Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › [CORSA B] Achterkant verlagen (verlagingsveren)
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2012 om 10:43 #17250506
Heren,
Mijn corsa staat veels te hoog aan de achterkant.
Nu heb ik gelezen dat je deze ook kan verlagen dmv verlagingsveren. Ik heb eens gekeken naar die verlagingsveren en nou stonden er allemaal verschillende maten etc etc.
En daar zaten ook veren bij voor de voorkant, ik heb ze eigenlijk alleen maar nodig voor de achterkant.Waar moet ik op letten bij het kopen van de veren ?
Wat zijn de standaard maten van de veren voor corsa b gsi ?
Zit er verschil tussen de veren van gsi & normale uitvoering?Ik heb deze bijvoorbeeld gevonden :
http://www.ebay.de/itm/2x-Streetstar-Serienfedern-Hinten-Opel-Corsa-B-Bj-93-00-/190656537159?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3ACorsa+B&hash=item2c6403e247#ht_1482wt_1079″ onclick=”window.open(this.href);return false;Maar volgens mij zijn dit gewoon de standaard veren of niet? Ze moeten in ieder geval korter zijn dan dat ze nu zijn.
Kan ik ergens aan zien hoelang mijn veren zijn die er nu onder zitten ?
Bedankt alvast
13 juli 2012 om 11:09 #18046900gsi is standaard lager, dacht 15 of 20 mm
en de link die je hebt staan zijn idd voor standaard veren
13 juli 2012 om 14:59 #18046901Ik heb deze nu gevonden. Volgens mij zijn dit verlagingsveren van 40/40
http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-TIEFERLEGUNGSFEDERN-FEDERN-40-40-mm-OPEL-CORSA-B-CORSA-A-/270924029546?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3ACorsa+A+CC&hash=item3f14549e6a” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kan ik dan ook alleen de veren voor achter gebruiken ? Want wat mij betreft ligt hij voor laag genoeg ;) Of gaan er dan verschillen optreden?
13 juli 2012 om 15:03 #18046902Zijn de afmetingen van de veren ook aan kleuren te herkennen? Of hebben de kleuren er niks mee te maken? :jerry
13 juli 2012 om 15:07 #18046903kleuren hebben er niks mee te maken.
en je kunt ook alleen de veren voor achter gebruiken hoor….
maar als je de voorkant niet verlaagd hebt gaat het er denk ik erg raar uitzien…
13 juli 2012 om 16:07 #18046904Ja er zit geen schroefset op , het zou wel kunnen dat hij iets verlaagd is voor maar dan is het denk ik ook met veren.
Zijn deze makkelijk zelf te vervangen ? Of is hier speciaal gereedschap voor nodig?
13 juli 2012 om 17:14 #18046905hier heb je wel speciaal gereedschap voor nodig.
namelijk om de veren samen te persen.
13 juli 2012 om 17:24 #18046906Je hebt alleen veerspanners nodig als je de voorste veren uitbouwt en daarvoor de veerpoot uit elkaar neemt. Achterveren vervangen kan zonder veerspanner.
14 juli 2012 om 15:49 #18046907Komt een GSi ook lager te liggen met deze veren? Zoja hoeveel? En is het dan nog comfortabel of wordt het een stuiterbal?
14 juli 2012 om 15:53 #18046908ja een gsi komt ook lager te liggen met deze veren alleen iets minder omdat die zelf al verlaagd is
14 juli 2012 om 15:54 #18046909En hoeveel zal dit ongeveer zijn? en zijn zon veren goed of kun je beter voor een ander merk gaan of iets? Moet geen stuiterebal worden snap je.
14 juli 2012 om 23:00 #18046910ik heb mijn corsa tot nu toe ook alleen achter verlaagt 40mm en hij staat nou meer recht eerst stond de achterkant echt omhoog nu licht die mooi recht,
John
14 juli 2012 om 23:37 #18046911ach het misstaat zeker niet :wub
15 juli 2012 om 02:00 #18046912Maar wordt het dan geen stuiterbal met zon veren?
15 juli 2012 om 12:08 #18046913als je alleen veren neemt van 40mm word het geen stuiterbal.dat word het alleen als je dempers en veren pakt.en dan ligt het ook nog maar eraan wat voor set je neemt.
16 juli 2012 om 07:46 #18046914Oke hardstikke bedankt!
16 juli 2012 om 11:23 #18046915@carlover wrote:
als je alleen veren neemt van 40mm word het geen stuiterbal.dat word het alleen als je dempers en veren pakt.en dan ligt het ook nog maar eraan wat voor set je neemt.
Dat zou ik nog niet zo hard roepen. Een auto wordt altijd stugger als je ‘m verlaagt.
Een auto kan toch een behoorlijke stuiterbal worden als die met alleen veren verlaagd is. Vaak erger dan met bijpassende dempers.
Overigens snap ik niet zo goed hoe de Corsa uit de startpost zo hoog kan staan vanachter. Of hij moet aan de voorkant al verlaagd zijn, of het zijn geen originele veren die eronder zitten. Alleen vanachter verlagingsveren zou er sowieso altijd raar uit moeten zien. Ik vind het persoonlijk wel mooier als een auto van voren een beetje lager staat dan van achter.
