Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17300549

    zit um waarschijnlijk niet in de ombouw gedeelte van het electrische gedeelte maar meer in het orgineele gedeelte van de kabelboom.

    lees hem is uit bij kadett motor is het als ik goed heb gewoon A en B doorlussen bij de diagnose stekker en dan begint het dasbord lampje een storingscode te geven en die kun je dan ontcijferen via een tabel die op internet is te vinden

    #17300550

    Oorspronkelijk gepost door voss
    Een vriend van mij heeft een corsa b met een 2l 16 v er in, deze hebben wij er in gezet, maar we hebben het idee dat er iets niet goed is aan gesloten in het elc. gedeelte.

    Hij loopt niet helemaal 100% en laatst is de computer naar de klote gegaan, en het moter storings lampje brand konstant.

    Dit komt om dat wij de schema's van matijsen niet echt snappen, is er iemand die hier ervaring mee heeft, en ons een keertje zou willen helpen.
    (in beverwijk)

    Het liefst iemand die dit al vaker heeft gedaan, of zeker weet hoe het moet zitten:wors

    Alvast bedankt,

    Mark/oscar

    Ik heb het electrische gedeelte ook zelf 2x gedaan gedaan 1x in een tigra en 1x in mijn eigen corsa,en ik vond die beschrijving van mathijsen wel meevallen !!

    wat verwacht je dan dat fout zit !!
    het is eigenlijk gewoon kleur op kleur hoor !! stuur maar een U2U als je vragen hebt !!

    greetz,

    #17300551

    hier staat mijn projectje ff:)

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=19057

    #17300552

    zijn de steekassen van een automaat en schakelbak hetzelfde? niet dat ik een automaat onder me auto ga hangen maar ik moet de homokeneten hebben.

    #17300553

    is er al wat bekent voor de corsa b

    hoe de set zelf te maken

    #17300554

    jah hoor..
    ik heb de steunen thuis liggen…..

    ik moet alleen de laatste delen nog halen en dan gaat ik ombouwen en komt de reportage online..

    geduld is een schone zaak heren….. :angel

    #17300555

    Originally posted by Vapor
    zijn de steekassen van een automaat en schakelbak hetzelfde? niet dat ik een automaat onder me auto ga hangen maar ik moet de homokeneten hebben.

    is niet hetzelfde…..
    de homokineet van een automaat is totaal anders….. :thumbdown:thumbdown

    #17300556

    Het wordt tijd dat ik binnenkort ff kom buurten. ;)

    #17300557

    je bent altijd welkom erwin….
    hahahaha :angel

    zal deze week foto's plaatsen in mijn topic (verbouwingen enzo) van de steunen. moet ze nog ff netjes matzwart maken :angel

    #17300558

    Even een vraagje…

    Zijn de Corsa B wielnaven in zoverre gelijk?
    Aangezien het voorwiellager van de voorwielophanging van diverse B Corsa's dezelfde maat hanteert.
    Maar is de vertanding van de homokineet aan de wielzijde ook bij elke as 22 van de Corsa B?

    Wie weet dit zo?

    #17300559

    de vertanding van elke wielzijde homokineet is hetzelfde bij de corsa A en Corsa B. Ik geloof zelfs dat de naven gelijk zijn. Niet 100% zeker.

    Ik zal deze week nog de foto's van de steunen postten :thumbup

    #17300560

    Even op pad geweest voor wat info, maar mijn auto X14SZ heeft een 28 tands as aan de bakzijde.
    Of de wielzijde dan 22 is weet ik niet zeker.

    Wiellagers zijn btw. allemaal 34x66x37.
    Dus bij alle naaf buitendiameters zijn ze gelijk.

    GSi assen hebben iig 22 tands wielzijde en bakzijde.
    Dus daar ga ik maar naar op zoek…. ;)

    #17300561

    Even een vraagje tussen door jongens,
    Hoe erg is het voor een blok als het twee jaar stil lig, uit de auto.
    Moet je veel vervangen dan?
    Of alleen de voor de hand liggende dingen die al op het forum beschreven worden.

    michel

    #17300562

    nieuwe olie etc etc kan geen kwaad. maar verder als je perse niks wilt vervangen zou ik alleen olie en oliefilter vervangen.

    distrubutieriem wil nog wel is oud worden en waterpomp wil wel is vast zitten. eigenlijk gewoon vervangen vind ik als je aan een motor gaat trekken. maarjah als je een echte nederlander bent ga je kijken of je het toch niet nog even kunt gebruiken en als het dan kapot loopt, klagen waarom jou dit altijd overkomt :P

    rijdt even rustig in het begin met zo'n motor, niet gelijk plankgas al issie warm. even een soort van opnieuw inrijden.

