Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17301324

    maar zo klopt het.
    woont er geen kundige monteur bij je in de buurt die je kan helpen met probleempjes die je tegen gaat komen?

    #17301325

    In principe wel. Maar ik wil hem niet telkens storen met dit soort vraagjes. Ik vraag namelijk veel en hij is een best druk bezette man. Ik val liever jullie lastig

    :)

    #17301326

    Origineel gepost door saiko
    In principe wel. Maar ik wil hem niet telkens storen met dit soort vraagjes. Ik vraag namelijk veel en hij is een best druk bezette man. Ik val liever jullie lastig

    :)

    waar woon je ergens?

    #17301327

    Ik woon in Rotterdam. Waar trouwens de Danceparade zometeen gaat aftrappen :)

    Nu ik duidelijkheid heb over het standaard brandstoftraject wil ik er een powerboost valve in introduceren. Ik heb daarvoor onderstaand schema gemaakt.

    – is het zo juist?
    – wat is het verschil tussen een powerboostvalve en een brandstofdrukregelaar?

    #17301328

    hmmz das hier niet in de buurt

    #17301329

    Klopt, een kleine 120 km zit ertussen. Maar adviezen via het forum zijn ook van harte welkom natuurlijk

    ;)

    #17301330

    powerboost kleppen heb ik iig geen kaas van gegeten, ik gebruik ze nooit.

    #17301331

    powerboostvalve is de maximale druk bij acceleren,ff iets hoger

    #17301332

    Dirk: no problem.

    Geert:
    Ok, dat is dan ook het enige verschil tussen een pbv en een normale drukregelaar? Een pbv verhoogt de druk wat meer dan een drukregelaar?

    En zoals ik hem hierboven ingedeeld heb, zou ‘ie zo correct aangesloten zijn?

    #17301333

    Ja alleen dat vacuumslangetje op de standaard drukregelaar moet je laten zitten,anders heeft ie constant die druk,met vacuum eraan merk je er niks van, hoogste druk regelt alles!

    #17301334

    Is het niet zo dat de standaard drukregelaar komt te vervallen?
    Op de plaats waar de standaard drukregelaar zat zit nu een ‘verloopje’ die de benzine naar de powerboostvalve moet leiden. In het schemaatje noem ik het een ‘verloophuisje’. Althans daar lijkt het op. Ik heb er een fotootje van:

    #17301335

    Ja zo klopt het ,(ik had ff iets te vlug naar die tekening gekeken),dan kun je je originele retour afsluiten

    #17301336

    Ok netjes man, en hoe sluit ik die retour af op een nette en veilige manier?

    #17301337

    een metalen dopje zoeken wat precies past en die erop schroeven ;)

    #17301338

    Daar moeten we dan even naar gaan kijken. Thnx dudes, het is mij nu duidelijk.

    #17301339

    beste ff bij een pneumatiek of hydroliek shop kijken die hebben dat spul vaak zo liggen.

    #17301340

    Aha ok. Ik ga op zoek, moet wel lukken denk ik. Thnx

    #17301341

    @Saiko,
    Powerboostalve??
    Had je daar ook een foto van???
    Nieuwsgierig!!!!!!!:D;)

    #17301342

    Volgens mij wel ja, zal ff kijken Rob.

    – Ik heb even wat foto’s ervan genomen. Hij lag nog op mijn bureau.

    Foto nr. 1: De powerboostvalve met drukmetertje, bovenop het vacuumnippeltje die naar het gasklephuis gaat. Rechts van het nippeltje de stelschroef met moertje erop.

    Foto nr. 2: Close-up van de vacuumnippel en ontblote stelschroef

    Foto nr. 3: Close-up met in het midden de routernippel, waar de brandstofslang op komt die terug gaat naar de brandstoftank. Rechts zie je een slang die naar het ‘verloophuisje’ loopt, die je bovenaan deze pagina ziet op de foto.

    #17301343

    #17301344

    Origineel gepost door Dirk
    een metalen dopje zoeken wat precies past en die erop schroeven ;)

    Ik las zojuist een post van Honza waar hij een ‘verloophuisje’ verkoopt. Het ding blijkt ook een naam te hebben: Blankingplate :)

    En wat blijkt nog meer … bij montage van zo’n blankingplate wordt de retouruitgang direct afgesloten. Weer wat geleerd.

    ;)

    (http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=73447)

    #17301345

    Origineel gepost door freek corsa
    die slang komt op je gasklep huis aan de kant waar vacuum ontstaat als je gas geeft.

    deze slang zorgt ervoor dat je brandstof druk stijgt op het moment van gas geven.

    Ps waar heb je de brandstof pomp getekent?

    Ik heb een foto gemaakt van een gasklephuis van een 20Xe. Ik zie drie aansluitingen. Ik heb het idee dat twee van die aansluitingen naar de kleppendeksel gaan en de derde wordt gebruikt voor de vacuumslang van de brandstofregelaar.

    nummer 1 en 3: naar kleppendeksel
    nummer 2: naar brandstofdrukregelaar

    Klopt dat?

    #17301346

    Niemand die dit kan invullen voor mij?

    #17301347

    Ik dacht 3 naar t kleppendeksel.
    1 naar de benzinedrukregelaar…
    2 naar t actieve koolfilterschekalaartje..
    Maar is alleen zo ff uit me hoofd…
    1 en 2 kunnen ook omgedraait zitten…

    Leuke schematjes trouwens :thumbup

    Origineel gepost door 5chaap2k
    die komt elders je motorruim in, die klik je weer op de kabelboom van je verlichting/fans/mistlampen enz :)

    Nee, dit is weer een andere boom.

    De lampen, tempsensor etc is een boom die bij de rembekrachtiger naar binnen gaat.

    T kleine boompje tbv het blok, gaat iets meer naar het midden naar binnen.

    Origineel gepost door saiko
    Ik las zojuist een post van Honza waar hij een ‘verloophuisje’ verkoopt. Het ding blijkt ook een naam te hebben: Blankingplate :)

    En wat blijkt nog meer … bij montage van zo’n blankingplate wordt de retouruitgang direct afgesloten. Weer wat geleerd.

    :P

    #17301348

    2 = goed.
    je kan hem trouwens draaiend afstellen , je merkt vanzelf wanneer ie te veel krijgt, gaat ie stationair wat moeilijk doen!!.

    Saiko(Dittrich),
    dacht het al te kennen……;):P

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.