Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17300399

    Beter zelf doen, dan weet je ook wat je in huis haalt. ;)

    Enne, check je U2U!
    Staat bovenin aangegeven.

    #17300400

    jullie hadden het over een veerpootbrug, voor 2l blokken in een corsa, heb een vraag, heb een corsa A 2.0 8v, welke veerpootbrug kan ik dan gebruiken, ik wou die van een corsa gsi nemen omdat dat blok aardig op een c20ne lijkt, maar of het past weet ik niet, ik kan van KW, ofzo? een kit kopen met 3 stangen voor rond de 70 euro, maar weet dus niet van welk type corsa ze passen..

    #17300401

    @floris
    Zijn die assen van mathijssen gelast? :o
    Dan laat mij maar eens zien waar die gelast zijn!
    Want die assen zijn uit een geheel :P
    Die assen van mtech gaan nooit kapot.:thumbup
    Ik heb hier al vaker topics gehad , over assen van m tech die breken maar nog nooooooit heeft iemand hier een foto van geplaatst:P
    Gr.kerni

    #17300402

    Kerni, zoals Max al zei in een ander topic zijn zijn assen wel gebroken.

    #17300403

    ze breken 200% zeker

    echt serieus an dan heb ik het over de varianten met aan de bakzijde een kadetthomo en aan de wielzijde een corsa homo, heb de assen zelf gezien en zat er zelfs in 1maal toen het gebeurde, ze breken allemaal op hetzelfde punt net langs!! de verdikking in de as de dikke knobbel dus die knoobel is gelast aan uiteinde zeg maar dit is afgedraaid dus lijkt het 1 geheel de hele as is na gedraaid en ze breken dus waar de verdikking ophoud omdat hier gelast is de las is sterk maar het materiaal erlangs wordt alleen warm en krijgt andere eigenschappen wordt brosser meen ik en dus scheuren ze langs die las dit week ik bijna 100 % zeker, maar dat mathijssen assen breken druf ik me hele hebben en houden op te zetten dus de smalle mathijssen assen met een f16 met 2 liter 8v er achter

    #17300404

    en nog effe hoe het ging, eerst brak de as van 1kameraad van mij, hij belt naar mathijsen vertel zijn verhaal hun ja ja kan voorkomen blabla eerst as zien blabla is hij er heen gegaan was ongeveer 1 jaar later van aankoop ombouwset en hem hebben ze gratis dus een nieuwe as gegeven en hij had geen rekening ervan was dus netje sopzich, maar 2 maanden later brak de as van een andere kameraad hij belt er eerst heen en vraagt og het wel eens voorkomt zegge keihard nee komt nooit voor , uit eindelijk is hij er ook heen gegaan met zijn as, maar hij had ook geen rekening of niks en set was iets ouder dan 1 jaar en hij moest de helft van de prijs zelf betalen van zijn as

    zo das eruit

    #17300405

    Originally posted by KERNI

    @floris

    Zijn die assen van mathijssen gelast? :o
    Dan laat mij maar eens zien waar die gelast zijn!
    Want die assen zijn uit een geheel :P
    Die assen van mtech gaan nooit kapot.:thumbup
    Ik heb hier al vaker topics gehad , over assen van m tech die breken maar nog nooooooit heeft iemand hier een foto van geplaatst:P
    Gr.kerni

    Ik kom graag een keertje bij je langs om het te laten zien hoe de assen opgebouwd zijn, U2U me maar. Desnoods nodig je Patrick ook uit en dan kan hij mijn gebroken en daarom opengeslepen C20XE as meenemen. Ik heb hem daar destijds achtergelaten, ik kreeg een andere as ervoor terug en daarmee was de zaak voor mij opgelost.

    Hetgeen wat bij de Mtech assen niet goed is in mij ogen en daar heb ik het met Mtech over gehad, is dat er bij de overgang van dun naar dik scherp is. Als hier een ronding/radius zit dan heb je veel minder last van kerfwerking en daarmee de kans dat de assen breken/afscheuren.

