hebt het der ook om zitten om de temperatuur naar beneden te brengen?

    dat is toch de enige reden om dat spul te gebruiken? :)

    t is niet dat t veel andere voordelen heeft
    :jerry

    #17372461

    Het ruikt grappig bij de eerste paar keer heet worden king:

    Het is stoer, want alle snellere auto’s hebben het erop :jerry

    #17372462

    Temperatuur is inderdaad een probleem geweest bij mijn vorige motor. Vandaar dat de uitlaat ook netjes ingewikkeld is.. Die warmte moet niet in de motorruimte blijven hangen king:

    #17372463

    Dat komt goed uit, je motorkap past toch al niet meer, dan kan die er ook wel vanaf blijven :P

    EDIT: ja ik zal het reglement nog eens doornemen :thumbup

    #17372464

    motorkap komt er wel weer op hoor..
    Gewoon met een nette hoodscoop :)

    #17372465

    oke jaah dat wist ik al maar mss kon der een andere reden voor zijn wat kost die uitlaat band want ik wil hem opnieuw inwikkelen met dikker band :)

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 2,025)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.