Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17300849

    Het leek anders toch meer op 3cil

    #17300850

    Originally posted by Elektric S
    Het leek anders toch meer op 3cil

    ik strate zelf mijn auto… ding liep echt op 4 cilinders???????
    kweet niet hoe je het wilt onderbouwen maar goed…..
    Een 8v met zo’n extreme nokkenas loopt stationair heel raar maar dit is voor de volle 100% 4 cilinders :vertag

    #17300851

    Ik geloof je wel, maar het geluid deed me denken aan de ex-astra van m’n buurjongen
    Klikken maar

    Je heb er wel QuickTime voor nodig ppz, dus niet mouwen dat je ‘m niet kan openen met Media Player :vertag

    #17300852

    Wie kan er hier 2 bussen voor me draaien voor de ombouw van de 2 assen

    #17300853

    als je precies de maten weet van de bussen ken ik denk wel iemand die het tegen een zacht prijsje wilt maken

    #17300854

    ik kan zeker 2 asbussen voor je draaien. als ik de maten weet komt dat zeker goed en de goeie maten niet ongeveer die maat das niks…

    en welk materiaal je moet hebben. ja staal snap ik maar kan ook gereedschapstaal zijn moet wel na het lassen spanningsarm gegloeid worden..

    en weet niet waar je vandaan komt maar eind deze maand is automaxx summer edition. en als je daarheen komt kan ik ze meenemen..

    groeten ruud

    #17300855

    veerpootbrug corsa a met c20ne welke kan ik daar voor nemen? 1 van een gsi? of….

    #17300856

    Ik meen dat je daarvoor die van een 1.3S GT ofzo nodig had
    Mss iemand die dit kan bevestigen?

    #17300857

    dat was meen ik voor de 16v (ergens gelezen in het begin)
    zit nog steeds te dubben over eigenbouw maja

    #17300858

    hey mensen

    grappig om te lezen van al die ombouw verhalen maar heeft iemand al is eerdere ervaring met het inbouwen van een 2.5 liter v6 in een corsa
    Ben het zelf namelijk van plan om het te gaan laten doen

    greetz mike

    #17300859

    Originally posted by mikevankuiken
    hey mensen

    grappig om te lezen van al die ombouw verhalen maar heeft iemand al is eerdere ervaring met het inbouwen van een 2.5 liter v6 in een corsa
    Ben het zelf namelijk van plan om het te gaan laten doen

    greetz mike

    zijn er wel een aantal van maar goed idee is leuk de uitvoering niet. zie ook niet het nu van zo’n zwaar blok in maar goed.

    1- je moet je auto laten goedkeuren door de RDW aangezien je van 4 -naar 6 cilinders gaat.
    2- steunen tja welke corsa heb je.
    3- kost veel geld uiteindelijk
    4- kun je ook een c20let erin gooien / of een gekietelde c20xe

    #17300860

    voor een c20ne in een corsa kan je gewoon een veerpootbrug pakken can een 1.6 gsi heb ik ook

    mzzl heineken

    #17300861

    hey mensen

    ik weet het zal een hoop werk worden maar heb de tijd er voor het voordeel zelf vind ik van een v6 dat het koppel veel hoger ligt dan wat voor 2 liter en gelukkig hoef is het zelf er niet in te leggen laat ik mooi doen, zal er natuurlijk wel bij assisteren

    greetz mike

    #17300862

    Ik heb het ook wel eens overwogen.
    Uiteindelijk heb je van een zware 6 cilinder ook nadelen.
    En als je kiest voor een motorombouw dan ga ik er vanuit dat je een sportieve rijder bent en niet alleen rechtuit hard wilt kunnen.

    Een hoger koppel is leuk, maar als ik persoonlijk moet kiezen tussen meer vermogen of meer koppel dan kies ik voor meer vermogen en een lichter blok.
    Wil je beiden neem dan een 20LET.
    Dat is dé reden dat steeds meer Manta’s, C Kadettjes enz… met een 20XE of 20LET gaan rijden i.p.v. met de zware 3.0 12V of 3.0 24V.

