CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 188)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206462

    ik open maar een eigen topic, vind ik wat fijner.

    hier de foto’s van hoe alles is begonnen: (vanaf eind 2006)

    ten eerste heeft de c18xe in mijn gsi gehangen icm een f13 versnellingsbak.


    100_0161.jpg

    oude (1.6gsi) blok eruit.

    nieuwe(c18xe) erin:

    hier lag het blokje toen in:

    toen helaas een vangrail gepakt…

    Ik heb toen besloten de corsa helemaal te strippen, had ook her en der wat rot(achterschermen, radiateurbalk, kofferbak)

    andere corsa gekocht in dezelfde kleur, met plannen om om te bouwen. echter bleek na grondige inspectie dat het de moeite niet meer waard was.:

    met deze heb ik ook een aanrijding gehad, voorkant in mekaar, staat nu op de sloop:

    in de tussentijd een losse c18xe kop gekocht om te gaan bewerken.
    Ik had turbo plannen gekregen, en wou ook de kanalen wat groter hebben.

    aantal nieuwe kleppen

    In de tijd dat ik de zwarte corsa joy had, heb ik een mooie corsa 1.2s uit ’84 erbij gekocht.

    met hiermee de plannen om serieus om te gaan bouwen.
    is een behoorlijk strak karretje.

    wordt/is helamaal omgebouwd naar gsi
    Alles wat maar op een gsi zit, zit hier ook op.

    Alle onderdelen had ik toch van mij sloper liggen:

    motor eruit, alles schoonmaken en eventueel aanpassen,

    zo zit er bijv. een kort stuurhuis gemonteerd

    om iets beter te remmen, andere bekrachtiger genomen.
    van een Nexia(a.k.a kadett)
    met uiteraard 2liter remmen

    Toen begonnen met het blok:

    alle pakkingen en keerringen ed. zijn vernieuwd.
    lagerschalen niet.
    wel de drijfstang en hoofdlagerkap bouten
    net als de rest van het blok merendeels nieuwe boutjes/moertjes heeft gekregen

    het blok hangt er nu compleet, en goed in.

    met de f18 bak nieuwe plaat, drukgroep en druklager, en gsi assen met diesel homokineten.
    :fy1:fy1:fy1

    #17382120

    lekker hoor :thumbup
    Keep on going :afro:afro

    je komt er langzaam maar zeker

    #17382121

    :kewlpics:kewlpics:kewlpics

    #17382122

    Mooi om te zien hoe het allemaal is begonnen.. :D
    Nog updates?? :o;)

    #17382123

    ken je wel een beetje rijden:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

    ziet er leuk uit, veel suc6 met de turbo:kewlpics

    #17382124

    Als het als niet goed gaat met die handtasjes onder de kap, hoe moet het wel niet gaan met dat vermogen van de turbo :jerry:jerry

    #17382125

    hard?:P Hij loopt al vandaag gestart, uitlaat zit eronder.

    #17382126

    hij loopt…

    maar……….. er zit een of andere gekke tik in, en klinkt nou niet echt bepaald gezond.

    het komt in ieder geval van de kant van distributie af.

    kan het de oliepomp zijn?

    ik had geen tijd en zin meer om te aan zoeken en dingen loshalen.

    verder heb ik wel de hele uitlaat al gemonteerd en afgelast.

    kabelboom er netjes ingelegd en afgewerkt/weggewerkt.

    meer foto’s heb ik niet gemaakt, was veel te druk bezig:sleeping

    hier een video van de 1e keer starten…. wel zonder uitlaat, dus takkeherrie

    [video src="http://s28.photobucket.com/albums/c249/sjoerdps/?action=view&current=MOV00058-1.flv" /]

    #17382127

    controleer eerst je Timing nog een keer.
    Komt er wel olie door heel je blok?
    Zitten alle lagerkappen wel goed in je blok en op de juiste plaats, geen lagerschalen vergeten?

    Stuurhuis lijkt me van een B met kortgesloten stuurbekrachtiging :)

    Verder lekker bezig hoor!!

    #17382128

    Ik heb net bij een Caeser kraan/graaf machine geluisterd naar een tikkende 3 cilinder diesel motor.

    conclusie na een uurtje controleren en kijken en sleutellen, een drijfstang lager helemaal versleten, er zat echt waarneembare ruimte op de drijfstang ten opzichte van de krukas.

    -offtopic maar controleren is altijd goedkoper dan repareren

    suc6 met het opsporen van de tik :thumbup

    #17382129

    [i

    Stuurhuis lijkt me van een B met kortgesloten stuurbekrachtiging :)

    klopt

    #17382130

    Ja is het ook, komt trouwens niet lekker uit met het schakelmechanisme.

    #17382131

    afschermkap van de distributie plaat die tegen de poelie aan loopt ?

    #17382132

    Het komt niet van de kop maar ergens in de distributie lijn.

    #17382133

    het kan misschien de oliepomp zijn.

    de poulie had ik ook al naar gekeken even, zit er wel heel dicht langs, maar raakt niet in zoverre in kan zien.

    komende week even goed gaan kijken.


    @max
    , het stuurhuis is inderdaad van een corsa b met stuurbekrachtiging

    #17382134

    netjes
    succes met vinden van de tik

    #17382135

    Heb je de tik al kunnen vinden ?

    Ik ben wel nieuwschierig wat het is.

    #17382136

    hey man je bent ook lekker bezig met je crossa gelukkig voor je dat het niet op een lang weekend met kerst hoeft te gebeuren :angel
    veel succes ermee en als je nog wat aan interieur zoekt weet je me te vinden

    #17382137

    Idd sjoerd goed bezig keep going:angel

    #17382138

    Nog updates van dit project?

    #17382139

    Er is niet meer aan gewerkt, sjoerd nog niet gezien hier

    #17382140

    goed bezig sjoerd:thumbup

    #17382141

    nou,

    hier weer eens een opdate, alhoewel het meer een downdate is maarjah.

    het tikken heb ik nog niet met zekerheid gevonden, maar ga ervan uit dat

    het een lagerschaal is.

    Ik had ook nog een paar klepstoters vervangen door andere exemplaren,

    Maar bij het terug erop leggen van de D-riem, heb ik een foutje gemaakt:cry

    er stonden 2 merktekens op de poulie: de originele, die niet meer klopte,

    omdat het een andere poulie is, en mijn eigen merkteken wat wel de goede is.

    Ik heb me verkeken op merkteken, en dus stond ie niet goed op tijd.

    Ik wou em dus starten, maar dat ging niet helemaal zoals het hoorde…..

    Een klap, en niks meer…….:o zat muurvast, en ja toen wist ik al genoeg…

    Kon mezelf wel onder de ballen schuppen:mad::hmmz:fy1

    Dus dan de kop er ook maar vanaf……

    hier wat beelden…. is niet voor het gevoelige oog……

    de kop met 8 kromme uitlaatkleppen:cry:

    Ik heb ook nog de carterpan eraf gehaald, lagerschalen gaan er morgen uit

    #17382142

    Aii das wel minder, nou succes met het fixen dan maar weer.

    #17382143

    oesje das wel serieus minder, is echt balen z’on tegenslag.
    Heb je toen je de distributie riem erop had je krukas dan geen 2 keer rond gedraaid ofzo.
    Kop op en terug doorgaan;) iedereen maakt wel is een fout. Zal je in de toekomst ni meer direct overkomen.:)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 188)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.