    Op zich maakt het mij allemaal niet veel meer uit, ik heb nu assen van Regal Motorsport uit UK en die zijn van een speciale staalsoort en echt uit 1 stuk gefreesd en die doen tot nu toe erg goed hun werk.

    Gelaste assen werken op zich prima maar ze kunnen gewoon een keer breken.

    Cheers :afro:P:afro

    #17300406

    Oke overtuigd :D
    Gr.kerni

    #17300407

    Originally posted by KERNI
    Oke overtuigd :D
    Gr.kerni

    Nu al? Damm, had wel even je turbo willen bekijken onder het genot van een bakkie leut en daarbij een beetje discusieren over die assen.:D:D:D

    Cheers :afro:P:afro

    #17300408

    Het is commercieel niet handig om erbij te zeggen dat ze zouden kunnen breken. Het verkoopt beter als ze onbreekbaar zijn. :P

    #17300409

    Als je een keer een bakkie leut wilt komen drinken mag je van mij best langs komen, dan kunnen we die assen eens even bekijken!!! :D
    Gr.kerni

    #17300410

    Jemig wat doen jullie toch allemaal met die assen?
    Ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad.
    Ligt het aan jullie rijstijl? ;)

    Ik hoorde vorige keer van Road-Runner dat hij bij hem ook constant de assen braken.

    Ik weet niet welke assen ik had maar ze bleven het toch aardig doen. ;)

    #17300411

    Kan iemand me uitleggen hoeveel mm de lengte moet worden van die wielnaaf?
    Heb nu een Kadett dikke naaf liggen, maar moet hem nog afdraaien naar de Corsa maat.

    Heb alleen geen Corsa naaf liggen, dus een klein probleem.
    Waar moet ie dus op afgedraaid worden, dat gedeelte waar het lager op zit neem ik aan?
    En hoeveel mm moet er af?

    Alvast bedankt.

    #17300412

    Oorspronkelijk gepost door Ed-do
    Kan iemand me uitleggen hoeveel mm de lengte moet worden van die wielnaaf?
    Heb nu een Kadett dikke naaf liggen, maar moet hem nog afdraaien naar de Corsa maat.

    Heb alleen geen Corsa naaf liggen, dus een klein probleem.
    Waar moet ie dus op afgedraaid worden, dat gedeelte waar het lager op zit neem ik aan?
    En hoeveel mm moet er af?

    Alvast bedankt.

    hoi,
    je moet eerst een corsa naaf halen b.v bij sloop ofzo omdat je de maten van de corsa naaf over moet nemen naar de 2liter naaf LET EERST OP DAT JE DE 2L NAAF 3 MM INKORT VOORDAT JE DE ANDERE MATEN OVER NEEMT…daar gaan veel mensen de fout in…
    lees anders deze site ff door daar staat het ook aangegeven–>www.corsa-novatuning.nl<–
    binnenkort komen er op de site betere fotos over de nafen!:angel

    suc6 :thumbup

    #17300413

    Oorspronkelijk gepost door Jerk
    Jemig wat doen jullie toch allemaal met die assen?
    Ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad.
    Ligt het aan jullie rijstijl? ;)

    Ik hoorde vorige keer van Road-Runner dat hij bij hem ook constant de assen braken.

    Ik weet niet welke assen ik had maar ze bleven het toch aardig doen. ;)

    Het probleem bij mij was het vermogen+koppel + wegligging van de auto.

    Even een uitleg:
    Mijn auto was (toen ik hem had) zo strak geveerd.Als ik er mee ging rijden en over een klinkerweg reed.
    Stuiderde hij nog al.
    en als ik dan ging knallen op een klinkerweg gaat nogal tekeer.dus de wielen gingen te vaak van het wegdek af en dan met het vermogen wat ik had draaiden de assen op een gegeven moment door(wokkel style) ze tordeerde gewoon.
    Dus door dat geklapper van de wielen braken mijn assen steeds.
    dus als je een auto stug maakt ,rij dan rustig over een klinker weg.

