Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17301074

    5 e 0,89
    eind reductie 3,55
    bijna alle f20´s
    alleen die van die Astra´s he.
    by the way , was vandaag bij een sloop en daar lagen 5 f20´s gewoon op een hoopje….ook van 2.0 16v calibra´s.

    #17301075

    Hallo,

    Ik ben zelf aan het info opzoeken over het ombouwen nu heb ik de bekende site van corsanova tuning al goed doorgelezen.
    Maar ik heb toch even een vraag over de uitlaat.
    Nu staat er dat je standaard ook kunt nemen en iets aanpassen, maar gaat dit over de standaard uitlaat van de corsa of van bijv een kadett?
    En wat voor uitlaatlijn hebben jullie genomen?
    Wie kan mij daar wat meer info over verschaffen?

    Groeten tim

    #17301076

    F20 zijn allemaal goed
    alleen de eind overbrengingen zijn
    3,42
    3.55
    3.72
    en ook nog 3.57
    maar 3.42 en 3.55 merk je niks van allen volgas(7000tpm) 6km verschil!
    en 3.42 zit op de astra en op de kadett f20 s
    hier voor de info
    http://www.opel-infos.de/

    #17301077

    @ tim

    Ik denk dat je het beste een uitlaat van een kadett of astra kunt nemen,

    deze zijn stuk dikker

    en dan nabouwen van een corsa.

    denk dat een standaard uitlaatje van bijv. een 1.2 erg klein is…

    #17301078

    Ik rij en sprint al een jaar met een orginele corsa midden demper en eindemper.

    ik merk wel dat ik boven in het toeren gebied iets minder kracht heb als een andere corsa c20xe met een dikkere uitlaat, maar daar krijg ik wel een hoog koppel bij laage toeren voor terug :D.

    Ik zal binnenkort ook een uitlaat weiziging gaan doorvoeren :angel

    #17301079

    Standaard corsa uitlaat inderdaad. Kost je iets aan vermogen maar verder werkt het prima.
    Beter is inderdaad een iets grotere uitlaat.

    #17301080

    had de informatie net toevallig voor iemand bij de OTT verzameld maar waarom niet ook hier posten..

    misschien ook wel handig voor op de CNT site max ;)

    Corsa-B ombouw naar C20XE met behoud originele electrische dashboard
    dus ook geen gaatje boren voor de toerentellerkabel
    Mijn corsa x16xe had op de bak een mechanish wormwiel maar in de auto electrische tellers 0 > 220 km/h (en dus geen toerenteller kabel)

    Ik had deze pulsgever dus al op mn originele blok maar een aantal andere CTC-ers hebben zelf deze oplossing naderhand toegepast :)

    dit is de pulsgever:

    deze draai je op de F20 bak aan deze zijde:

    en het stekkertje van je dashboard (kabelboompje waar ook startmotor enzo op zit) gaat er aan deze kant in:

    Indien je een andere stekker hebt nu, moet je je huidige ombouwen.
    GM nummer van de pulsgever en kleurenschema van de plug:

    Zo behoud je ook meteen de originele KMstand van je auto :)

    #17301081

    Originally posted by freek corsa
    Ik zal binnenkort ook een uitlaat weiziging gaan doorvoeren :angel

    Als ik hem dan goed in zijn 3 krijg, weer ff testen oke ??:D

    #17301082

    En die camera mee:vertag

    #17301083

    inderdaad de camera mee en van stil stand tot 200 km/h filmen en stopwatchen.

    en tegen elkaar sprinten :D

    #17301084

    ik doe dan ook wel mee..

    als van 0 tot 100 in 10min ook geldt………king:king:

    vuile baggerzooi, 1.4:puke:puke:puke

    #17301085

    Originally posted by 5chaap2k
    misschien ook wel handig voor op de CNT site max ;)

    Thanks,
    Komt in de grote “nog te doen lijst” te staan :D

    #17301086

    haha sjoerdps: ik weet hoe je je voelt, maar ik ben bijna van mijn 1.4 tje af gelukkig:D

    #17301087

    Originally posted by freek corsa
    inderdaad de camera mee en van stil stand tot 200 km/h filmen en stopwatchen.

    en tegen elkaar sprinten :D

    Morgen eerst maar even mijn brandstofpomp vervangen denk ik, hij begint steeds meer te zoemen. En eerder als ik gas gaf in een bocht, hield hij in. Nu houdt hij ook al in op een rechte weg:thumbdown

    Gelijk ook even de verdelerkap/rotor/bougies vervangen, is al een half jaar geleden namelijk:D

    Een vriend van mij heeft een corsa 1.4nz, maar vind dat best fijne stads auto’tjes. Lekker koppel, op laag toerental:agent

    #17301088

    Originally posted by max

    Originally posted by 5chaap2k
    misschien ook wel handig voor op de CNT site max ;)

    Thanks,
    Komt in de grote “nog te doen lijst” te staan :D

    misschien nog ff uitzoeken welke kleur kabel wat doet maar dat kan honza wel uitleggen :jerry

    #17301089

    Bij mij duurt het nog wel even voordat ik alles af heb..

    Maar als ik het af heb…….:o:o:o:o

    Origineel gepost door bbg_gendt
    haha sjoerdps: ik weet hoe je je voelt, maar ik ben bijna van mijn 1.4 tje af gelukkig:D

    #17301090

    Origineel gepost door sjoerdps
    ik doe dan ook wel mee..

    als van 0 tot 100 in 10min ook geldt………king:king:

    vuile baggerzooi, 1.4:puke:puke:puke

    in 10 min, wow :o

    #17301091

    ik heb de ombouwset voor corsa A van mtech en ik heb laatst homokineten 16v gekocht, maar der zitten bij de homokineten ook abs ringen op.
    Kan ik die gebruiklen of moet ik een paar kopen waar geen ring op zit?

    #17301092

    Kan je gewoon gebruiken.

    Wie kan mij vertellen hoever ik mijn krukaspoelie moet afdraaien voor in een A Corsa’tje, of heeft er iemand een foto??

    #17301093

    Waarom draaien ze de krukaspoelie af?
    Mijn 1800tje heb iker zo ingehangen zonder de poelie af te draaien, het blok is verder gelijk aan een 2 liter 8 klepper…..
    Laatst de dynamo vervangen en de snaar kon er zonder probleem af.

    #17301094

    bij mijn c20xe zaten er 2 groeven naast elkaar, 1voor de dynamo snaar en 1 voor en stuurbekrachteging pomp. Ik geloof dat deze tegen de carosserie aan loopt. Heb deze ook al af laten draaien maar ik weet niet of het ver genoeg is

    #17301095

    tjah;)

    #17301096

    Origineel gepost door bbg_gendt
    tjah;)

    jij hebt veel te zeggen, zal ik dan maar eens een foto’tje gaan zoeken van een afgedraaide poulie.

    hij staat overigens ook al afgebeeld op corsa-novatuning.nl

    #17301097

    Bij een 8v heb je iets meer ruimte. ik had bij mijn SEH redelijk wat ruimte. bij de XE liep het af en toe aan.

    Het blok beweegt verrassend veel in de rubbers. Een klein beetje ruimte bij je poelie is niet genoeg. die motor moet kunnen bewegen. dus gewoon even afdraaien.

    #17301098

    wat rubbers, gewoon stalen verbinden, hangt ie lekker strak derin:wors

25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.