corsa 1.3 cdti ecoflex 2012

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa 1.3 cdti ecoflex 2012

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248351

    Hallo mensen, ik ben bijna 18 en heb een nagelnieuwe opel corsa 2012 van mijn ouders gekregen,

    ik vraag me alleen af of het aantal pk’s+NM’s aan koppel te verhogen is dmv een extra turbo erbij, downpipes, andere race katalysator+ uitlaat, ik kan namelijk niets vinden erover.

    #18015529

    De makkelijkste performance upgrade is de zaak laten chippen.

    Verder is alles mogelijk, mits je er genoeg geld tegenaan gooit. Echter zou ik dat niet adviseren met een nagelnieuwe auto. Ga eerst hier maar eens mee rijden en een beetje ervaring opdoen. Als het dan niet snel genoeg gaat kun je altijd nog harder :vertag

    Fors kado trouwens :wtf

    #18015530

    Extra turbo? Draai er lekker één die gewoon meer boost kan draaien.
    Meer turbodruk (aka boost) is altijd meer vermogen en koppel, tot je zo hoog komt dat het motorblok “BOEM” doet.
    Dat is voor elke auto met een turbo zo.
    En dan zijn er nog de trucjes om te zorgen dat het blok wat later “BOEM” doet, maar dan ben je het hele blok uit elkaar aan het trekken (speciale zuigers, zuigerbodemkoeling, waterinjectie, dat soort grappen)

    Uitlaat is dan automatisch ook interessant, want een turbo die meer druk geeft, zorgt ook automatisch voor meer uitlaatgassen die afgevoerd moeten worden.

    Maargoed, wat je aangeeft is geen “standaard” tuning. Daar heb je een specialist voor nodig die dat voor jou gaat doen.
    Sowieso, een 1.3 blokkie, das niet zo heel erg gewild om vermogen uit te persen omdat het “BOEM” punt in de regel eerder ligt als bij een grotere motor. Daarom is er ook niet zo snel een kant-en-klare sport uitlaat voor te krijgen met de attributen die je noemt.

    Verder, wat JeroenK zegt. Ga eerst maar eens gewoon rijden. Sowieso moet je een auto eerst inrijden voordat je vermogen er uit gaat persen. Zet maar 20.000KM op de teller en ga dan wat doen met het vermogen.

    #18015531

    Gewoon Chippen, meer zou ik er niet aan doen, en pas als de garantie verlopen is..

    Willem

    #18015532

    Ik ga hier maar niet schrijven dat het een buitensporig cadeau is… :???:

    Maar goed je eerste post is gelijk van opvoeren meer vermogen etc etc..

    IK zou eerst is wat kilometers maken en LEREN rijden.
    Geloof me (als zoon van een rij-instructeur) je kan echt nog niet rijden als je net je rijbewijs hebt.

    Maar goed, er zijn genoeg bedrijven doe je auto van meer vermogen kunnen voorzien.
    Denk er dan wel aan dat je ook de volgende dingen nog even upgraden:
    Remmen
    Banden
    Onderstel

    En deze motor kan je niet echt veel mee, ik zou het persoonlijk bij chippen laten.
    Daarvoor kan je onder andere terecht bij:
    http://www.fasttech.nl (zelf me V6 bij laten afstellen)
    http://www.tunex.nl (maatje van me heeft hier zijn astra 1.3d laten doen)
    http://www.ziptuning.nl ooit heeft hier wel is een vere kennis zijn auto laten doen

    #18015533

    Inderdaad eerst leren rijden.. Die 1300cctjes zijn best rap boven de 2500tpm.. Eerst daar aan wennen en dan verder kijken.

    Maarja als ik snel wil gaan trek ik hem door tot 4000tpm dan ga ik ook snel :sleeping

    #18015534

    Alleen chippen kan ik je aanraden. Maar de EcoFLEX is van zichzelf toch al best snel.

    Je zou ook kunnen kijken bij EDS in Marl (D) voor chippen.

    #18015535

    Ik vind zelf de 1.3 cdti een traag hok, dus de vraag om wat meer vermogen snap ik wel. Maar een extra turbo, race-katalysator en downpipes??? Waarom dan niet begonnen met een goede basis, bijv. de Corsa D OPC met Z16LER? Als ik al een Corsa D zou krijgen, zou ik toch zelf wel bijleggen om dan OPC te gaan rijden.
    Die 1.3 cdti wordt echt geen vermogensbeul hoor…

    Ik zou ‘m gewoon chippen en het daarbij laten, of het ding in de verkoop doen en een gebruikte D OPC kopen…

    #18015536

    @RISL wrote:

