Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 1,726 tot 1,750 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17302099

    dat geloof ik ook wel hoor.
    Reed ook met dik 210 pk en over de 300nm met orginele assen op slicks..
    maar ga nu liever toch over op dikke assen.

    die kunnen net wat meer hebben..

    betreffende het zelf verbouwen van de homokineten..
    Persoonlijk is het me teveel werk maar kan best een optie voor anderen zijn..

    :D

    #17302100

    gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??
    Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..

    morgen weer verder aan de steun:)

    #17302101

    Originally posted by CorsaTR
    gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??
    Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..

    morgen weer verder aan de steun:)

    hahah mtech.. tja ik heb mijn eigen mening over de sponsor van dit forum….

    #17302102

    Originally posted by corsaboy
    dat geloof ik ook wel hoor.
    Reed ook met dik 210 pk en over de 300nm met orginele assen op slicks..
    maar ga nu liever toch over op dikke assen.

    die kunnen net wat meer hebben..
    :D

    Check :vertag

    Heb ook gereden met GSi assen diesel homo’s op de LET met semislicks en vele ronden Ring.
    Ging gewoon goed, alleen dikke homo’s en assen zijn gewoon net wat veiliger. :P

    #17302103

    Die bouten zijn echt niet nodig hoor! OPLICHTERS zijn het! eerlijk waar:fy1:fy1

    wat betreft die assen… ik rij ook gewoon gsi met diesel kineten.
    blijft nu wel aardig heel.

    maar ook vaak stuk gehad, maar kwam meer door de extreme verlaging die die had!

    #17302104

    kineten ombouwen is vaker gedaan, en t werkt ook gewoon. kennisje van me uit de UK rijd er al ruim een jaar mee met haar corsa A 20seh.

    Assen uit de UK zijn machtig mooi spul, heb een lange as ervan liggen, maar grote vent als je die breekt.. kan mpech nog een prachtig puntje aan zuigen…

    origineel gepost door CorsaTR
    gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??
    Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..

    morgen weer verder aan de steun:)

    meeste jongens hier rijden met 8 boutjes van 120 euro:P
    maar dat zijn geen steunbouten,;)

    #17302105

    origineel gepost door mayhem
    kineten ombouwen is vaker gedaan, en t werkt ook gewoon. kennisje van me uit de UK rijd er al ruim een jaar mee met haar corsa A 20seh.

    Assen uit de UK zijn machtig mooi spul, heb een lange as ervan liggen, maar grote vent als je die breekt.. kan mpech nog een prachtig puntje aan zuigen…

    origineel gepost door CorsaTR
    gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??
    Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..

    morgen weer verder aan de steun:)

    meeste jongens hier rijden met 8 boutjes van 120 euro:P
    maar dat zijn geen steunbouten,;)

    haha, dan denk je ook is wat uitgevonden te hebben king: maar ik ben iig. blij dat dat dus wel werkt :P

    #17302106

    ik ben dus ook bezig met een ombouw van een corsa a naar c20ne blok

    het blok hangt er ondertussen in.

    maar heeft iemand heel toevallig de lengte van de steekassen?
    heb zon beetje heel dit topic doorgelezen maar kan niet echt speciefieke lengtes vinden.

    op corsa-novatuning word ik ook niet echt wat wijzer van
    alsvast bedankt

    #17302107

    hier staan de maten van een gsi as ;)

    http://corsaa.forum2go.nl/lengte-aandrijfassen-gsi-t902.html

    #17302108

    Originally posted by skilder
    ik ben dus ook bezig met een ombouw van een corsa a naar c20ne blok

    het blok hangt er ondertussen in.

    maar heeft iemand heel toevallig de lengte van de steekassen?
    heb zon beetje heel dit topic doorgelezen maar kan niet echt speciefieke lengtes vinden.

    op corsa-novatuning word ik ook niet echt wat wijzer van
    alsvast bedankt

    maten staan gewoon op onze site….

    ff een quote van onze site:

    Gebruik de naven van een kadett/astra/vectra/calibra van een 1.8/2 liter en draai deze (tussen centers op een draaibank) op maat van een corsa naaf zodat ze in het voorwiellager van een corsa passen (let er echter op dat de radius van de naaf bij het lager niet te scherp gemaakt wordt!!!). Gebruik de standaard corsa naaf als voorbeeld voor de maten.
    LET OP: De 2.0 naaf is 3mm langer dan de corsa naaf, let hierop bij het afdraaien.
    Als dit niet gecorrigeerd is lopen de remschijven tegen de remklauwen aan, daar de naven dan 3mm te ver naar buiten steken.
    Het wiellager moet zowiezo vernieuwd worden want dat krijg je er niet heel af (deze naven zijn ook te koop bij M-tech)
    De assen zelf kun je maken van de dikke 1.8/2 liter assen, de korte as moet alleen ingekort worden op de maat 310mm.
    De lange as moet ingekort worden tot een lengte van 660mm.