    En dan komt er ook nogeens bij dat het kut assen zijn van Mathijssen.:thumbdown
    Hij zei dat ze uit een stuk waren gemaakt maar iedereen weet inmiddels dat het niet het geval is.

    Maar ik hoop dat het een beetje duidelijkovergekomen is.

    #17300414

    Met alle assen is er wel wat te vertellen…:D

    De assen op mijn corsa C20XE (bakzijde kadett en wielzijde corsa) waren van Krehl-motorsport uit Duitsland

    Ik reed met ongeveer 170Pk…en misschien 3mm veerweg (na 9cm verlaging met KW)..:D:P:D

    Ik heb toen na +/- 6maanden een as gebroken… en in de ander zaten toen haarscheuren…

    Op garantie toen 2 nieuwe gehad en ruim 2 jaar zonder problemen mee gereden!:thumbup:thumbup

    En dan nog even het verhaal over veerpootbruggen….

    Op mijn corsa zat een veerpootbrug van Wiechers van een corsa-GSI en past zonder problemen hoor!:D:thumbup:D
    (wel met SFI-vervanger)

    Dus een GT veerpootbrug is een optie maar ZEKER NIET noodzakelijk.

    Corsa-ganster hier van het forum, zijn corsa 16v is gelukkig ook bijna klaar!;) en daar gaat ook een GSI-brug op:cool:

    gr,marco:afro

    #17300415

    Die van m'n broer heeft dus straks een SFI vervanger erop.
    En we hebben nog een OMP veerpootbrug liggen, die voor een GSi bestemd is.

    Dus compleet recht, zonder hoeken.
    Had jij die ook Marco?

    #17300416

    Die van corsa gangster is compleet recht..

    de mijne, van wiechers, zaten 2 knikken in.. (zal even zoeken of er nog ergens een foto van mn motorblok online staat, dan post ik hem even)

    gr,marco:afro

    #17300417

    Okee, zou mooi zijn! :thumbup

    #17300418

    jongens een as zelf lassen valt niet mee en je moet prof. tewerk gaan anders gaat het niet goed komen

    #17300419

    Heb nu een adres in Apeldoorn, die zich alleen puur storten op assen, inkorten, verlengen e.d.
    Kreeg het van mijn collega, die doet veel met Cobra's.

    Voor een chassis van een Cobra wordt wel eens een Jaguar chassis gebruikt.
    Maar deze is smaller als de originele.
    Dus de assen moeten dan ingekort worden.
    Hij heeft ze naar dat bedrijf in Apeldoorn gebracht, en perfect gemaakt.

    Cobra's met V8 motoren, die meer dan 300pk aan de wielen leveren.
    Dus ga maar na dat het sterk moet zijn.

    #17300420

    uhm… allemaal heel leuk , maar als je een beetej vermogen hebt breken die asse als je ze zo gaat lassen…, en balannseren??? niet nodig?? niet van plan om harder dan 100 te gaan rijden????

    #17300421

    Oorspronkelijk gepost door Vauxhall
    uhm… allemaal heel leuk , maar als je een beetej vermogen hebt breken die asse als je ze zo gaat lassen…, en balannseren??? niet nodig?? niet van plan om harder dan 100 te gaan rijden????

    balanceren van de assen is niet nodig in principe..lijkt me dat je in de mof die over de assen komt.daar een scheef gat in boort of draait..de twee as delen komen kaars rechts tegenoverelkaar testaan en dus onbelans lijkt me hoog onwaarschijnlijk..en als der al iets onbelans in zou zitten.kan vangt de homokneet(of hoe je het ook schrijft)die trilling wel op…

    gr eljan

    #17300422

    dus ………….

    al zou ik toch mn project door gaan zetten c20let in een corsa b kan ik een abbonoment nemen op aandrijfassen ? bij mathijssen dan ?? wie heeft een idee? hierop

    groetjes tom

    #17300423

    Als je ff bij het C20LET gedeelte kijkt, is er een topic over wie een sper heeft.
    Staat ook het een en ander uitgelegd.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.