Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 1,676 tot 1,700 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17302049

    origineel gepost door robbyrood
    Is dit met electrode gelast ofzo??;):kewlpicsking:
    Moet me alleen van het hart dat het zo’n eenzijdige versteviging is…..
    Zit er aan de onderkant van de balk niets???

    is niet nodig, het loopt aan de achterkant van de balk door naar beneden…soort hoekprofiel …

    #17302050

    hhmm dus dat is jouw corsa.. snapte al niet van wie die fotos nou waren.. jouwe waren duidelijker .. mijne nog in zwart..

    origineel gepost door 5chaap2k
    best grappig dat de foto’s van mn verbouwing inmiddels overal op internet rondzwerven hehe :) (rode corsa)

    origineel gepost door mattemaker
    doe eerst de bouten door het plaatje en ga dan lassen.. geloof me..:vertag;)

    let op dat je het gaatje rcht boven het boutgat doet

    #17302051

    even een update van de corsa a met de z20let

    de interkoeler met de slangen zij klaar,ook de koelwater slangen.

    luchtfilter komt in de accubak
    ga nu met de benzine leidingen beginnen.

    daarna is de kabelboom aan de beurt

    #17302052

    :wors :thumbup

    #17302053

    :fy1 bedankt voor de foto’s NOT!!! nu moet ik al het kwijl van het toetsenboard halen

    :D:wors Blok zit er heel netjes in zo!

    #17302054

    is wel netjes zie je weinig z20let!!

    #17302055

    ff vraagje

    ik wil de luchtfilter in de accubak hebben (corsa B)

    is dat alleen een kwestie van de accu achterin en het gat groter maken

    of gaat dat niet passen ivm de lmm ??

    der zit een c20xe met een oude type SFI vervanger

    ik wil het ff wete voor dat ik ga haken en slijpe :ange

    grt

    #17302056

    origineel gepost door geert666
    is wel netjes zie je weinig z20let!!

    en zeker niet met de orginele z20let bak erachter.:thumbup

    gaat lekker arjo :wors

    #17302057

    Originally posted by yo!rick
    ff vraagje

    ik wil de luchtfilter in de accubak hebben (corsa B)

    is dat alleen een kwestie van de accu achterin en het gat groter maken

    of gaat dat niet passen ivm de lmm ??

    der zit een c20xe met een oude type SFI vervanger

    ik wil het ff wete voor dat ik ga haken en slijpe :ange

    grt

    alles is mogelijk als je handig bent..
    Ik ga zelfs nog veel verder :vertag

    #17302058

    oke dan ;)

    maare ik geen zin om het halve vuurschot weg te slijpen snap je :D

    maare hoe bedoel je dat dat je veel verder gaat ??

    #17302059

    kijk maar eens in mijn eigen verbouwingstopic :D
    Ik heb helemaal geen schutbord meer naar boven, en geen accu bak en ook geen ruitensproeierresevoir plaats..
    ;)

    #17302060

    nergens voor nodig en staat 1-x strakker!

    heb ook dat bovenste deel niet meer :D:D

    #17302061

    mischien een domme vraag.
    Maar de steun welke op het corsa-nova tuning staat, hoeveel graden moet die omgezet worden? 90 graden?
    Wat is ds plaatdikte?
    http://www.corsa-novatuning.nl/nl/pdf/motorsteun%20corsa%20A.pdf

    alvast bedankt,

    Jack

    #17302062

    Corsa A = 90 graden.

    Corsa B is 2x 45 graden.

    Steun is van 3mm of dikker staalplaat.

    #17302063

    Bedankt :D
    Iemand een tekening van de 12mm spacerplaat tussen versnellingsbak en achterste motorsteun van de corsa A?

    #17302064

    Neem die van de B, staat in de downloads

    Ze zijn namelijk gelijk aan elkaar, vergeet niet langere bouten te monteren.

    #17302065

    Het laswerk laat ik door een vriend van me doen die bij een schadeherstelbedrijf werkt.

    Hij maakt me ook de platen….lekker makkelijk he :P

    Ik zet meteen langere bouten met een hogere classificering 10.9 ipv standaard 8.8 ;)

    Meteen de verstevigingsset erin en de coplete motorruimte (waar nu alleen puntlassen zitten) geheel aflassen… moet zeker goed komen :thumbup

    nogmaals bedankt

    #17302066

    even een vraag…
    is het mogelijk om een c20ne in een corsa te hangen met behoud van de airco?
    die airco is me toch redelijk heilig met het warme weer!

    #17302067

    Ik heb geen verstand van B corsa’s, maar het lijkt me wel te doen.

    #17302068

    lukt wel moet je alleen afscheid nemen van de stbk!@

    #17302069

    Goedeavond mannen (en vrouwen?),

    Aangezien mijn auto nu geen apk heeft omdat de 1.6 ecopech de geest aan het geven is wil ik dus een C20XE er in gooien :). Ik heb een Corsa B GSI met stuurbekrachtiging (zonder abs en airco). Ik heb al een blok icm F20 bak op het oog, maar waar moet ik nog meer aan denken?

    Uiteraard worden de remmen en het onderstel aangepast en wil ik een verstevigingbalkie boven het blok. Maar hoe zit het met verstevigingen in de A-style of verstevigingen achterin??

    Mijn dank is groot (alvast)

    #17302070

    origineel gepost door PRObin
    Goedeavond mannen (en vrouwen?),

    Aangezien mijn auto nu geen apk heeft omdat de 1.6 ecopech de geest aan het geven is wil ik dus een C20XE er in gooien :). Ik heb een Corsa B GSI met stuurbekrachtiging (zonder abs en airco). Ik heb al een blok icm F20 bak op het oog, maar waar moet ik nog meer aan denken?

    Uiteraard worden de remmen en het onderstel aangepast en wil ik een verstevigingbalkie boven het blok. Maar hoe zit het met verstevigingen in de A-style of verstevigingen achterin??

    Mijn dank is groot (alvast)

    check ff
    http://www.corsa-novatuning.nl/

    daar staat alles king:

    #17302071

    Thanks

    #17302072

    origineel gepost door Lampjuh
    even een vraag…
    is het mogelijk om een c20ne in een corsa te hangen met behoud van de airco?
    die airco is me toch redelijk heilig met het warme weer!

    als je een 1.2 16v hebt dan heb je elek stuurbekrachtiging, die kun je mooi houden, aircopomp is pas te maken, er is ruimte voor, alleen de 1.2 16v radiateur is wel vrij groot (680×285) en die kan ws niet ver genoeg naar voren om ruimte te maken. ik weet ook niet of het originele spruitstuk nog past

    #17302073

    Ff een vraag over aandrijfassen e.d.

    Voor het inbouwen van een bigblockbak in de corsa, moet je de aandrijfassen aanpassen.
    GSI kineet wielzijde + GSI aandrijfas in combinatie met de bakzijde kineten van een nexia gtx.
    Alleen hoe zit dit als je zelf geen GSI hebt? Dan past je GSI kineet wielzijde toch niet in je naaf omdat hij meer spiebanen heeft? Dus dan zou ik ook nog eens mijn naven moeten aanpassen?

25 berichten aan het bekijken - 1,676 tot 1,700 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.