Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B => 205/45/16 ?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2014 om 22:20 #17266547
Hoi,
Ik kan een goedkoop BBS setje scoren maar ik vraag me af of dit gaat passen. Heb al avonden gegoogled maar kan er maar niks over vinden.
Het gaat om een Corsa B GSI uit 2000. Op dit moment zit er een 185/60/14 onder. Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met een 205/45/16 setje. Nu is de ET 49 en van de BBS’jes is dat 35. De velgen komen dus wel een stuk naar buiten. Maar gaat dit niet aanlopen aan de binnen of buitenkant ? en met sturen ?
De GSI is helemaal origineel, dus niet verlaagd of uitgerolde wielkasten o.i.d.
-Groenezeepkist-
20 juni 2014 om 22:27 #18239280Het zou wel passen…
Maar ik kan je nu al zeggen dat het niet lekker gaat rijden!Sent from my SM-G900F using Tapatalk
21 juni 2014 om 06:05 #18239281Zelf rij ik 195 40 17 maar hij rijdt er niet slecht op
Maar is toch meer menings afhankelijk en wat je zelf fijn vindt hou je van stugge
Rij eigenschap dan is dat meer iets voor jou zo niet
Zal het je niet snel bevallenEn je zal meer last hebben van de spoorvorming op de wegen
21 juni 2014 om 17:45 #18239282Rijden gaat denk ik zolang je er alleen (of met z’n 2en) in zit.
Pas met personen of bagage achterin wordt het een probleem en bij enthousiast drempels pakken.Ik heb zelf ook ET35 maar dan 195/50/15. Heb al bumpstops omdat met 2 man achterin mijn spatborden eraan gaan.
Met 205 breed op ET35 zit je zowieso onder je spatbord in plaats van in je spatbord als je begrijpt wat ik bedoel.205/45/16 is net wat hoger als 195/50/15 wat ik heb, dus het hierboven beschreven probleem zal bij jou eerder plaatsvinden als bij mij. (Ik heb overigens wel een flinke subwoofer met versterker die ook de nodige kilo’s op de achteras brengt.)
Het ligt er vooral aan hoe je je auto gebruikt. Heb je vaak mensen achterin, of vaak bagage bij, dan niet doen. Rij je er meestal alleen of met z’n tweeën in, en gaat het puur om de looks, kun je het overwegen.
Nog even mijn persoonlijke mening: Vind 15″ net wat mooier staan op een corsa b. Het ligt natuurlijk aan het type velg en hoe de auto er verder uit ziet, maar ik vind 16″ vaak (niet altijd) net iets te lomp op een corsa’tje.
Hier mijn 15″. Je hebt er misschien wat aan omdat ze ook wat op bbs’jes lijken.
21 juni 2014 om 17:55 #18239283@.B4R7. wrote:
Rijden gaat denk ik zolang je er alleen (of met z’n 2en) in zit.
Pas met personen of bagage achterin wordt het een probleem en bij enthousiast drempels pakken.Ik heb zelf ook ET35 maar dan 195/50/15. Heb al bumpstops omdat met 2 man achterin mijn spatborden eraan gaan.
Met 205 breed op ET35 zit je zowieso onder je spatbord in plaats van in je spatbord als je begrijpt wat ik bedoel.205/45/16 is net wat hoger als 195/50/15 wat ik heb, dus het hierboven beschreven probleem zal bij jou eerder plaatsvinden als bij mij. (Ik heb overigens wel een flinke subwoofer met versterker die ook de nodige kilo’s op de achteras brengt.)
Het ligt er vooral aan hoe je je auto gebruikt. Heb je vaak mensen achterin, of vaak bagage bij, dan niet doen. Rij je er meestal alleen of met z’n tweeën in, en gaat het puur om de looks, kun je het overwegen.
Nog even mijn persoonlijke mening: Vind 15″ net wat mooier staan op een corsa b. Het licht natuurlijk aan het type velg en hoe de auto er verder uit ziet, maar ik vind 16″ vaak (niet altijd) net iets te lomp op een corsa’tje.
Hier mijn 15″. Je hebt er misschien wat aan omdat ze ook wat op bbs’jes lijken.

Bedankt voor de Info ! Als ik heel eerlijk ben, Zou ik liever 185 breed doen.. Mocht ik er nog een keer een schroefsetje onder doen, Kan ik er altijd mee uit de voeten. Ben al flink aan het zoeken geweest, maar de 185 is zowieso heel erg slecht de vinden. De 195 is wat makkelijker maar dat soort velgen die jij eronder hebt ( wat ik super vind staan ) zij haast niet te vinden met een paar goede bandjes voor weinig. Ik gebruik de auto overigens bijna alleen maar voor woon werk.. Maar wil er niet al te veel trammeland mee krijgen.
21 juni 2014 om 18:57 #18239284Heb deze velgen een dik jaar geleden gekocht voor 150 euro incl. 4 banden. 2 waren er slecht en heel toevallig 2 banden kunnen kopen van hetzelfde merk gebruikt voor 50 euro incl. montage. Rij er nu nog steeds mee en gaan na deze zomer nog niet weg. Eventuele nieuwe banden in deze maat zijn ook lekker goedkoop.
Maar het merk van mijn velgen weet ik geeneens. Niet te vergelijken met een echt BBS setje uiteraard.
Verder wordt het hier gewaardeerd als je jezelf even voorstelt in het daarvoor bestemde forum-deel:)
30 juni 2014 om 23:35 #18239285http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m819744871-te-koop-ruil-mooie-bbs-velgen-steen-4×100.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 juli 2014 om 12:24 #18239286Het zal ongetwijfelt passen, maar of het lekker gaat rijden is een tweede.
195 – 40 -16 is de bandenmaat als je met 16inch velgen wilt gaan rijden.
Dus jouw 205-45-16 gaat wel problemen opleveren, zeker gezien de afwijking van je teller!ET35 is redelijk te doen op met een standaard onverlaagde GSI.
Wel is het belangrijk om ook naar het naafgat te kijken, dat deze passend is voor de Corsa.
Corsa’s hebben even uit me hoofd een 56,1 naafgat.
Mocht je velg anders zijn, dan moet je nieuwe / andere verloopringen regelen.
Dat kost ook de wereld niet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.