Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17300874

    verandering van cilinders en/of een toename van 30% vermogen(of 40% weet niet meer) mag niet goedgekeurt worden. en moet rdw herkeurt worden. dan krijg je V6 op je kenteken.

    de rdw keuring is of je auto geschikt is voor de nieuwe specs.

    #17300875

    voor de nieuwe apk eisen maakt aantal cilinder en deuren en kleur niet meer uit meen ik, zat er aan te komen in elk geval of het er al door is, maar apk goedkeurs betekend niet politie goedkeur of verzekering

    #17300876

    zoals henk en ik al zeiden zondag toen jullie bij mijn corsa stonden terwijl die de ambulance weer opging…
    Wil je style rijden ga voor de v6… wil je hard ga voor een c20let ;)

    #17300877

    hey

    ja i know het gaat voor mij niet om het racen ik rij dagelijks ook redelijk wat kilometers dus dan vind ik de v6 wel relaxt en kan ik er ook iets speciaals van maken.
    Misschien is een keer een sprint trekken maar meer zal het ook niet zijn

    greetz mike

    #17300878

    Totdat je een keer het gaspedaal flink ingetrapt heb :vertag

    Nee, maar op een V6 kan ook zat pret-spul hoor
    Dus als je een keer wat meer wil…

    #17300879

    haha ja dat zal misschien ook wel maar voorlopig ga ik dit nog wel even goed genoeg vinden aan de buitenkant is na het motor project nog genoeg te doen

    greetz

    #17300880

    Originally posted by floris
    voor de nieuwe apk eisen maakt aantal cilinder en deuren en kleur niet meer uit meen ik, zat er aan te komen in elk geval of het er al door is,

    Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

    #17300881

    die kleur op het kenteken klopt wel vaker niet en daar hebben ze hem bij mij nog nooit op afgekeurt. maar dat is volgens mij net als van gas naar benzine. even een nieuw kenteken aanvragen met de vernieuwde info en na een paar weken heb je hem.

    maar dat het aantal cilinders niet meer uitmaakt lijkt me sterk. van 150kilo 4cylinder naar 500kilo v8 lijkt me “gevaarlijker” dan van 100 naar 150pk.

    #17300882

    mensen vraagje,
    ik en een maat van me hebben nu een kadett gsi gekocht voor te racen op circuitdagen (onze ford fiesta xr2i heeft iets te veel geleden en mag naar het cross terrein)
    nu is de gsi zo rot als kaf en ik heb toevallig een zeer harde koets van een kadett gsi waar ik de motor van in mijn astra gelegt heb.
    maar nu zitten we te twijvelen ofdat we of de motor in de kadett knope of in een corsa willen leggen..
    nu is onze vraag ofdat dit goed te doen is en ofdat je bijvoorbeeld de remschijven en fusee’s van de kadett kunt gebruiken of moet je heir weer andere voor kopen want deze wagen is nog ongesponsord dus moet uit eige porto.

    groeten,
    Meindert Bunt
    B-Tuning Holland

    #17300883

    Originally posted by b-tuning
    mensen vraagje,
    ik en een maat van me hebben nu een kadett gsi gekocht voor te racen op circuitdagen (onze ford fiesta xr2i heeft iets te veel geleden en mag naar het cross terrein)
    nu is de gsi zo rot als kaf en ik heb toevallig een zeer harde koets van een kadett gsi waar ik de motor van in mijn astra gelegt heb.
    maar nu zitten we te twijvelen ofdat we of de motor in de kadett knope of in een corsa willen leggen..
    nu is onze vraag ofdat dit goed te doen is en ofdat je bijvoorbeeld de remschijven en fusee’s van de kadett kunt gebruiken of moet je heir weer andere voor kopen want deze wagen is nog ongesponsord dus moet uit eige porto.

    groeten,
    Meindert Bunt
    B-Tuning Holland

    kijk eens rustig rond op de volgende site daar staat alles op:

    http://www.corsa-novatuning.nl

    :vertag

    #17300884

    jowww bedankt:wors:wors

    #17300885

    en weer 1 er bij king:

    #17300886

    Wanneer doe je je forum-naam eer aan? king:

    #17300887

    weer een 2.0 erbij :wors

    #17300888

    Origineel gepost door Elektric S
    Kratje bier toeschuiven ;)

    Heb je eigelijk ook meer kans van slagen als je een rolkooi in je auto heb, of kuipstoelen of 4-punts gordels of iets dergelijks?
    Of gaat het puur en alleen om de technische kant en de emissie?

    als dat goed bevestigt is en ingebouwd maakt dat niet uit,
    maar kom jij aan met advies banden, een stijgerpijp van voor tot achter dan is de kans dat je er door komt stukken kleiner,
    heb je alles goed voor elkaar,keuren dan pas die hele dikke pijp dr onder etc

    #17300889

    Origineel gepost door Elektric S
    Wanneer doe je je forum-naam eer aan? king:

    Dat word een meerjaren project :P

    #17300890

    kennisje van me heeft zn B corsa omgebouwd naar C20XE,nu heeft ie het over dat zn schakelstang veranderd moet worden,die van een kadett zou passen.

    klopt dat weten jullie of die schakelstang aangepast moet worden ?

    #17300891

    schakelstang aanpassen. 15mm tussen lassen en klaar. is zo gebeurd. stelt weinig voor :D. Ipv het plastic stangetje kun je er 1 van een a corsa gebruiken en daar 15mm tussen lassen. Ook kun je een stuk draadstang nemen op de juiste lengte maken. En 2 kogelgewrichten aan beide uiteinden.

    #17300892

    Handig topic staat nutige informatie op:thumbup

    #17300893

    hallo ik heb een vraag,
    wat voor aanpassingen zou ik moeten maken aan mijn corsa als ik een C20LET turbo blok erin wil hebben.

    #17300894

    bijna alle aanpassingen die je ook voor een c20xe moet doen alleen dan moet ipv de stabi het hele deel een stuk omlaag :)

    kijk even op de mtech site of pm folky eenz :)

    #17300895

    Originally posted by hotbarrel
    hallo ik heb een vraag,
    wat voor aanpassingen zou ik moeten maken aan mijn corsa als ik een C20LET turbo blok erin wil hebben.

    euhm grote plannen….
    c20let.. maar gaan mensen ook aan remmerij denken… :vertag

    #17300896

    van die corsa c20let van folky loopt een verbouwingstopic op opelpowerforum
    die zal een dezer dagen wel is geupdated worden met aantal fotos waar je kan zien dat het er niet zomaar FF in hangt ;):vertag

    http://www.opelpowerforum.nl/viewthread.php?tid=1791
    (wel ff aanmelden als je geen lid bent)

    #17300897

    volgens mij is die corsa van die folky een xe blok, of die link klopt niet ofzo

    ik moet gewoon een simpele oplossing blok versus auto remmerij enzo is bijzaak als dat blok maar zit…

    #17300898

    maar wat is een LET nou dan.
    Onderblok, is gelijk aan 20seh, c20ne, c20xe etc
    Kop is gelijk aan die van een c20xe.
    Je hebt aan de uitlaat iets groters hangen, en de inlaat loopt iets anders.
    Je zal de radiateur iets naar voren moeten plaatsen als je het netjes wilt doen, Ga je met een f28 of een f20 bak rijden

    met een f20 hangt die nog wel een keer namelijk :D

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.