Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 1,976 tot 2,000 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17302349

    Wie had er ook alweer die plaatjes op maat gemaakt die je aan de onderkant van de ophangarmen last? Om ze sterker te maken zeg maar. Ik heb wel interesse namelijk.
    Ik ga binnenkort de boel toch los halen om nieuwe veren, schokdempers en powerflex bussen te monteren…
    Kan ik net zo goed die plaatjes er meteen even op lassen.
    En is dit is toch de motorsteun die je van de kadett motor in de corsa gebruikt? Bij die van mij is het rubber namelijk totaal verdwenen :)

    #17302350

    Pak ik altijd een rubber van n corsa voor ( corsa a )
    En die vul ik met ruitenkit

    #17302351

    dus je gebruikt gewoon t rubber van de corsa? :) ok! beter.
    dit is degene aan passagierkant toch? oftewel de rechter motorsteun. ;)
    zou je een kapot rubber ook vol kunnen donderen met kit ofzo? ik heb een pakje van dat 2 componenten spul daarvoor. maar ja… omdat het ding geen rubber meer heeft dacht ik nieuwe steun te halen.

    #17302352

    ja kun je gewoon voldrukken ;) Zolang je dat metalen deel maar recht erin hebt zitten nog en alle losse rubber stukken eruit snijdt.

    #17302353

    @Dr.Ed wrote:

    Hoe staat het er nu voor, scheurneus?

    *MODS* Graag weer sticky maken van dit topic :thumb …..

    Ben gister middag nog bezig geweest aan de corsa
    Maar de moet zakt aardig in me schoenen :hmmz
    Krijg hem nog niet gestart
    Ik heb 12v op de ecu en op de geschakelde + als ik het contackt aan zeten klikt het relair 1x
    Als ik de motor start klikt het relair voor de 2x
    En heb ik wel vonk maar nog steeds geen brandstof
    Maar nou komt het normaal als ik een + op de brandstofpomp zette dee die het gewoon en nu ook niet meer
    Als ik de pomp er uithaal en +- aansluit doet hij het goed
    Ben weer gaan meten en kom er achter dat als ik de motor starten wil ik geen 12v op de geschakelde+ krijg en ook niet op de constante+ van de ecu maar gaat van 11v naar 8v 6v tot niks de start motor draait wel en heb vonk
    Nu is de accu inmidels al overleden nieuwe accu gehaald zelfde verhaal
    Iemand nog een idee ik weet het niet meer en kan geen multimeter of draad meer zien :)

    #17302354

    Als je startmotor rondtrekt, en je hebt vonk en compressie, en brandstof zou het moeten werken. Brandstofleidingen niet verkeerd om? En al een poging gedaan om wat brandstof in de inlaat te spuiten en dan te startten?

    #17302355

    denk dat het lek boven is.

    waarschijnlijk heeft er vroeger geen injectie motor in gelegen.
    en heb je nu de oude bobine draad te pakken.
    Die geeft niet genoeg spanning.
    maak anders een tijdelijke schakelaar van af de accu pool om te testen.

    Theun

    #17302356

    Elke corsa b is std met injectie geleverd dus dat geintje gaat niet op

    Ik weet niet waar degene met de problemen woont maar er is vast wel iemand in zn buurt die m wil helpen…

    #17302357

    Zet eens een startkabel van de min van de accu naar de carroserie.
    Als je startmotor wel rond blijft draaien, maar de spanning zakt weg in de auto, dan klinkt het voor mij als slechte massa naar de carroserie.

    Als je wel vonk hebt, maar de motor slaat niet aan, spuit dan eens remmenreiniger in de inlaat.

    #17302358

    Ik ben gister even bij Niels wezen kijken. Blok ligt er mooi in..

    Probleem van de spanningsval is opgelost. Connectors van de stekker op de brandstofpomp bleken niet naar behoren te werken. Daar een massa naar accu en op de plus een rechtstreekse verbinding naar de dikke rood-blauwe op het brandstofpomp relais. Pomp krijgt nu genoeg spanning en draait tijdens het starten.

    Vanuit het brandstofpomprelais komt 1 heel dik rood-blauwe draad van de motorkabelboom. Die vinden we niet terug in de motorruimte, waar loopt deze heen?
    De meest dunne roodblauwe draad is niet aangesloten maar hij heeft geen elektronische kilometerteller.

    Hij vonkt goed, de brandstofpomp werkt maar wat nu rest zijn het toerenteller signaal en de injectoren. De injectoren hoor je tijdens het starten niet schakelen en de toerenteller beweegt tijdens het starten niet. Brandstofleidingen had die al omgedraaid.

    Niels heeft al een andere brandstofpomprelais en krukassensor geprobeerd, dat mocht niet baten. We vermoeden dat het aan de ecu ligt dus daar gaat die nu eerst naar op zoek.

    Remmenreiniger hadden we niet dus hebben we niet kunnen testen helaas. extra massa tussen blok-frame-accu maakten niet uit. Meet ook niets tussen frame en de min van de accu.

    #17302359

    ok. nou, dan douw ik die ouwe steun gewoon vol met kit :D scheelt weer 50euro..
    maar die plaatjes om onder de draagarmen te lassen?? wie was dat ook alweer? ik wil wel zo’n setje hebben! :)

    #17302360

    Kan je niet met een uitleescomputer in de motor komen scheurneus? Misschien zie je dan zo een foutcode

    Mooi dat er via het forum een helpende hand uit wordt gestoken, zie het steeds meer :thumbup

    #17302361

    een tech 1 kan je misschien helpen.

    kun je testen of je brandstof relais werkt.

    anders even in op het forum zoeken vinci heeft ooit een schema van het brandstofrelais gepost.

    kun je zien hoe je zonder tech 1 toch je relais kunt testen

    net in het schema gezocht als de dunne en dikke roodblauwe draden aan de plus aansluit kun je de boel over bruggen.
    dan krijgen de injectoren en benzine pomp stroom

    Theun

    #17302362

    Ik had een op com mee, maar die vond de ecu niet.