    #17300563

    huh 2 jaar stil. zou zelf hele blok uit elkaar halen. nieuwe zuigerveren en olieschrapers. nieuwe drijfstanglagers. misschien nieuwe krukaslagers (niet altijd noodzakelijk) alle keeringen en pakkingen vervangen…..

    anders loopt ie gegarandeerd naar de kloten :vertag

    #17300564

    Hangt er vanaf. Is hij lopend weggezet met oude olie? Dan kan de boel wel eens vaster dan normaal zitten. Tevens is er kans op roestvorming in je cilinders en op de kleppen als hij in een erg vochtige plaats gestaan heeft. Kun je hem met een gewone sleutel op de krukas rond draaien? Als het een injectie is kunnen ook je injectoren nog vast zitten door de benzine die oud geworden is.
    Als het motortje netjes met verse olie in het cater is weggezet en de cilinders zijn op z'n tijd ingespoten met wat kruipolie en de motor is ook om de zoveel tijd een paar keer rondgedraaid, oude benzine uit de injectoren en rail en ingespoten met kruipolie, dan zou ik hem er zonder problemen inzetten. Anders blijft het toch een risico. Dus die keuze moet je zelf maken.

    Succes

    Cheers :afro:P:afro

    #17300565

    Oorspronkelijk gepost door Vapor
    Rijdt even rustig in het begin met zo'n motor, niet gelijk plankgas al issie warm. Even een soort van opnieuw inrijden.

    Dus niet zoals ik dat heb gedaan? :P
    Ik had na een uur lopend al plank gas :)

    Achja, en het torretje doet het nog steeds.
    En tja, al wassie na een maand kapot gelopen, dan had ik er toch gewoon een ander in gegooit? :jerry

    #17300566

    Al heel erg bedankt voor de reacties. Het gaat om een c20xe,en de motor is er uit gehaald en op zolder weg gezet.
    Dus is echt 2 jaar niks mee gebeurt.

    michel

    #17300567

    benzinetank

    heeft een C14NZ trouwens dezelfde soort tank+pomp als een GSi??

    #17300568

    Originally posted by B235R
    benzinetank

    heeft een C14NZ trouwens dezelfde soort tank+pomp als een GSi??

    nope :thumbdown
    een 1.2 en 1.4 nz hebben een interne pomp. deze moet je verwijderen en een buis voor in de plaats zetten. dan 2 verloopbusjes laten draaien van 8-12 mm (want een gsi pomp heeft een aansluiting van 12 mm en de 1.2 en 1.4 tank een 8mm aansluiting) en een verloopje van 8-6 mm retour van gsi is namelijk 8 mm en van 1.2 /1.4 is 6 mm

    en dan kun je de tank gebruiken.

    succes :thumbup

    #17300569

    euhm voor de corsa b is het verhaal weer anders…… :angel

    #17300570

    hej weet iemand de onderdeel nummer van de bakzijde homokineten voor een ombouw van corsa a als je de gsi aandrijfassen heb en een F16 bak??

    ik heb een zoon homokineet maar kan er geen nummer op vinden , en wil anders de andere nieuw kopen als niet te duur zijn, maar ik kan moeilijk uit leggen wat voor een homokineet ik moet hebben, ze willen toch chassisnummer of kenteken

    wie kan me helpen!

    #17300571

    kun je een week wachtten?

    #17300572

    iemand hier die steekassen last? of weet waar ik dat kan laten doen? ik heb nu ondertussen wel een paar setjes steekassen van kadett ascona enz maar het zijn allemaal dikke as en mijn ascona 1.6sh bleek dus ook gewone dikke te hebben.

    hbase geeft aan 302228 als nummer voor de homokeneten bakzijde.

    kadett e 16sv 86-87
    ascona c 16sh na 1/84-86
    kadett e 16d
    ascona c 16d

    daar zitten ze allemaal onder als ze nooit vervangen zijn door andere.

    als ik binnenkort nog geen assen heb dan ga ik alle asconas c 1.6s staande houden :P

    #17300573

    Oorspronkelijk gepost door Vapor
    iemand hier die steekassen last? of weet waar ik dat kan laten doen? ik heb nu ondertussen wel een paar setjes steekassen van kadett ascona enz maar het zijn allemaal dikke as en mijn ascona 1.6sh bleek dus ook gewone dikke te hebben.

    hbase geeft aan 302228 als nummer voor de homokeneten bakzijde.

    kadett e 16sv 86-87
    ascona c 16sh na 1/84-86
    kadett e 16d
    ascona c 16d

    daar zitten ze allemaal onder als ze nooit vervangen zijn door andere.

    als ik binnenkort nog geen assen heb dan ga ik alle asconas c 1.6s staande houden :P

    Net als die ene laats.
    We hadden da vrouwke uit d'r wagen moeten werken ;)

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.