Corsa B ’97 kriksteun krokant

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B ’97 kriksteun krokant

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260321

    Tsja, het blijft toch een opel. Dus roest ‘ie.

    En wel bij de kriksteun rechtsvoor.

    Ik heb begrepen dat het geen APK-afkeur is. Het probleem met die roestduivel is alleen vaak dat als ‘ie je auto eenmaal te pakken heeft, hij vrij hardnekkig is.
    Ik wilde de kriksteun in eerste instantie gewoon weghalen om te voorkomen dat ‘ie de rest van de auto meeneemt in het roesten.

    Mijn vraag is: Wat is een redelijke prijs voor zo’n kriksteun voor een Corsa B op de sloop?
    En hoe lang is een garage bezig om het erop te lassen? Ik kan helaas niet lassen en al kon ik het wel, dan heb ik er geen plek en apparatuur voor.

    Het lijkt mij vrij simpel om dit los te slijpen, bij een sloopkar dit ook los te slijpen en dan op deze te lassen…

    #18170627

    ligt helemaal niet aan opel dat is weer echt zo een niet nadenken opmerking,die krik zulle ze wel een aantal kere niet goed eronder hebbe gezet waardoor dat t metaal beschadigd WAARDOOR hij is gaan rotte…..

    #18170628

    Maar opel roest wel redelijk snel, vooral de corsa btjes en atjes… dat bedoeld te ts

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

    #18170629

    Tsja, ik probeerde met een beetje zelfspot te beginnen. Ik heb natuurlijk zelf die Opel gekocht he ;)

    Terug ontopic: Wat is een redelijke prijs voor een nieuw kriksteuntje? En hoe lang ben je bezig het eronder te zetten?

    #18170630

    Bij de sloop zal het geen drol kosten om deze mee te mogen nemen. Heb nog nooit van iemand gehoord dat hij dit meenam dan (niet gewild = doorgaans goedkoop) …

    Echter zou ik voorrdat je over gaat tot het bovenstaande de schade eens goed kaalmaken (slijptol met staalborstel, staalborstel etc) om te kijken wat de werkelijke schade is – en of het niet beter gelast kan worden met een vers stuk metaal?! (Mits dit nog wil natuurlijk, maar kun je nu slecht inschatten (wat is krokant en wat niet?!)

    #18170631

    Dat was mijn idee inderdaad ook om dat eerst eens te doen. Geen kriksteun is toch geen APK-afkeur? Dus dan zou ik ‘m er eerst ook af kunnen laten zonder illegaal rond te rijden.

    De sloop wilde 30 euro voor zo’n ding hebben en 70 om ‘m eronder te lassen. Dat vond ik wat veel.

    #18170632

    Wat roest er harder dan een Corsa-B fase 1 en fase 1,5

    > Opel Tigra
    > Renault Twingo 1 en 2
    > Renault Clio t/m 2002
    > Mercedes A klasse 1e type
    > Ford Fiesta MK3 en MK4
    > Ford Escort MK5 en MK6 (5.5)
    > Ford Courier
    > VW Golf 3 tot 1997
    > VW polo 6n
    > Daewoo Matiz 1e type
    > Mazda 323 model va 1989

    Dus Opel valt nog wel mee..

    Zijn deze krikpunten niet nieuw verkrijgbaar?

    Willem

    #18170633

    Jammergenoeg begrijpt men hier dus een beetje zelfspot niet. Neem dat nou niet te serieus en kijk eens naar wat belangrijk is in de startpost…

    #18170634

    jawel hoor, ik zeg het ook altijd, op een echte opel hoort op zijn minst 1 roestplekje

    maar noem gelijk een lijstje harder roestende exemplaren op haha..
    Opvallend is dat je over de bovenstaande lijst nooit veel hoort over deze roest..

    Zelfs mijn 1999 Vectra-B heeft roest op een wielrand achter..

    Willem

    #18170635

    echte opel liefhebbers zijn een beetje snel op hun teentjes getrapt denk ik :jerry
    maar veel suc6 verder,echt antwoorden heb ik zelf niet… :thumbup

    #18170636

    nou dan mag ik tot mijn geluk spreken (afkloppen) dat ik nergens maar dan ook nergens roest heb !! :thumbup

    #18170637

    Mag ik kijken bij je ivar?

    roestvrij vind je geen b hoor.

