Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 1,776 tot 1,800 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17302149

    Beste allemaal,

    Ik ben bezig met de voorbereidingen voor de ombouw van een corsa naar een c20ne en heb na het doorlezen van heel wat info op internet toch een vraag over de homokineten…

    Welke homokineten moet je nou hebben? Op corsa nova tuning staat een lijstje, maar hoe kan je aan de homokineet zelf zien welke de goeie is? Er wordt alleen gesproken over 22 tanden op de as, waar moet je nog meer op letten?
    Ik wil de aandrijfassen van de gsi gaan gebruiken.

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Tom

    #17302150

    als je losse homokineten hebt wordt het tellen.
    Maar zoek gewoon op de sloop naar een van de modellen die in de lijst staat van corsa-novatuning.

    Die van een Nexia 1.5 16v passen ook trouwens.

    #17302151

    Ik wil inderdaad op de sloop zoeken, ze hebben veel losse assen + homokineten, maar lang niet altijd met het motortype erbij vandaar.
    Ik ga van de week weer kijken of er nog nieuwe liggen, maar ik was benieuwd wat de vertanding aan de bakzijde is en welke dikte de homokineet mag hebben (diameter?).

    Ik ga ook wel even kijken of ik wat van de nexia kan vinden, thnx!

    #17302152

    ik heb mn c20xe 2.5 motronic gechipt , nu zit ik met het volgende probleem .

    het management lampje brand de ene keer als ik start niet en de andere keer wel .
    Ik heb de accu al eens een 15 min eraf gehad om m te resetten maar het blijft.

    Hij rijd niet slechter of iets anders. gewoon zoals het hoort alleen het lampje brand en de volgende keer als ik start weer niet .

    #17302153

    toch eens je bedrading nalopen..
    Misschien ergens iets raars aangesloten of niet netjes afgewerkt???

    #17302154

    haha nee niet als ik de corsa start , dan brand ie altijd.
    maar na het chippen als ik de coorsa start blijft ie aan (foutmelding?) zet ik de motor uit en dan start ik m weer en gaat ie uit zoals het hoort .

    #17302155

    Ff uitlezen zodra die brand Nick! :)

    #17302156

    zo even een extra massa draad van je accu naar je ecu trekken.
    ik had het zelfde probleem met mijn vectra a turbo.
    michien is dit voor jou ook de oplossing:D

    #17302158

    ik heb een vraag over de brandstof pomp

    ik heb nu C14NZ in de Corsa B liggen komt komend weekend een C20XE in

    nu heb ik dus een andere pomp nodig maar wat kan ik pakken en wat is er mogelijk.
    had zelf de volgende opties bedacht.

    -Corsa b GSi pomp
    -Astra GSi pomp
    -externe pomp van een Kadett/Calibra

    ik heb gelezen dat een astra gsi pomp ook in een corsa past
    (deze dus http://link.marktplaats.nl/396387542)

    is zo’n extern systeem simpel aan te passen om is dat nog een hoop hak en slijp werk?

    #17302159

    interne pomp van een corsa b of tigra pakken,
    Die van de astra en calibra kan ook.

    GM nummers van de pompen van de corsa b / Tigra (c16xe, x14xe en x16xe) zijn gelijk aan die van de calibra (c20ne, c20xe, c20let) maar ook aan die van de astra f (c20ne , c20xe ) etc etc etc..

    Dus pomp moet wel te vinden zijn..
    keuze genoeg,

    Geen externe pomp van een kadett pakken, keep it simpel…

    #17302160

    oke dus kan gewoon een van een astra gsi pakken (dus die van de advertentie die ik al had gevonden ) ??

    #17302161

    yess

    #17302162

    nice

    bedankt man:thumbup

    #17302163

    mn stappen motor is vervuild en wil deze schoon maken bij mn c20xe in de B corsa

    hoe kan ik die het best eruit halen zonder al te veel moeite ?

    #17302165

    zonder brug?????

    NIET:jerry

    #17302166

    Hallo, wie o wie heeft er een tekening van de steun voor de stuurbekrachtiging.
    Ik kan hem nergens vinden.

    Een schetsje met een paar maten is ook goed.

    Dennis…

    #17302167

    [rquote=1813609&tid=9772&author=SRLandgraaf]mn stappen motor is vervuild en wil deze schoon maken bij mn c20xe in de B corsa

    hoe kan ik die het best eruit halen zonder al te veel moeite ?[/rquote]

    is geen makkelijke manier gewoon friemelen klote en schelde:fy1:D

    #17302168

    en als je de stappen motor er uit heb,deze naar boven brengen op de motor,als hij dan weer vervuilt kan je er veel beter bij

    #17302174

    Heeft iemand of weet iemand nog een ombouw set te koop voor een Corsa a naar een 2.0 seh ?
    ben al een tijdje op zoek maar vind m tech te duur en de verhalen die ik hoor word ik ook niet vrolijk van .
    als iemand wat heeft of weet graag even een u2u.

    M.v.g. Evert

    #17302175

    kan je zo zelf in elkaar draaien stelt geen reet voor

    #17302176

    Heb je mischien een idee wat ik waar af moet pakken dan? welke steunen passen welke assen enz enz

    #17302177

    motorsteun links voor 40×40 koker op maken
    tussen je stabi stang(als je die hebt) ook l en r kokertje tussen maken
    baksteun middenachter moet een spacer tussen van 1,2 of 2,1 weet niet helemaal precies meer
    bak steun rechts moet je gewoon je corsa steun voor gebruiken check http://www.corsanovatuning.nl voor preciese info
    is al 1000000000000000000000000.00000000000000 behandeld zoek functie bied mischien ook uitkomst
    succes

    #17302178

    [rquote=1883019&tid=9772&author=Corsa A GSI]Heb je mischien een idee wat ik waar af moet pakken dan? welke steunen passen welke assen enz enz[/rquote]

    Ik heb nog wel een setje fusee’s met 2.0 naven. En heb denk ik nog wel een passende motorsteun rechtsvoor

    #17302179

    hoi hoi ik zit met zelfde probleem ik heb een a corsa 1600 gsi voor autocross en daar hebben we een 2 liter seh in gezet alles past perfect maja de aandrijfassen hey
    maat had voor mijn een pasbus gedraait en hebben we van een 1600 en een 2 litersteekas 1 as gemaakt .na 2 crossen brak de as hellaas tog door midden,wat kan ik het beste hiermee doen??? auto loopt als een kogel (echte prijzenpakker) maar die lange kant blijf probleem gr kees

    #17302180

    Hoi Kees,

    Jammer dat je een 22 tands GSI as doormidden slijpt.

    Gebruik die 22 tands GSI assen gewoon met een Deawoo Nexia 1500 16V bakzijdehomokineten en je rijdt zonder problemen je cross.

    op http://www.corsa-novatuning.nl staat alles precies beschreven.

25 berichten aan het bekijken - 1,776 tot 1,800 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.