Corsa B C14NZ tuning

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B C14NZ tuning

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18510607

    Hallo iedereen,

     

    Ik zit er over na te denken om mijn Opel corsa B met het type blok : C14NZ wat pittiger te maken door middel van een C16NZ inlaat en uitlaat spruitstukken te monteren met de bijbehorende injector en katalystor en middendemper delete en daarbij nog een cold air intake erop.

    Zou dit veel nut hebben om dit tamme motortje toch wat wilder en daarbij leuker te maken?

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen en advies/ideëen!

    Met voorbaat dank.

    #18510890

    Dat gaat helemaal geen verschil maken in vermogen. Beter investeren in een spaghetti spruitstuk, aftermarket inlaat en nokkenasje.

    #18511838

    Beter door sparen voor een auto met al een sterkere motor erin.
    C14NZ heeft 90 pk

    Of een complete motorswap doen.
    En dan zit je ongeveer op de kosten die Haasje beschrijft voor een spaghetti, andere inlaat en nokkenas.

    Er zijn veel motoren die vrij makkelijk passen in combinatie met je huidige versnellingsbak en aandrijfassen.
    X14XE 90 pk
    X16XE(L) 106 (100) pk
    C16SE(i) 100 pk
    C16NZ/SZ/SZR 75 / 78 pk (hierbij hoef je volgens mij zelfs minder aan te passen dan bij de bovenste 3 types).

    En ga je echt raar doen voor veel meer pit:
    C20NE 115 pk
    20SEH 130 pk
    X20XEV of R 136 of 160 pk
    C20XE 150 pk

    En als je echt geld teveel hebt:
    C20LET 204pk
    Z20LEx vanaf 192 tot 260 pk

    Zolang je auto van voor 1998 is dan kan je hem bij de RDW zo omkeuren om de motor op kenteken te krijgen.

    P.S. Wil je echt je eigen motor behouden, dan kan je hem beter voorzien van een turbo.

    #18511840

    Je kan veel informatie hier vinden:

    Home

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.