    Ik vind zelf de 1.3 cdti een traag hok, dus de vraag om wat meer vermogen snap ik wel. Maar een extra turbo, race-katalysator en downpipes??? Waarom dan niet begonnen met een goede basis, bijv. de Corsa D OPC met Z16LER? Als ik al een Corsa D zou krijgen, zou ik toch zelf wel bijleggen om dan OPC te gaan rijden.
    Die 1.3 cdti wordt echt geen vermogensbeul hoor…

    Ik zou ‘m gewoon chippen en het daarbij laten, of het ding in de verkoop doen en een gebruikte D OPC kopen…

    Een gegeven paard moet je natuurlijk niet in de bek kijken, voor hetzelfde geld heeft de TS ‘m onverwachts gekregen, dan is het wel heel ondankbaar als je m gelijk maar verkoopt… Zeker als je voor iets snellers gaat terwijl je nog nooit in je eentje in een auto hebt gereden; of daar misschien net mee begonnen (weet niet of de TS van de 17jarig-rbw-regel-dinges-iets gebruik heeft gemaakt)…

    Net wat iedereen ook al aangaf is chippen en verder niks, zeker niet gezien je nog binnen de garantietermijn valt ;)

    #18015537

    @jeroenk wrote:

    Een gegeven paard moet je natuurlijk niet in de bek kijken, voor hetzelfde geld heeft de TS ‘m onverwachts gekregen, dan is het wel heel ondankbaar als je m gelijk maar verkoopt… Zeker als je voor iets snellers gaat terwijl je nog nooit in je eentje in een auto hebt gereden; of daar misschien net mee begonnen (weet niet of de TS van de 17jarig-rbw-regel-dinges-iets gebruik heeft gemaakt)…

    Net wat iedereen ook al aangaf is chippen en verder niks, zeker niet gezien je nog binnen de garantietermijn valt ;)

    Natuurlijk moet je een gegeven paard niet in de bek krijgen. En als je je auto direct verkoopt nadat je ‘m gekregen hebt, zul je wel problemen krijgen met je ouders.

    Maar als je bijna 18 bent (dus nog niet zelfstandig mag rijden of zelfs nog geen rijbewijs hebt) en je begint over een extra turbo, downpipes, racekats op een 1.3 cdti, dan vraag ik me wel af wat TS weet van auto’s, laat staan autorijden/tunen.

    Wil je een pk-monster, begin dan met de Z16LER.
    Heb je een 1.3 cdti en ben je nog geen 18, doe dan eerst eens rustig aan, doe wat meer rij-ervaring op en steek een andere chip. Volg gewoon eens wat racecursussen, sliptrainingen, dat soort dingen, dan kun je ook nog lekker sturen met je 1.3 cdti.

    Je zou zoveel geld in een 1.3 cdti moeten steken om er serieus vermogen uit te halen, dat het gewoon niet rendabel is. Het is een lekker zuinig wagentje, dus je kunt er prima mee sparen om in de toekomst een andere wagen, die daar beter voor geschikt is, wel flink op te voeren.

    En nee, ik ben geen oude l*l die moet zeuren, ik ben pas 22.

    #18015538

    Precies wat ik eigenlijk ook al aangaf in mijn eerste reactie, eerst maar ’s wat kilometers maken. Denk dat iedereen hier kan beamen dat je met je rijbewijs op zak pas leert rijden…

    En sommigen leren het nooit… :P

    #18015539

    Dat laatste klopt zeker!
    Zo kwam ik gisteren nog een 45-kilometerwagentje tegen op de A12 bij Waterberg :D

    Ik ben wel auto’s met meer pk’s gewend, maar ondanks dat vind ik de EcoFLEX gewoon lekker pittig rijden.
    Hij is sowieso sneller dan mijn 1.4 met 90pk.

    #18015540

    @RISL wrote:

    Ik vind zelf de 1.3 cdti een traag hok, dus de vraag om wat meer vermogen snap ik wel. Maar een extra turbo, race-katalysator en downpipes??? Waarom dan niet begonnen met een goede basis, bijv. de Corsa D OPC met Z16LER? Als ik al een Corsa D zou krijgen, zou ik toch zelf wel bijleggen om dan OPC te gaan rijden.
    Die 1.3 cdti wordt echt geen vermogensbeul hoor…

    Ik zou ‘m gewoon chippen en het daarbij laten, of het ding in de verkoop doen en een gebruikte D OPC kopen…

    Hij zal niet niks voor niks een diesel krijgen omdat die kms gaat maken.. Dan kan die beter voor een 1.7 diesel gaan kijken in plaats een benzine zuiper.

    #18015541

    Of omdat die wegenbelastingvrij is?

    #18015542

    Het zegt volgens mij genoeg dat de ts niet meer reageert…echt serieus nemen deed ik dit verhaal al niet, maar nu al helemaal niet meer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.