    Dus die meest dikke van de roodblauwe draden is degene die de injectoren moet aansturen?

    #17302363

    Een re-post van mezelf:

    Dit is het brandstofrelai

    http://www.tav-autoverwertung.de/shop/FUEL-PUMP-RELAY-Opel-12-38-966-GM-90-378-651-Wehrle-50-205-001-50-205-002″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    85 = de geschakelde plus vanaf het contact
    85b = de geschakelde plus vanaf de ECU
    86 = de massa
    87 = de brandstofpomp plus draad
    87b = de ECU plus draad
    30 = de constante plus vanaf de accu

    Dan hebben we nog 85b dit moet volgens mijn redenatie de stuur draad vanaf de ECU naar het relai zijn om de brandstofpomp aan te zetten, deze draad activeerde het 2e gedeelte in het relai.

    GEBRUIK OP EIGEN RISICO

    #17302364

    Even hoe ik hem ooit heb uitgezocht.

    De groene draad vanaf de bobine moet naar de toerenteller in het dashbord.
    86 en 30 met elkaar verbonden en vanaf 30 naar de ecu en op constante plus(rood).
    85 naar de ecu(Bruin-wit)
    87 naar de injectoren, de stappenmotor, het tankontluchtingsventiel, de ecu en naar de luchtmassameter(roodblauw)
    85B vanaf de ecu (bruinzwart)
    87B naar de lambdasonde(wit zwart) en naar de brandstofpomp

    Maar dit is voor een c20xe, De vraag is of dit dus 1 op 1 voor een c20ne geldt?

    #17302365

    Zoals Freek het beschrijft heb ik m ook en het werkt ;)

    #17302366

    Zoals Freek hem beschrijft werkt die bij mij niet want dat start die niet geen bougie en geen benzine. Weliswaar in een opel tigra, maar toch.

    Loony
    Met die aansluitingen krijg ik hem wel gestart maar werkt mijn dashboard toerenteller niet. Hij loopt dan ook moeilijk stationair. Hij geeft ook de foutcode toerentalsignaal Niet Aanwezig en een nieuwe toerentalsensor helpt niet. Draad loshalen doet ook niets. De toerental sensor is toch op de roter (is een oude blok met roter)

    en welke uitlaatdiameter is goed voor een c20xe moter? die van de tigra 1.6 is er nu op, met een kat en 2 dempers. Maar is die diameter goed of moet die groter? Maatje raadde mij aan geen groep A te nemen omdat dat te groot zou zijn. Maar kan die 1.6 uitlaat kwaad of kost het me echt veel vermogen?
    En dan het laatste vraagje. De brandstofdrukregelaar is 2.5 bar maar ik wil 3 bar voor mijn ecu nu kan ik met een dopje 10 op de bovenkant slaan om die op 3 bar te krijgen?
    En moet ik dan gewoon iets tikken of moet ik gaan meten met een drukmeter tot die precies 3 bar is?

    #17302367

    Toerental sensor zit in je motorblok, onder je motorsteun rv
    Die jij bedoelt is je hallsensor( controlle van de krukas )

    T kan wel met std uitlaat maar is net te klein voor t mooie

    Als je je brandstofdruk omhoog wil hebben moet je t gewoon met n metertje in de rail doen, just to be shure

    #17302368

    zo laatste kleine loodjes en dan is er weer 1 klaar voor het rdw ;)

    #17302369

    Jaa morgen dan toch maar een ander blok erin, storing is niet te verhelpen van de C14NZ.
    Foto’s volgen nog wel.

    #17302370

    vandaag bij het RDW geweest en de TR is met vlag en wimpel geslaagd .

    Dus heb nu een corsa A TR C20XE op kenteken :D :D

    #17302371

    @crossagek wrote:

    vandaag bij het RDW geweest en de TR is met vlag en wimpel geslaagd .

    Dus heb nu een corsa A TR C20XE op kenteken :D :D

    Nice!

    #17302372

    Alweer de zoveelste uitdaging bij Corsa 2.0l project. Ik heb de standaard GSI aandrijfassen voorzien van Deawoo Nexia homokineten aan de bakzijde (F20 bak). Maar aan de linkerzijde lijkt het alsof de as nog +/- 0,5cm naar binnen kan, terwijl de lange as aan de rechtszijde vrij makkelijk weer uit de bak verschuift. Homokineten vergeleken met foto’s en onderling gewisseld, maakt geen verschil. Iemand enig idee?

    Bedankt alvast

    #17302373

    @UniqueCorsa wrote:

    Alweer de zoveelste uitdaging bij Corsa 2.0l project. Ik heb de standaard GSI aandrijfassen voorzien van Deawoo Nexia homokineten aan de bakzijde (F20 bak). Maar aan de linkerzijde lijkt het alsof de as nog +/- 0,5cm naar binnen kan, terwijl de lange as aan de rechtszijde vrij makkelijk weer uit de bak verschuift. Homokineten vergeleken met foto’s en onderling gewisseld, maakt geen verschil. Iemand enig idee?

    Bedankt alvast

    Vulplaten bij de baksteun wel gebruikt?

25 berichten aan het bekijken - 1,976 tot 2,000 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.