    #17302109

    zijn dit de lengtes van een kale as zonder homokineten erop?

    dan is het zo ver duidelijk voor de korte as. (links)

    welke as moet er gebruikt worden voor de rechterkant.
    dus de lange as die vanaf de versnellingsbak komt tot aan de eerste homokineet kan dat van een normale 2 liter kadett zijn?

    #17302110

    maten van assen zijn altijd zonder homokineten…

    #17302111

    assen voor een corsa a kan ik trouwens waarschijnlijk ook voor nette prijzen mee bestellen uit de UK..
    Dus als je intresse hebt ff u2u of mailtje

    #17302112

    ik heb een vraag.

    mijn corsa b sport(X14XE) van ’96 heeft schade links voor.

    nu is de balk waar de baksteun in zit krom.
    het vervangende deel voorkant zit een uitwendige bevestiging van de steun op
    en op mijn corsa een die onder de balk bevestigt word.

    is dit makkenlijk op te lossen door andere steun?

    plaatje bij het praatje.

    de ophangpunt van baksteun is het zelfde als bij het plaatje het rubber in hangt

    #17302113

    Hey das mijn foto:D

    Je ziet vaak corsa’s met aan de bakkant een rubber aan de balk ipv zoals mijne onderop.

    Ik heb een originele baksteun voor dat type… maar weet niet of dat passen gaat.
    Gewoon op de sloop te krijgen (zoeken naar dat type rubber op de balk dus)

    #17302114

    Ff een vraag…..

    Welke Koelvloeistofslang gebruiken bij Corsa B C20xe….op het thermostaathuis naar de radiateur..

    Ik heb er nu 1 op zitten die mn radiateur omhoog trekt, dat is dus niet wat;)

    #17302115

    van een corsa b 1.4 ofzo, 1.2 .

    de nz motoren.

    dan je radiateru iets verzetten, dus een 2e beugeltje zoals linksvoor zit, ook rechtsvoor plaatsen.

    dan valt de radiateur net wat verder naar voren, en past de slang beter.

    de slang meot je bij de kant van de thermostaat iets afsnijden, maar dat wijst zich vanzelf.

    het is niet de ideale maat(net iets groter dan de thermostaat) maar gewoon goed aandraaien.

    ik rij er zo al 1,5 jaar mee.

    en afgelopen week ook weer een gebouwd op die manier.

    #17302116

    :thumbup gaan we proberen

    #17302117

    heeft iemand al eens zoiets gezien?heb deze corsa zo gekocht en kwam er onlangs achter dat er een extra spacer tussen zit :hmmz
    de afstand van het kokerprofiel is 40mm en het extra plaatje is 10mm
    op novatuning staat dat een koker van 40mm genoeg is :hmmz
    iemand enig idee?

    #17302118

    hangt het blok nu recht? of zie je dat die links door hangt?
    zullen ze niet vor niets er tussen hebben gezet
    post anders is foto bovenkant

    gr jarno

    #17302119

    ik heb idd het idee dat het blok links iets doorhangt :hmmz

    blok+steunen komen uit een corsa die erg rot was.
    miss ook niet al te recht meer wat deze spacer verklaard?

    #17302120

    Ik had ook een andere spacer nodig dan wat op Cnt beschreven staat.

    Ik had er 1 van 60×40 omdat anders de motor te hoog stond aan distributiezijde…

    #17302121

    ik heb mijn steun ook 50mm verlaagt.

    #17302122

    Er zit een klein verschil in enkele kadett steunen, bij de meeste gaat het prima met een 40×40 steun en bij de andere moet je toch nog wat extra opvullen. En zo te zien lukt dat iedereen zonder problemen ;)

    #17302123

    nog even twee foto’s van de motor ruimte

25 berichten aan het bekijken - 1,726 tot 1,750 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.