Corsa 1.4 Color Edition 2012

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 1.4 Color Edition 2012

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    TvanT
    Lid

Beste mensen,

Bij deze wil ik jullie vragen om jullie mening/hulp. Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe auto, en ben hierbij gestuit op de Opel Corsa 1.4 Start/Stop Color Edition.
    Deze auto ziet er goed en sportief uit, waardoor ik dit een interessant model vindt. Nu heb ik recent test gereden in een Opel Corsa 1.4 Touch & Connect uit eind 2010 of begin 2011 en constateerde dat de motor nogal wat lawaai produceert bij hogere toeren (lees boven de 2750 toeren), en dit was ook erg goed hoorbaar op de snelweg.
    Mijn vraag is of er mensen zijn die weten of er een verschil zit Opel Corsa 1.4 Start/Stop Color Edition en de hierboven testgereden versie, want ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel een heel groot minpunt vind, want als je dan op de snelweg reed, dan hoorde je de motor gewoon te luid.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

TvanT

Stornie
    Lid

Misschien heb jij gereden in een uitvoering met close ratio versnellingsbak. De motor maakt dan op de snelweg meer toeren dan bij een wide ratio bak.
    Een ander verschil kan ik zo niet verzinnen.

TvanT
    Lid

Dat zou heel goed kunnen, maar weet iemand dan wat voor versnellingsbak er in de Color Edition zit? Op de optielijst en in de brochures heb ik niks kunnen vinden over dit onderwerp, al hoewel ik wel denk dat er een close ratio bak in zal zitten met het oog op CO2-uitstoot. Kan iemand dit bevestigen?

Stornie
    Lid

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Mijne heeft close ratio in ieder geval.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.