16 juli 2012 om 14:52 #18046916@TedMechanic wrote:
@carlover wrote:
als je alleen veren neemt van 40mm word het geen stuiterbal.dat word het alleen als je dempers en veren pakt.en dan ligt het ook nog maar eraan wat voor set je neemt.
Dat zou ik nog niet zo hard roepen. Een auto wordt altijd stugger als je ‘m verlaagt.
Een auto kan toch een behoorlijke stuiterbal worden als die met alleen veren verlaagd is. Vaak erger dan met bijpassende dempers.
Overigens snap ik niet zo goed hoe de Corsa uit de startpost zo hoog kan staan vanachter. Of hij moet aan de voorkant al verlaagd zijn, of het zijn geen originele veren die eronder zitten. Alleen vanachter verlagingsveren zou er sowieso altijd raar uit moeten zien. Ik vind het persoonlijk wel mooier als een auto van voren een beetje lager staat dan van achter.
Bij mij is ie al verlaagd genoeg vandaar haha
17 juli 2012 om 08:55 #18046917@TedMechanic wrote:
@carlover wrote:
als je alleen veren neemt van 40mm word het geen stuiterbal.dat word het alleen als je dempers en veren pakt.en dan ligt het ook nog maar eraan wat voor set je neemt.
Dat zou ik nog niet zo hard roepen. Een auto wordt altijd stugger als je ‘m verlaagt.
Een auto kan toch een behoorlijke stuiterbal worden als die met alleen veren verlaagd is. Vaak erger dan met bijpassende dempers.
Overigens snap ik niet zo goed hoe de Corsa uit de startpost zo hoog kan staan vanachter. Of hij moet aan de voorkant al verlaagd zijn, of het zijn geen originele veren die eronder zitten. Alleen vanachter verlagingsveren zou er sowieso altijd raar uit moeten zien. Ik vind het persoonlijk wel mooier als een auto van voren een beetje lager staat dan van achter.
alleen veren vervangen heeft niks met de stugheid te maken.de veer bepaald puur en alleen de rijhoogte.de demper bepaald het stugge.als je dus je originele dempers laat zitten zou nagenoeg gelijk moeten blijven.
het enige wat je zou kunnen ervaren is dat de demper sneller op zijn eindpunt zit,en dus bij een diepe kuil,of iets dergelijks,op zijn dode punt kan klappen.daarom raad ik ook altijd aan om een complete set te nemen.17 juli 2012 om 09:00 #18046918Je moet me niet vragen hoe het komt dat hij zo hoog staat achteren. Heb hem zo gekocht 1,5 jaar geleden. En heb er nog niet echt wakker van gelegen :jerry
Er zit geen schroefset op.Het zou kunnen dat hij voor verlaagd is, weet niet hoe laag een standaard GSI ligt. ;)
Heb de veren binnen gekregen zojuist.
Hoe gaat dat in zn werk de achterste veren vervangen ?
En voor de achterste veren zijn dus geen veerspanners nodig?Hier even een foto
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/295271_370909086292679_1804324542_n.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 juli 2012 om 10:19 #18046919Niemand? king:
17 juli 2012 om 10:58 #18046920Nee, achter heb je geen veerspanners nodig.
Achterveren vervangen doe je per kant, dus niet allebei tegelijk. Door de asconstructie kan deze namelijk naar beneden vallen als je beide zijden loshaalt. Dus eerst links beginnen. Auto opkrikken aan de achteras bij het wiel, schokdemper losschroeven aan de achteras, krik ietsje laten zakken tot de spanning van de veer af is en dan kun je de veer eruit nemen. Inbouwen in omgekeerde volgorde en uiteraard dezelfde procedure aan de rechterkant.
17 juli 2012 om 11:24 #18046921Okè super :thumbup
Hoelang ben JIJ normaal bezig met beide veren ? ;)
En ik neem aan dat de korte veren voor achter zijn ? En de lange voor de voorkant ?
17 juli 2012 om 11:35 #18046922@EdGSI wrote:
Okè super :thumbup
Hoelang ben JIJ normaal bezig met beide veren ? ;)
En ik neem aan dat de korte veren voor achter zijn ? En de lange voor de voorkant ?
Met een beetje handigheid zitten ze er in een half uurtje onder. De korte veren zijn inderdaad voor achter, waarbij de kleine veeropening naar onder moet wijzen, dus op de achteras rust. Let er wel op dat je de veren combineert met de juiste schokdempers. Je Corsa staat vrij hoog achter. Als je nu veel kortere veren gaat gebruiken met de bestaande schokdempers, dan worden de veren (mogelijk) niet ingeklemd tussen achteras en bovenbouw en liggen ze dus (te) los. Beter ook nieuwe, kortere schokdempers eronder als je nu meer dan 40 mm gaat verlagen.
17 juli 2012 om 11:43 #18046923Ik heb veren van 40/40 , dus dat zit wel snor denk ik dan king:
Dat mag ik hopen tenminste , anders gelijk die troep eraf :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.