corsa 1.4 – 16v 1999 start soms niet.

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa 1.4 – 16v 1999 start soms niet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo allemaal.

Onze corsa wil soms niet starten. Als ik de sleutel omdraai gebeurd er niets. De startmotor draait ook niet. Als ik de sleutel er uit haal en vervolgens nog een keer probeer start hij normaal.

Is dit voor iemand herkenbaar, wat kan hier mis zijn?

Recent heeft hij bij Opel een grote beurt gehad. En de accu is ook reeds vervangen.

Groetjes Peter

We lgaan de contact lampjes branden bij opzetten Contact.

Ik vermoed dat de Startmotor niet helemaal Fris meer is, aangezien dat het enige is wat ik me kan bedenken.

Heeft de auto een Los startonderbreker systeem??

Willem

Hallo Wim.

Nee, hij heeft geen aparte startonderbreker. De auto is helemaal origineel.

Gr. Peter

Dan denk ik toch Startmotor of Contact slot.

Er zit verder niks tussen namelijk.

Willem

Alle kabels van de startmotor maar eens loshalen, opschuren en met kopervet weer terug zetten. Kost niks, en werkte bij die van mij!

Hallo allemaal,

Vandaag startte de corsa gewoon normaal. Als hij hapert dan hoor je de startmotor kort, en stopt dan.

Wie van jullie weet waar bij deze motor, de 1.4 16v de start motor zit? En hoe ziet deze er uit?

Ik wil hem graag eens controleren op evt een slecht contact.

Groeten Peter

Startmotor achterop de motor aan het onderblok aan de bakzijde, tussen Motor en schutbord.

Startmotor:

.

Willem

allen,

Afgelopen vrijdag is de corsa in de garage geweest en is de startmotor vervangen (voor een gereviseerde). Ik heb het nog een tijdje kunnen rekken, maar het werd nu echt tijd…

Hij loopt weer als een zonnetje.

Tip: de chef werkplaats vertelde dat een veel voorkomend probleem is dat bij de corsa B de aansluitingen van de startmotor oxideren en een slecht contact maken. In mijn geval was de startmotor gewoon defect, maar een slechte stekkerverbinding kan wel als eerste gecontroleerd worden.

gr. peter

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.