Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17300649

    ik zeg ook niet dat de standaard assen het niet houden!!!!
    zeg alleen dat de standaard f13 bak het niet kan houden :thumbdown en er zijn 1000 wegen die leiden naar rome

    #17300650

    Killer rijdt toch ook met een F13 bak rond in zijn TR?

    #17300651

    het ontploft ook niet gelijk.. maar er is verhoogde kans met lomp gedrag(want dat ga je doen anders gooi je niet een 2.0 erin) de bak kapot loopt en dat doen ze ook.

    kraken in versnellingen, gieren etc etc tot ie er uiteindelijk mee uitscheid.

    het kan wel maar WAARSCHIJNLIJK loopt de bak redelijk vlot kapot. ze zijn niet gemaakt op hogere vermogens.
    niet die “f13 is 130nm of 130pk” onzin. maar hoe meer je eraan trekt hoe eerder het kapot gaat.

    geef je alleen op het rechte eind af en toe gas dan gaat die f13 nog redelijk lang mee. maar schakel je omhandig. veel in de bochten trekken of rem je hard af op de motor dan heb je een f13 binnen een maand kapot. waar een f20 dan nog een jaar mee mee zou gaan.

    #17300652

    Origineel gepost door Vapor
    het ontploft ook niet gelijk.. maar er is verhoogde kans met lomp gedrag(want dat ga je doen anders gooi je niet een 2.0 erin) de bak kapot loopt en dat doen ze ook.

    Hmmm dus als je een 2 liter inbouwt ga je gelijk lomp doen met je wagen??

    #17300653

    Nou, ik snap wel wat hij bedoelt namelijk….. :hmmz
    Lomp = dus niet finaal over vluchtheuvels heen beuken en drempels met 230 nemen, maar lomp bedoelt hij mee hard eraan trekken….

    #17300654

    dat wordt dus nog fftjes verder doorsparen voor de assen :P, nix aan te doen dan he.

    #17300655

    waar is dat kleine stekkertje voor dan

    en waar zit bij de c2.0ne van 1993 de stekker om hem door te lezen of is dat die

    #17300656

    is er nu al een duidelijk onderdeel nummer voor die homoos die je nodig hebt in een corsa b/tigra ben ook bezig met een c20xe heb al assen van een gsi maar welke homoos ik nou nodig heb word me niet echt duidelijk …iemand die een lampje op deze zaak kan schijnen???????thnxxx

    #17300657

    Origineel gepost door 2.0 corsa a power

    waar is dat kleine stekkertje voor dan

    en waar zit bij de c2.0ne van 1993 de stekker om hem door te lezen of is dat die

    Wat wou ik ook net gaan vragen.
    Dat stekkertje zit bij de kabelboom van Vapor z’n 20XE ook…

    #17300658

    das om je motorstoringlampie en je stekker naast je zekeringkast aan te sluiten (om je comp uit te lezen)…
    gewoon aansluiten op je orginele bedrading (corsa B) bij de corsa a wordt dat vaak iets lastiger afhankelijk van het bouwjaar….. :vertag

    #17300659

    Origineel gepost door corsaboy
    das om je motorstoringlampie en je stekker naast je zekeringkast aan te sluiten (om je comp uit te lezen)…
    gewoon aansluiten op je orginele bedrading (corsa B) bij de corsa a wordt dat vaak iets lastiger afhankelijk van het bouwjaar….. :vertag

    1992/1993 ?
    Ex C16SEI

    #17300660

    c16sei is geen enkel probleem. kleur op kleur draden moeten er liggen :thumbup

    #17300661

    nog even verder over de aandrijfassen, de homokineet van een kadett diesel op de bakzijde zijn er in 2 soorten, 1tje met f13 bak en 1tje met f16 bak, het nummer van de f16 homokineten zijn bij hbase 302228.

    nu is het voor mij op zich alleen een kwestie van tijd voordat ik deze homokineten heb (kennis op een autosloop).

    Nu was ik ook even aan het kijken bij de aandrijfassen van een corsa en volgens hbase heb ik dezelfde aandrijfas als een gsi, dus met de e kadett 1.6d vanaf 84 t/m 88 homokineten zou ik zonder problemen een f16 of f20 bak kunnen plaatsen?

    #17300662

    als het goed is wel :)
    maar als je een 1.6d steekas hebt is nog geen garantie dat je de goede homokineet hebt. onder die autos is vaak een gewone steekas gegaan met verkeerde homokineet omdat dat ook gewoon past en goedkoper is.
    dus er zijn er niet zo heel veel meer over.

    #17300663

    Origineel gepost door corsaboy
    c16sei is geen enkel probleem. kleur op kleur draden moeten er liggen :thumbup

    ik heb nog niet goed gekeken. dus srry als ik stomme vragen stel.
    maar ik heb op de 16v boom 7draden die op de corsa moeten gaan komen. alleen er komen maar 6 draden uit de corsa.

    Rood/Constant plus(accu)
    Zwart/Geschakelde plus
    Groen/Toerenteller
    Bruin geel/motorstoring
    Blauw rood/brandstofpomp
    Blauw/waarschuwingslampje water

    zo was het volgens mij.
    alleen het waterlampje gaat rechtstreeks en niet via de motorboom dus ik hou 2 draadjes over op de 16v boom?
    er komt uit de 16v boom een bruin witte draad. waar moet die op?

    en ik hou dan nog die andere over. bij mijn 8v was dat een Rood Blauwe is dat bij de 16v ook? en waar gaat die op komen?

