Corsa B – bruine slurrie…

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B – bruine slurrie…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232289

    Net even mijn olie bijgevuld, maar onderaan de oliedop zat een bruine slurrie.
    Ook in het gedeelte, waar je die dop op draait, zat bruine slurrie…

    Ik rij voornamelijk autobaan en lange stukken. Bijna niet in de stad c.q. korte ritjes.

    Koelvloeistof niveau is goed en ziet er ook goed uit.

    Wat oh wat kan dat inhouden?

    Grt.

    #17812118

    bruine slurrie?
    wat voor olie had je er ook alweer ingedaan toen we alles vervangen hebben?

    was toch gewoon 10w40 ofzo..

    #17812119

    afhankelijk van de hoeveelheid, zou ik me geen zorgen maken… Zeker omdat je koelvloeistof op peil blijft.

    #17812120

    ja idd, zie je de slurrie ook in de rest van de kop..
    ff met een klein zaklampje erbij..

    #17812121

    ik heb hier echter al wat smurrie weggehaald.
    onder de rand zat best veel smurrie.

    15w40 olie hebben we er toen in geknikkerd ;)

    Ajooooo :D

    #17812122

    ik krijg een beetje het gevoel dat de vorige olie wat erin zat toch geen 15w40 was..
    Wordt toch eens dat kleppendeksel er eens afhalen.

    En controleren hoeveel van die slurrie overal zit.

    #17812123

    Bij deze type blokken kan je het klep.deksel er zo af halen en er weer opzetten, of niet?

    Zal wel ff kijken wanneer ik dat doe, gaat em vanmiddag niet worden.

    Grt

    #17812124

    Dit heb ik ook met mijn corsa.

    ik heb ook mijn olie ververst en al.

    Kan dit een probleem zijn?

    Mvg Cello

    #17812125

    Dit is white sludge oftewel vocht in de olie.

    Rijd je alleen kleine stukken??

    #17812126

    [rquote=1862043&tid=142087&author=arjontje]Dit is white sludge oftewel vocht in de olie.

    Rijd je alleen kleine stukken??[/rquote]

    even zijn beginpost lezen :p

    Maaruh als je koelvloeistof op peil blijft zou ik me geen zorgen maken. Gewoon een keer het kleppendeksel erafhalen en evt even schoonmaken. Olie ff keer wisselen en dan weer even aanzien.

    #17812127

    vergeet niet dat je met dit koude weer zowiezo eerder vocht in de olie kan krijgen ;)

    had er met mijn corsa TR geen last van omdat ie binnen stond , maar na een paar dagen buiten kreeg de TR er ook last van .

    Mijn GTS staat ook al een paar dagen stil en deze heeft er ook last van , terwijl deze olie er nog maar een paar weken in zit .

    #17812128

    komt de motor wel goed op temp? , ook al rij je lange stukken , als bv je thermostaat kapot is kan t toch zijn dat de olie niet warm genoeg word en dus sludge krijgt.

    succes.

    #17812129

    [rquote=1862106&tid=142087&author=*Jurgen*][rquote=1862043&tid=142087&author=arjontje]Dit is white sludge oftewel vocht in de olie.

    Rijd je alleen kleine stukken??[/rquote]

    even zijn beginpost lezen :p

    Maaruh als je koelvloeistof op peil blijft zou ik me geen zorgen maken. Gewoon een keer het kleppendeksel erafhalen en evt even schoonmaken. Olie ff keer wisselen en dan weer even aanzien.[/rquote]

    Oeps moet even naar hans anders.
    Was teveel gefocust op de foto. :sleeping

    #17812130

    [rquote=1862527&tid=142087&author=jermir]komt de motor wel goed op temp? , ook al rij je lange stukken , als bv je thermostaat kapot is kan t toch zijn dat de olie niet warm genoeg word en dus sludge krijgt.

    succes.[/rquote]

    Ik heb het ook,maar de kachel word goed warm,en de temp meter staat altijd goed

    #17812131

    misschien carterventilatie ook nakijken , misschien slang verstopt waardoor de dampen niet weg kunnen.

    #17812132

    carterventilatie kan inderdaad dicht zitten.

    Willem

    #17812133

    Die heb ik nu ook naar buiten lopen met een klein luchtfiltertje,misschien helpt het

    #17812134

    niet tegen de sludge in het klepdeksel, zeker niet als de aansluitingen van of het dunne slangetje dicht zit.

    dan is de gehele carterventilatie verstoord en kan er zelfs sludge ontstaan in het oliecarter.

    willem

    #17812135

    normaal gesproken komt de sludge door korte stukken rijden of dat de motor niet op temperatuur komt.
    controleer eens al je slangetjes.
    die willen bij de verkeerde olie nog al eens dichtslaan.

    je kan laten testen op een beginnend lekkende koppaking desnoods.
    sommige dingen zie je haast niet terwijl het er toch is.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.