Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,300 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17301649

    waar komt die vanaf ?

    #17301650

    Kadett heb je wel de remleidingen goed zitten achter moet op de begrenzers!!!

    #17301651

    normaal zitten de begrenzer volgens mij opzij?:vertag

    :kewlpics zoals hier te zien is

    #17301652

    HAHAHAHAH:D

    Hey kom op zeg…… ik ben niet gek.:agent

    remleidingen zitten andersom, kun je op de foto zien hoor….

    en deze set komt van een NEXIA af (A.K.A kadett)

    #17301653

    origineel gepost door sjoerdie

    ik ben niet gek.

    :D

    :jerry:D:D

    #17301654

    nee…ik ben niet gek…

    ik ben sjoerdieking:

    :jerry:jerry

    #17301655

    :P gek dus haha

    #17301656

    Haha, ok dan…

    @ sjoerdie: GSI remmen dus.. Maar die bekrachtiger doet naar mijn idee z’n werk wel, ik hoef niet hard te trappen ofzo, maar bij hoge snelheid remtie gewoon niet hard naar mijn idee… ff -offtopic: Heb je nog meer info over mijn toto? Mag evt. ook via u2u!

    #17301657

    Bij mijn 1600 GSI remmen merk ik dat ze te heet worden na 3 keer hard remmen, dus ik ga binnen kort ombouwen naar 2 liter remmen.

    #17301658

    en leidingen andersom zetten….is zo gek nog niet.

    hoef je je handrem niet zoveel te gebruiken in al die bochten:angel

    maar 2-liter remmen merk je zeker wel verschil met 1600 gsi remmen.

    ik had ook op zandvoort dat de remmen gingen faden, en toen had ik de gewone gsi remmerij.

    met 2-liter nog geen last van gehad

    #17301659

    help!!!!

    geachte corsa 2.0 liefhebbers.

    ik heb de corsa van mn meisie een c20ne van een calibra in gezet. alleen reed ze er 2 weken mee. toe viel die uit op een groot kruispunt. beetje lullig!

    maar goed kabelboom gerestaureert, beter als 750 eu voor een nieuwe.

    maar nu heb ik code 21 en 31 als storing. maar beide sensors zijn vernieuwd. kabelboom doorgemeten => in orde.

    hebben jullie ideeen?

    #17301660

    Doet de motor wel wat met de boom eraan?

    #17301661

    code 31 is geen toerental signaal, dat is logisch als de motor uit staat.

    code 21 ? 12 bedoel je misschien dat is het begin en het eind van het uitlezen.

    vertel eens iets meer over de situatie, start en rijdt de auto wel normaal of doet hij juist helemaal niets ?

    #17301662

    nee het is echt 21. de motor start normaal alleen slaat niet aan.

    er is brandstof en een vonk, dus ik begrijp t niet.

    als je de motronic uit leest dan begint ie met 12 dan 21 en vervolgens 31

    #17301663

    oke duidelijk, ik weet 21 niet uit m’n hoofd, iemand anders van het forum misschien wel.

    wel vonk ook benzine, euh.

    ook natte bougie’s na een tijdje doorstarten ?

    vonk op alle 4 bougie’s ?

    #17301664

    daar ga ik ff nar kijken

    #17301665

    origineel gepost door 5chaap2k
    ecu fault codes staan onder information > electrical maintenance > Reading ECU Fault codes

    http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

    #17301666

    ey opel-freaks,

    Zoals sommige weten heb ik een tijdje geleden al aangegeven dat ik een c20xe in me corsa b wil gaan bouwen, nu ik eindelijk ga verhuizen naar een nieuw huis met een garage moet het toch echt gaan gebeuren :D.

    Naja GEBEUREN :P eerst de motor kopen en geheel reviseren.

    Maar goed ik heb dus even een lijstje gemaakt waarvan ik denk dat ik allemaal nodig heb om de ombouw te realiseren, mocht ik iets vergeten zijn hoor ik het graag, ik heb alles even snel in elkaar geflanst dus staat niet zo netjes enz.

    EN bij die chrisastley zit volgens mij geen steun voor de versnellingsbak maar bij m-tech word die wel geleverd, weet iemand hoe dit zit ?

    Chris astley:

    http://www.chrisastleymotorsport.com/product_info.php?cPath=23&products_id=2632&osCsid=23c42c2029ec91736b0f455c37d38243

    M-tech:

    http://www.mathijssentechnics.nl/start.php?View=page&part_id=710010&hid=37&lhid=&lvid=&mid=2

    En dit is me lijst (en zoals ik al zei let niet op de details :P )

    Kosten motor inbouw:

    Motorblok c20xe om en nabij 750 euro

    chrisastley:

    Corsa B C20XE 2.0 16v Conversion kit 398 euro (mist wss de versnellingsbak motorsteun)
    Homokineten 2.0 22 tands 103 euro

    M-Tech:

    Schakelstang Corsa B 17,50
    SFI Vervanger 139,50
    Wiellagerkit Corsa-B 2x 90,00
    Ombouw beschrijving 35,00
    Chassis verstevigingskit 69,00

    Revisie kosten C20xe:

    Pakkingen
    Koppakking c20let gebruiken
    Nieuwe keerringen
    nieuwe lagers
    zuigers laten schoonmaken + nieuwe zuigerveren
    nieuwe distriebutieriem + snaren
    nieuwe olie
    nieuwe bougie’s

    #17301667

    als je nieuwe zuigerveren wil, ook even blok laten honen.

    en bij de m-tech set, zie ik geen aandrijfassen staan.

    #17301668

    Ik haal me ombouwset bij chris astley uit de UK, maar bij de set van chris zag ik geen steun voor de versnellingsbak en ik kan hem ook niet los vinden op zijn website, maar hij zit wel bij de set van m-tech ?

    Weet iemand hoe dit zit

    En bij de ombouwset van m-tech zitten de aandrijfassen wel maar daar haal ik het niet.

    Edit

    En wat zijn ong de kosten voor het blok t laten honen?

    #17301669

    die 3 plaatjes op de voorgrond dat is voor de achterste baksteun

    en als je die assen bij chris besteld heb je die homokineten NIET nodig
    En voor een b corsa kun je gewoon kadett aandrijfassen gebruiken.(beetje aanpassen)

    #17301670

    origineel gepost door geert666
    die 3 plaatjes op de voorgrond dat is voor de achterste baksteun

    en als je die assen bij chris besteld heb je die homokineten NIET nodig
    En voor een b corsa kun je gewoon kadett aandrijfassen gebruiken.(beetje aanpassen)

    Hoezo heb ik die homokineten niet nodig met de assen van chris ?

    #17301671

    ja dat zijn dik dik asssen en die homokineet zijn voor dik dun,staat er toch bij
    “””These are used when doing 2.0 conversions e.t.c. to adapt your original 22 spline drive shafts in order to be used with a big block gearbox””

    Deze zijn om je ORIGINELE 22 assen te gebruiken

    #17301672

    Geert :D

    #17301673

    lol oke srry heb er overheen gelezen :P

    Dus ik moet die van m-tech hebben of op de sloop ofzo ergens zien te vinden van een kadet, calibra, astra,vectra

25 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,300 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.