Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260994

    Mede forummers,

    Heb voor mijn vriendin een corsa gekocht, x12xe.
    Kilometerstand zou 140 moeten zijn, maar nadat we thuis waren de APK papieren eens grondig bekeken(op locatie alleen even de vermelde gebreken bekeken). Nu blijkt dat de kilometerstand bij laatste APK op bijna 220 zit.

    Is er nog ergens waar ik op moet letten nu dit verschil aan het licht is gekomen?
    Doe uiteraard een beurt en kijk de boel na, maar qua motor betreft.

    Houd soms een klein beetje in, niet ernstig.

    Iemand tips en ervaring met deze kilometerstand?

    Mvg,

    Bryan

    #18177242

    Ik zou eerst maar eens terug gaan naar de verkoper, om ff verhaal te halen…

    #18177243

    Deze blokjes zijn gevoelig kwa luchtmassameter.

    Ook de distributieketting geeft geregeld problemen

    #18177244

    Inhouden geeft inderdaad direct vermoeden van problemen met de luchtmassameter met deze blokken.
    Maar als de teller is terug gedraaid zou ik toch zeker verhaal gaan halen!

    Sowieso goed uitkijken of er niet nog meer punten zijn waar aan is gerommeld…

    #18177245

    Even ter aanvulling, het kan ook dat de tellerunit vervangen is voor een ander exemplaar met 75.000 minder op de klok.

    #18177246

    Dat zou de verkopende partij dan wel even kunnen (en mijns inziens móeten) vermelden ;) Zouden ze ook doen als er een teller inzit met teveel kilometers ;)

    #18177247

    Inderdaad eerst teruggaan en navraag doen.

    #18177248

    Voor deze motor is het alleen een Voordeel!! die hogere stand. Dat verhaal Distributieketting, zal je minder gauw last mee hebben ivm de hoge kilometerstand.
    Bij de meeste waar de distributieketting en spanners van kapot gaan, staat de teller op 140.000km of minder!!

    De luchtmassameter wil wel kapot inderdaad, maar dat gebeurt bij deze ook met 80.000 of 100.000km.

    Willem

    #18177249

    Het is op zich niet erg dat een auto een andere kilometerstand heeft dan afleesbaar is, mits dit maar gemeld wordt. Ik zou er zeker mee terug gaan, ben benieuwd wat de rede van de autoverkoper is.

    wim-v6, dus boven de 140.000 km ben je uit de gevaren-zone? :hmmz

    #18177250

    Inderdaad, natuurlijk even terug gaan ermee.

    @Carpento wrote:

    Dat zou de verkopende partij dan wel even kunnen (en mijns inziens móeten) vermelden ;) Zouden ze ook doen als er een teller inzit met teveel kilometers ;)

    Uiteraard.
    Praat het ook niet goed, maar wilde even inhaken op het terugdraaien aspect.

    #18177251

    Verkoper reageert niet meer op telefoontjes. Huisadres geen weet van, auto stond in n garagebox.
    Weet voldoende denk ik. Kan er wel aangifte tegen doen, handelen met voorbedachte rade.

    #18177252

    :jerry

    Doen ze toch niets mee…Twas ook vast geen normaal bedrijf waar de auto weg kwam.

    #18177253

    Dan zou ik inderdaad je ‘verlies’ nemen, voor wat betreft de ketting loop je dus kennelijk niet al te veel risico (Onze heeft inmiddels 149.000 gelopen, nog even en we zijn dus kennelijk ook uit de gevaarlijkste regionen) en verder heb je dus inderdaad een auto met meer levenservaring als je verwachtte. Hopelijk ga je niet al te veel kosten ermee krijgen maar ik zou de boel wel een keer een grote beurt geven ofzo. Just to be sure ;)

    #18177254

    Als je een beetje handig bent dan zou ik altijd een “grote”beurt geven.
    Dan ben je al een stuk zekerder en heb je meteen alles even na kunnen kijken :)

    verder veel plezier met je Corsa :)

    Rik :)

    #18177255

    Sowieso aangifte doen, al doen ze er waarschijnlijk weinig mee, maar je weet nooit.

    #18177256

    Een grote beurt zoiezo, en dat ‘handig’ zit er wel in. Ben tenslotte monteur, van de grote vrachtwagens dan wel, maar dat lukt met de kleintjes ook wel.
    Heb verder de auto even nagelopen en niks geks tegen gekomen.

    Maar dat met de LMM, slaat de motor ook af op het moment als je hem start? Geef ik geen gas loopt de motor vaak ongeveer 300 toeren, na iets meer gas blijft ie gewoon rond de 800 draaien, wat mij een logische snelheid lijkt…

    #18177257

    wim-v6, dus boven de 140.000 km ben je uit de gevaren-zone?

    Nee, maar dan is het spul vaak al een keer vervangen.

    #18177258

    Ah jakkes, dan is er dus alsnog dikke kans dat de onze een keertje moet :p Wij hebben onze X12XE bij 110.xxx gekocht en we zijn inmiddels op 149.7xx. Van mij mag ‘ie het nog wel even gewoon blijven doen :angel

    #18177259

    @joop1970 wrote:

    wim-v6, dus boven de 140.000 km ben je uit de gevaren-zone?

    Nee, maar dan is het spul vaak al een keer vervangen.

    Juist niet, de meeste die nu op 2 ton staan draaien allemaal op de 1e ketting, deze motoren zijn Schoner gebleven door de langere warme ritten!!
    ik weet ze zelfs met 3ton op de klok en de 1e ketting.

    De meeste X10XE Z10XE Z10XEP Z10XER A10XER X12XE Z12XE Z12XEP Z12XER A12XER Z14XEP Z14XER A14XER motoren met weinig kilometers, zitten gewoon helemaal dichtgeslibt met sludge door de korte koude en louwe ritten, hierdoor komt de spanner ook verstopt te zitten en slaat de ketting de spanner kapot omdat deze los gaat hangen..

    Willem

    #18177260

    oh jee, mijne heb een stand van 135 atm :P
    mr laten we t mr niet hopen

    #18177261

    GOED onderhouden, liever vaker dan te weinig verversen, en haal het kleppendeksel eens los, deze zit vaak dicht van de sludge, (Carterventilaite zit in het kleppendeksel verwerkt).

    Willem

    #18177262

    Even het verhaaltje…

    Heb een andere teller in de corsa gezet omdat deze niet meer goed werkte. Nu deed de nieuwe het prima, alles werkte weer. Nu heb ik even naar het klok/datum display gekeken aangezien deze geen verlichting meer gaf op het moment dat je stads/dimlicht aanzette.
    Zoals ik hier en daar had gelezen zou het helpen om even de stekker te verwijderen en opnieuw in te steken. Ook direct nieuwe lampjes erin gezet en probleem is daar nu opgelost, dimt ook prima.

    Nu doet de dashbordverlichting het opeens niet meer… HELP!
    Wie kan mij verder helpen? Is met dit weer niet verstandig rijden.

    Groet,

    Bryan

    #18177263

    Denk toch wel zekeringen nakijken. En anders gaan er dezelfde lampjes in als bij je TID (klok, datum etc.) kost ook de wereld niet.

    #18177264

    Koppeling van de corsa volledig eruit… Doet niks meer. Dus maar vervangen deze week.
    Nog tips van dingen waar ik op moet letten?

    Groet!

    #18177265

    Zit daar niet een bak onder met een inspectieluikje en een plat vliegwiel? Kun je zonder veel moeite de plaat en druklager vervangen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.