    #17300863

    hey

    Zit wel enige waarheid in maar een 20xe heb ik liggen maar het opvoeren gaat me maar meer en meer benzine kosten. Met de v6 is dat iets minder en heb je al zo’n vermogen. Een 20let heb ik in eerste instantie ook overwogen maar deze is zeer prijzig om in te bouwen en ik kan nu een v6 laten inbouwen voor 2000 met alles er op en eraan. Dus vandaar ook zo’n beslissing.
    En natuurlijk dan als enige in Nederland in zoverre ik weet.

    greetz mike

    #17300864

    je bent niet de enige hoor maar goed. Denk jij er met die 2000 euro er te zijn.
    Je MOET KEUREN BIJ DE RDW. kost je minimaal 1000 euro.
    maar goed tis jouw keuze.

    succes met de ombouw en we want to see some cool pics

    #17300865

    hey

    kijk op me site voor de pics http://www.carpimp.nl/mike_corsa/
    en verder ben ik op de hoogte van de kosten van het keuren en de bijkomende kosten maar alles wordt aangepast voor dat geld als hij ook wordt afgekeurt.
    maar het zal vast zo’n 4 maanden gaan duren

    greetz mike

    #17300866

    oja weet iemand site’s van mensen die hun project op internet hebben staan ken ze zelf nog niet vinde

    greetz mike

    #17300867

    gewoon alle forums wat langs gaan! en bij projecten enzo kijken staat meer als genoeg om van te smullen:thumbup

    #17300868

    Zeker heel apart een V6 in een Corsa.
    :wors

    maar even ter vergelijk. Ik rij nu een volledig door FCG Engineering getunede 16V. En toch is mijn verbruik bij normaal rijden maar 1 op 9.
    Niet dat het zo belangrijk is want als ik verbruik het belangrijkste zou vinden dan zou ik niet gaan tunen.

    Ik denk dat je nog wel op je keuze terug komt omdat een V6 veel omslachtiger en duurder zal uitpakken, terwijl het voordeel niet opweegt tegen de nadelen.

    #17300869

    klinkt een beetje als een reclame van al die luchtfilters en brandstoftoevoegingen “10% meer vermogen en 15% zuiniger”
    het is 1 van de 2. wil je de 170pk van die v6 benutten dan gaat je verbruik omhoog. en aangezien je een halve ltr slagvolume meer hebt is het verbruik hoogst waarschijnlijk ook hoger.

    die 14pk en 24nm die de v6 meer heeft dan de xe(katloze versie) is vrij minimaal en zo op te lossen. ga je met beide aan het planken dan word het verbruik voor beide 1 op weinig.

    het is maar net wat je wil.
    met v6 zal de corsa een beetje log en vooral krachtig van onderuit aanvoelen. de XE is wat meer toerengericht en zal de auto veel snelheidsgevoel geven.

    daar bedoel ik mee. dat de v6 wat meer koppel onderin heeft en lager in de toeren beter trekt. en daarmee automatisch minder piek heeft tegenover een XE die hetzelfde vermogen eruit haalt.
    en hoe meer piek, geschreeuw en herrie de auto maakt des te harder gaat ie.

    #17300870

    ik vraag me echt af of je hier wel type goedkeuring voor krijgt..
    Ben beetje bang van niet maar goed….
    Als er 1 schaap over de dam is dan :thumbup

    #17300871

    dat word een gerel bij het rdw. en een verzekeringspremie van 200euro per maand. maar stevige vering. alles doorlassen opc remmen etc etc. moet toch wel te doen zijn?

    #17300872

    Kratje bier toeschuiven ;)

    Heb je eigelijk ook meer kans van slagen als je een rolkooi in je auto heb, of kuipstoelen of 4-punts gordels of iets dergelijks?
    Of gaat het puur en alleen om de technische kant en de emissie?

    #17300873

    thanks

    voor alle reactie,s het enige waar ik eigelijk nog over denk is of hij door de keuring gaat komen en mijn monteur die hem helemaal erin gaat bouwen zegt van welen heeft ook al een eerdere ervaring met een astra.
    Dus ben errug benieuwt hoe het gaat verlopen

    greetz mike

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.