    #17300664

    ik houd over op mijn corsa

    Bruin Wit

    en uit de motorboom

    Blauw Rood
    Wit
    Bruin Blauw

    Edit:
    Na wat kijken hoort de Bruin Wit op Bruin Blauw (motorstoring)

    Wit is van tripcomputer
    Blauw Rood is van wagensnelheids sensor

    #17300665

    bruin/wit moet je nu nog weten en die zit niet in de motorkabelboom?

    waar komt het draadje dan vandaan?

    #17300666

    Bruin/Wit (van de corsa) op Bruin/Blauw(motorstoringdraadje naar de comp) van de 16v. horen volgens mij op elkaar.

    maar het motorstoringslampje op het dash doet het niet.

    nu had dat kleine stekkertje er iets mee te maken.(diagnose draadjes naar de comp) Bruin/Wit Bruin/Geel.

    als je hem op contact zet moet het motorstoringslampje toch aangaan en uitgaan na een tijdje of als ie aanslaat?

    op het moment doet ie helemaal niks. dus de vraag is wat moet ik van dat kleine stekkertje waarop aansluiten? en hoe moet ik dat ding nu uitlezen?

    aangezien die grote stekker bij de 8v’s enzo er niet meer is.

    #17300667

    hmm dat van die motorstoring lampje durf ik zo niet te zeggen, maar hij moet uitgaan na het starten ja en anders blijft hij de hele tijd branden, maar het lampje in je dash is wel goed?

    #17300668

    op het schema dat ik heb is bruin /blauw dat uit de motorkabelboom komt van de 16v het draadje dat direct naar het motorstoringslampje gaat, lampje krijgt een geschakelde plus via contact slot en wordt via ecu aan massa gelegd, je kunt dit dus f controleren of op je das bij ingesschakeld contact 12v op lampje staat en of inderdaad het draadje dat je gebruikt uit de corsa-kabelboom wel het draadje is dat naar storingslampje toe loopt

    #17300669

    Origineel gepost door Elektric S

    Origineel gepost door 2.0 corsa a power

    waar is dat kleine stekkertje voor dan

    en waar zit bij de c2.0ne van 1993 de stekker om hem door te lezen of is dat die

    Wat wou ik ook net gaan vragen.
    Dat stekkertje zit bij de kabelboom van Vapor z’n 20XE ook…

    dat stekkerte is geloof ik als je automaat hebt dan komt daar de automaten bak comp weer op om te kunnen babbelen met je motor comp

    #17300670

    Originally posted by Vapor
    het ontploft ook niet gelijk.. maar er is verhoogde kans met lomp gedrag(want dat ga je doen anders gooi je niet een 2.0 erin) de bak kapot loopt en dat doen ze ook.

    kraken in versnellingen, gieren etc etc tot ie er uiteindelijk mee uitscheid.

    het kan wel maar WAARSCHIJNLIJK loopt de bak redelijk vlot kapot. ze zijn niet gemaakt op hogere vermogens.
    niet die “f13 is 130nm of 130pk” onzin. maar hoe meer je eraan trekt hoe eerder het kapot gaat.

    geef je alleen op het rechte eind af en toe gas dan gaat die f13 nog redelijk lang mee. maar schakel je omhandig. veel in de bochten trekken of rem je hard af op de motor dan heb je een f13 binnen een maand kapot. waar een f20 dan nog een jaar mee mee zou gaan.

    is dit verhaal uit je eigen ervaring of gok je maar dat dat zo gaat??
    rij nu een jaar met c20ne/f15 combi en dat gaat gewoon goed! ben afgelopen weekend zelfs mee op de nurbergring geweest geen enkel probleem daarvoor door de eifelroute gereden zeer veel klimmen en behoorlijk afremmen op in je versnellingen en behoorlijk veel en snel schakelen!! geen enkel probleem! mgoed je zult wel over je eigen rij kunsten praten

    #17300671

    heeft weinig met ervaring te maken… dat is gewoon zo.

    nou geef maar hier die c20ne/f15 ik heb het in een uur kapot zonder bij 160 in zijn 1 te zetten of iets dergelijks.

    wat ik bedoelde is dat die vesnellingsbakken het gewoon kunnen, maar hoe lomper je rijdt hoe sneller het kapot gaat. hoe meer vermogen erop hoe makkelijker je het kapot rijdt.

    je rijdt met lomp gedrag de versnellingsbakken die standaard op de motors horen nog wel kapot.

    het ligt meer aan jou rijkunsten dan aan die van mij als je een versnellingsbak niet kapot gereden krijgt…. maarjah een versnellingsbak kapot kunnen rijden is niks om trots op te zijn. dus allemaal niet zo letterlijk nemen.

    #17300672

    Hard trekken, hard afremmen op de motor, continu veel toeren… kunnen normalen dooie (niet – race-bred motoren) niet hebben!
    Been there, done that

    Score in een jaar tijd:
    4 motoren kapot gereden
    3 versnellingsbakken kapot gereden

    Ik doe niks geks
    Alleen elke keer trekken, maar niet kijken hoelang ik op de begrenzer kan rijden voordat de motor ploft ofzo
    Gewoon vaak/lang trekken en toppen op de snelweg…

    Goedkope zooi allemaal
    M’n Supra blok/bak zit een STUK beter in elkaar!!
    Maarja… race-bred engine he :thumbup

    #17300673

    Goed zal denk ik niet begrijpen wat jullie met je auto doen hahahaha

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 2,053)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.