    #18170638

    Kom maar langs robert :p

    #18170639

    Bij mij waren de krikpunten ook lekker aan het roesten, maar niet dat het was doorgerot. En die van mij is 3 jaar jonger, wat een verschil :hmmz
    Helaas roest elk B’tje wel, de ene wat meer dan de andere, maar roestvrij bestaan ze niet. De eerste die roestvrij is moet ik nog tegenkomen! En als je nu toch bezig bent, loop dan de andere bekende roestgevoelige plekken ook even na ;)

    #18170640

    Welke punten zijn dat?

    Overigens heb ik van deze het idee dat ‘ie een opdonder gehad heeft en dat ‘ie daardoor is gaan roesten. Die kriksteun gaat in ieder geval er eerst even onder vandaan om te voorkomen dat de langsbalken ook gaan roesten. Het is helaas een beetje behelpen qua ruimte onder de auto: ik heb zelf geen brug.

    Als er opelgekken in Friesland (straal van 50km om Leeuwarden) zijn die toegang hebben tot een brug om de onderkant eens te inspecteren op roest dan zou dat mooi zijn, maar voor nu blijft het bij Garage Het Stoeprandje.

    #18170641

    de punten zijn voor balken links / rescht
    achter bij veerschotels links / rechts
    achter wielkasten en erg vaak achter de vulhals / schokdemper
    en heb ze ook wel eens gezien net aan de binnekant achter tegen dorpel,

    John,

    #18170642

    De kriksteunen zijn inderdaad probleemzones. Dit kun je ook alleen voor zijn door regelmatig ook een blik op de onderkant te werpen en waar nodig bij te werken. Zeker na een bezoek aan de garage, als ze de krik of brugsteunen eronder hebben geschoven.

    #18170643

    Bus ml leegspuiten. Dan voorkom je het

    #18170644

    @BlackDevil wrote:

    De kriksteunen zijn inderdaad probleemzones. Dit kun je ook alleen voor zijn door regelmatig ook een blik op de onderkant te werpen en waar nodig bij te werken. Zeker na een bezoek aan de garage, als ze de krik of brugsteunen eronder hebben geschoven.

    Een beetje garage heeft rubber opnameblokken.
    En bij sommige word er gewoon aan de auto getild op de assen voor en achter.
    Niet op de dorpels of krikpunten want dat is bij sommige auto’s waardeloos.

    #18170645

    Krikpunten voor en chassis voor, en dorpels is het enige roestvrije aan mijn corsa b geloof ik

    Haha

    #18170646

    Zo. De rotte kriksteun is eraf. Helaas blijkt er ook een rot plekje in de bodem te zitten :/

    In de bodem zit ook een klein gaatje merkte ik. Goede nieuws: Waar de ene garage het over een euro of 100 had om er een ander steuntje onder te knutselen, heeft de garage waar ik m’n leasebak in onderhoud heb het over 55 euro :)
    Dat lijkt me een redelijke prijs gezien het feit dat het toch een uurtje werk is voor hun. Moet ik het nog wel even met ze over de bodem hebben.

    #18170647

    Haal de vloerbedekking ook maar los voordat er gelast wordt.
    Dat gaat fikken.
    En hoe minder werk de lasser heeft strak hoe goedkoper jij straks klaar bent.

    #18170648

    Dat was precies mijn gedachte ja ;)

    #18170649

    Hoe zijn de balken tussen je draagarmen?
    als ik het zo zie zijn die flink dik van de roest.

    #18170650

    Vanmiddag op de opel meeting in Lelystad bood een mede-opelrijder aan om ‘m eens bij hem op de brug te zetten en eens goed te kijken.
    Die balken zien er in het echt nog best aardig uit, voor aankoop is ‘ie ook op de kolombrug geweest om ‘m helemaal te bekijken: toen waren die balken nog helemaal hard. Hij was eigenlijk nog helemaal hard vanonder, behalve de kriksteun.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.