Corsa 2 1.4 16v 1995 klinkt als diesel

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 2 1.4 16v 1995 klinkt als diesel

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217070
    sniekie
    Deelnemer

    sinds een week klinkt mijn corsaatje als een diesel. ook loopt het blok niet helemaal lekker, alsof hij op 3 poten loopt.
    bougies gechckt en zijn ok dus naar een garage gebracht. volgens garage ligt het aan de klepstoters en vervangen kost tussen de 400 en 500 euries. daarnaast geven ze aan dat de nokkenas doo defecte klepstoters ook nog wel defect zou kunnen zijn. wat is jullie idee hierover?
    kreeg overigens een tip om een engine flush middel te gebruiken omdat het ook vastgekoekte sludge op de klepstoters kan zijn. iemand ervarin met een olie/enige flush???

    #17605199
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Ik zou niet meteen een oordeel trekken! Eerst ff vragen of er evt een goede beun naar kan kijken, garage wordt het al snel prijzig

    #17605200
    sniekie
    Deelnemer

    ik oordeel ook nog niet maar toen de garage aangaf dat repareren niet verstandig was (volgens hun kon reparatie: klepstoters/ oliepomp en nokkenas) de reparatie duurder maken dan de dagwaarde hoog is, moest ik wel slikken aangezien de corsa verder een top autootje is. morgen maar eens op zoek naar zo’n engine flush middel en hopen dat dat helpt.

    #17605201
    Bart Hoedemaker
    Deelnemer

    Klepstoters kunnen overigens gereinigd worden, alleen de nokkenassen moeten dan ff eruit, en distributieriem los.

    #17605202
    sniekie
    Deelnemer

    je denkt niet dat het met die olie / engine flush schoon te krijgen is? hoef ik namelijk niets te demonteren, alleen natijd olie verversen en filter vervangen.

    #17605203
    wim-v6
    Deelnemer

    Ik heb iets soortgelijks gehad met zelfde type motor

    Koppakking kapot tussen Cilinder 1en 2 of 2 en 3 of 3 en 4..

    Daarom gaat de motor herrie maken, kantelende zuiger, zou er niet mee rijden, anders loopt het hele zaakje kapot!!

    #17605204
    corsaboy
    Deelnemer

    cilinderlektest uit voeren.
    wat is de staat van de bougie kabels..

    kan zo maar zijn dat er 1 doorslaat..
    loopt ie als een trekker en vaak erg onregelmatig…

    ik geloof niet in de klepstoters….
    gaat ie niet van op 3 poten lopen.
    en deze motoren hebben geen known issues met nokkenassen.

    die motorflush zooi zou ik er zelf nooit ingooien…

    #17605205
    Anoniem
    Inactief

    zijn altijd moeilijke dingen om te bepalen wat er aan is vanachter een computer scherm… Motorflush kan je altijd proberen, maar afhankelijk van de oorzaak heeft het misschien geen zin. Zou even bij de dealer langs gaan.

    #17605206
    corsaboy
    Deelnemer

    Originally posted by OrangeArrow
    zijn altijd moeilijke dingen om te bepalen wat er aan is vanachter een computer scherm… Maar zou zeer zeker de nokkenas of stoter kunnen zijn, zeker gezien het geluid wat je beschrijft… Wat wel eens voorkomt, is dat er 1 of meerdere nokken wegslijten, dat kan kloppende geluiden veroorzaken en kan er ook van op 3 cilinders gaan lopen. Maar in dat geval moeten ook de tuimelaars worden vervangen. Oliepomp lijkt me sterk…

    tuimerlaars in een 16v????
    De nok van de nokkenas komt rechtsreeks op de hydro stoter en deze zit vervolgens rechtstreeks op de klepsteel..

    #17605207
    wim-v6
    Deelnemer

    Klopt, directe klep aandrijving.

    haal met draaiende motor met geisoleerde tang een voor een de bougiekabels een los, en kijk of de motor er op reageert en als de kabel los is de motor nog zo’n herrie maakt..

    willem

    #17605208
    sniekie
    Deelnemer

    net de flush toegevoegd en olie en filter vervangen. resultaat lijkt goed!!! het geratel is zo goed als verdwenen, motorvermogen is terug, veel minder rook uit de uitlaat….nu kijken of hij het zo ff uithoudt. wordt vervolgd

    #17605209
    Anoniem
    Inactief

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by OrangeArrow
    zijn altijd moeilijke dingen om te bepalen wat er aan is vanachter een computer scherm… Maar zou zeer zeker de nokkenas of stoter kunnen zijn, zeker gezien het geluid wat je beschrijft… Wat wel eens voorkomt, is dat er 1 of meerdere nokken wegslijten, dat kan kloppende geluiden veroorzaken en kan er ook van op 3 cilinders gaan lopen. Maar in dat geval moeten ook de tuimelaars worden vervangen. Oliepomp lijkt me sterk…

    tuimerlaars in een 16v????
    De nok van de nokkenas komt rechtsreeks op de hydro stoter en deze zit vervolgens rechtstreeks op de klepsteel..

    als je goed gekeken had, had je gezien dat ik direct na het posten van de reactie over de tuimelaars, dit weer direct weg heb gehaald…:P Was me inderdaad iets te laat op gevallen dat het over een 16V gaat:o

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.