Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17300799

    bij mijn ombouw is die netjes in het bakje gegaan met alle andere zekeringen onder de kap.. alsof t ervoor gemaakt was! (moest er wel ff wat aircoshit voor ditchen)

    Good thinking max! :wors

    #17300800

    blok hangt sinds gister avond!! Dynamo heeft zelfs meer dan zat ruimte :-) Heb op de hoek zeg maar chassis ingeslepen en toen over elkaar geslagen :-) Was wel een gekloot zeg met dat blok eronder schuiven en steeds als de auto zakt weer blok beetje verschijven ma ja na een anderhalf uurtje was chassis aangepast en hong het blok . Fotos volgen

    #17300801

    Vapor heeft het blok er gewoon van bovenaf in gehangen.
    Waarom heb je dat niet gedaan Floris?

    #17300802

    bak gooi je onder de auto. motor laat je van bovenaf erin zakken schroeft bijde aan elkaar dan aan de auto en hij hangt. in 20minuten gebeurt :P

    #17300803

    hmm dat lijkt mij niet handiger om eerst de bak er onder te leggen dan blok van boven erin en dan tege elkaar aan te frotten en dan op te hangen?? Zit toch geen voordeel aan + ik heb geen motortakel.

    fijnste is gewoon auto heel hoog op krikken voor op asbokjes zetten. Blok met bak en motorsteunen op een karretje eronder rijden auto laten zakken tot dat motorsteunen goed zitten en dan ff vast schroeven. Dat gaat perfect karretje zorgt ervoor dat blok hoog genoeg zit zodat je auto niet op de schijven staat en hup.

    maar we hadden ook geen karretje dit maal en niet genoeg spul om de auto hoog te houden dus op stukje automat blok er onder getrokken. Dit gaat allemaal wel vrij gemakkelijk maar als de de auto op zijn laagst staat dan dus schijven tegen de grond ligt blok nog veel te laag dus moet je dat opkrikken en dat is een gekloot! Zo moest het gister dus

    #17300804

    tadaa hier hangt ie, dit keer is het puur voor proef zodat ik nu alle kabels en slangen en zo netjes kan maken

    #17300805

    ja dat is toch echt de beste plek voor een c20xe…. in een corsa.

    maaruh staat daar nu een voetafdruk op het schutbord?

    #17300806

    Jazeker… gewoon plek maken met maatje 45 king:

    #17300807

    haha nee lijkt er inderdaad wel op maar is geen voet afdrukkie. Nu volgende probleem krijg ik die klote versnellingsbak niet in de vrij!!! hij staat ergens in een versnelling maar krijg hem niet goed, snap er niks van heb ding goed werkend uit gebouwd heeft denk 5 maanden stil gelegen in het schopje en nu krijg ik de schakel stang maar in 1 of 2 versnellingen!!

    #17300808

    heb je dat stomme blokje omgedraait?

    in het schakelmechanisme zit zo’n kunstof koppelingetje dat je om moet draaien anders zit je stang niet goed.

    #17300809

    ja ik weet het ma heb alles los hangen met de hand bedien ik nu meteen de bak

    #17300810

    je weet wel welke kanten hij op zou moeten kunnen?

    kijk anders ff bij een andere auto om te vergelijken.

    #17300811

    ja ik weet het en het is nu opgelost , ik heb dit ook al is bij mijn F13 gehad en bij meerde opels wel is gezien.

    ik heb dat dekseltje boven op de bak er af gedraaid dan zie je 3 gleuven onder elkaar (of het horen er drie onder elkaar te zijn) 1 tje staat er langs die zet je dan met de schroeverdraaier terug dan is alles weer goed!

    is net of ie in 2 versnelling tegelijk staat denk ik ofzo

    #17300812

    dit heb ik nog niet eerder gehoord, maargoed als dat t oplost is t mooi :D

    #17300813

    vandaa aan stoeie geweest met de koelslangen
    maar nu ff nog 1 vraagje

    1 slang blijft er over als ik het goed heb, dit is een heel dun slangetje wat achter van de c20xe komt dit kan ik gewoon afpluggen he? Want kadett expansie tankje heeft 3 aansluitingen en corsa niet.

    Maar nu volgende vraag . Waar moet wat heen
    als je voor de auto staat zit er rechts onder de onsteking op de cilinder kop een 1 – pijpje en dan heb je nog die gebogen harde pijp langs blok die naar de radiateur moet maar daar zitten ook nog 2 pijpjes op 1 dikkere en 1 smallere. Mijn vraag is nu welke moet waar heen ik heb dus 3 pijpjes op blok en 2 moeten er naar de kachel en een naar expansie tankje maar welke???

    #17300814

    niemand die ff wil kijke bij zijn kadettje of corsa?

    wil het morgen ff allemaal op orde maken

    #17300815

    die op de kop zit gaat naar je kachel

    de (als je voor de auto staat) linkse op dat harde pijpje naar je kachel

    en de rechtse naar je vatje

    #17300816

    oke bedankt, had al zo neer gelegd, had ff bij mijn kameraad in de D kadett gekeken maar die was er ook zelf ingelepelt dus.

    Komt goed nu

    #17300817

    ik heb ook nog wat leuks te koop voor de corsa fanaat.
    in overleg kan ook alleen de motor met bak en aandrijfassen verkocht worden

    zie mijn advertentie op marktplaats.

    http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/crossauto_s/27729349.html

    #17300818

    nou ik ben nou aardig op weg met alles en ben aant poelie afdraaien toe

    nou hoor ik van de 1 dat t niet anders kan, de ander zegt je ook ruimte kan maken in de auto (dus mm werk?)

    en als hij de auto zal raken, is het dan alleen de buitenste V groef die hem raakt? of de hele zijkant van de poelie die de auto raakt?

    en als ik m woensdag laat afdraaien, dan dat rubber dat rubber moet in zn geheel blijven zitten om de krachten op te nemen, dus de lengte blijft gelijk maar de hoogte alleen niet?

    heeft anders iemand ff close upje als de xe/ne al in de corsa zit van de poelie?

    #17300819

    echt puur de buitenste groef eraf draaien is voldoende en minste werk,

    in midden zit rubber ja

    dit is ie onder mijn corsa

    #17300820

    heb jij nou de poelie EN het rubber er af?
    maar heb al met marcel over msn gesproken hoe het moet ;) komt goed

    #17300821

    niet met mij hoor. :o

    #17300822

    hahaha zijn meer marcel’en in omloop :D marcel marcel bedoelde ik:D:D:P

    #17300823

    hij is gewoon ingespannen en toen is de buitenste riem-groef er gewoon afgedraait tot het midden.

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.