Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17301224

    Ik heb het ook nog niet eerder gehoord, maar het klinkt wel geloof waardig.

    Je zou dus moeten kijken of de aansluiting op de krukas gelijk is, want een 1.7D is een Isuzu motor.

    en volgens mij heb je gelijk dat daar een F13 achter hangt, er zullen vast wel meer mensen iets vanaf weten.

    #17301225

    Even kijken of je vliegwiel bouten even groot zijn. de 2.0 had een andere M dan mijn corsa A vliegwiel. (weet niet of de B andere bouten heeft tegenover de A)

    En je moet de diesel startmotor gebruiken/pas maken op het 2.0 onderblok want die heeft een andere vertanding.

    De starterkrans op je vliegwiel moet op precies dezelfde plek zitten(dus de vliegwielen moeten even groot zijn). Als het maar een centimeter scheelt dan start hij niet meer.

    #17301226

    en een stukje lichter maken dat diesel vliegwiel,maar het past zo!:thumbup
    Ik weet wel dat het van een 1700 diesel moet zijn maar of dat nou een isuzu is weet ik niet
    Moet jij toch weten freek je hebt van iemand verloren die heeft die setup in zijn auto:P

    #17301227

    Origineel gepost door geert666
    en een stukje lichter maken dat diesel vliegwiel,maar het past zo!:thumbup
    Ik weet wel dat het van een 1700 diesel moet zijn maar of dat nou een isuzu is weet ik niet
    Moet jij toch weten freek je hebt van iemand verloren die heeft die setup in zijn auto:P

    Hmm als ik het diesel vliegwiel nog af moet draaien kan ik beter een f16 bak eraan hangen met diesel homokineten. Van welke diesel komen die homokineten af dan kan ik eens gaan zoeken hier.

    mvg Erwin

    #17301228

    kadett 1600 diesel met f16 bak.

    lastig te vinden, nieuw ook al minder te vinden

    #17301229

    nieuw uit de UK zijn ze er nog wel :D

    wie bedoel je nu geert666 ?

    #17301230

    ik denk een maasje ;)

    #17301231

    Origineel gepost door sw16v
    ik denk een maasje ;)

    :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

    #17301232

    die geert is goed man;)

    #17301233

    Origineel gepost door freek corsa
    nieuw uit de UK zijn ze er nog wel :D

    klopt, kwam ik uiteraard pas achter toen ik hier al 1 nieuwe had gekocht…

    en voor t geld wat ik er hier voor betaald heb.. heb je er 2 incl verzenden vanuit de uk:swear

    #17301234

    Origineel gepost door geert666

    Origineel gepost door sw16v
    ik denk een maasje ;)

    :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

    ooh ja klopt hij reed met een F13 :thumbup

    #17301235

    is een motorsteun (passagierskant) van een c20xe hetzelfde als een c20ne???

    #17301236

    theorethisch wel, maar in de praktijk zul je zien dat als een steun goed op een C20NE past dat hij dan op een C20XE niet lekker gaat passen.

    Reden: een C20XE heeft een veel grotere kop en dus zitten de inlaat en uitlaat verder naar voren en achteren.

    hopelijk is dit duidelijk genoeg.

    #17301237

    ahaa dus voor het mooie moet ik ff een steun van een c20xe zoeken… Dus wie er toevallig nog 1tje heeft leggen , hoor iik het wel

    Heb ik deze steun nodig?? Dit is de rubbere steun

    Inbouwplaats rechts voor, voor voertuigen met airco, rubber/metaal

    of

    Inbouwplaats links voor, rubber/metaal

    #17301238

    volgens mij begrijp ik je verkeerd, ik denk aan een A corsa met C20XE.

    kijk anders even op corsa-novatuning.nl

    of zoek even verder in dit ombouw topic.

    #17301239

    Deze rubbers worden beide niet voor de rechterkant gebruikt , dus wat is je bedoeling precies??

    Zoiets dus??

    #17301240

    der staat op corsa-nova tuning dat ik de orginele kadett steunen moet gebruiken met een spacer ertussen..

    kijk ik op de site van brezan, bij kadett c20xe krijg ik deze steunen te zien… maar ik moet duss de steun hebben die jij laat zien robbyrood.. waar kan je die halen??? De ijzeren heb ik leggen, moet enkelt de rubber nog hebben.

    #17301241

    ja en die andere foto s zijn vd steun vd bak
    zet je er meteen zo n plaatje tussen ben je helemaal klaar
    http://www.corsafan.de/forum/attachment.php?attachmentid=12101&thumbnail=1

    #17301242

    Voor het kantelen van het blok??
    Heb ik geen last van maar ik sprint dan ook niet ….
    En dat rubber wat ik aan geef??? Gewoon FEBI-Bilstein zo te bestellen gewoon leverbaar, iets van 27 euro, rubber rechts van een Kadett Gsi/Corsa A.
    En Tim19 , die middelste steun om die op de bak te monteren: Corsa steun pakken en op staande rand van de steun ter hoogte van de middelste bout even wegslijpen, die bout is niet nodig, en als de stuen vlak aan ligt kun je de boel zo vast zetten!!.

    #17301243

    Origineel gepost door Tim19
    der staat op corsa-nova tuning dat ik de orginele kadett steunen moet gebruiken met een spacer ertussen..

    kijk ik op de site van brezan, bij kadett c20xe krijg ik deze steunen te zien… maar ik moet duss de steun hebben die jij laat zien robbyrood.. waar kan je die halen??? De ijzeren heb ik leggen, moet enkelt de rubber nog hebben.

    de motorsteun die ze op corsa-novatuning bedoelen is het gedeelte tussen de motor en het motorsteunrubber. Die moet je in combinatie met een corsa A motorsteunrubber gebruiken en een 40×40 blokje.

    Dus niet het motorsteunrubber wat jij laat zien gebruiken

    #17301244

    nu ff iets anders dan de motorsteunen :oking:

    ik heb zelf nu een c20xe in de corsa zitten en ben bezig met een groep a systeem 63.5 mm met 1 middendemper en 1 einddemper. aangezien hy in oktober gekeurd moet zijn moet er een katalysator onder (die moet ik nog ff zien te vinden ;))

    nu is me vraag komt hy gewoon door de keuring heen dus kat + groep A systeem of moet ik nog wat aanpassen of hoe ervaren jullie dat?

    Greetzz..

    #17301245

    Als je uitlaatgas waarden bij de 4 gas test, wel met Kat, voldoen, moeten ze hem goed keuren.
    Ik rij ook met een zelfbouw pijp , 63,5 mm met een Calibra turbo katalisator.Doet het goed , ook voor de Apk , gaat om je uitstoot bij 3000tpm.

    #17301246

    Ik rijd ook met een groep A i.c.m. een Volvo Kat, keuring zonder problemen doorstaan. Zelfde auto en zelfde blok.

    #17301247

    ooh dan zal ik wel geen problemen verwachten :P

    iig bedankt ! :thumbup

    #17301248

    Ja succes he! Laat even weten of je er doorheen gekomen bent.

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.