corsa 1.2s swing waterpomp

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa 1.2s swing waterpomp

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Hey,

Ik ben nog redelijk nieuw met het zelf aan auto’s willen werken, maar iemand ging zijn auto naar het stort brengen om dat de waterpomp kapot is, ondertussen heb ik die waterpomp wel al besteld, en de riem van de alternator naar de poulie eraf genomen en het deksel van de distributieriem.

Is het zo dat bij dit model van 1992 de waterpomp als riemspanner gebruikt word? en zo ja, op wat moet ik letten bij het verwijderen van de waterpomp en hoe span je die riem dan terug aan?

Mvg,

Gerard

gaat dit over een corsa A of een B?

1992 = Corsa A

Dan zou ik t niet wete :p

12ST = spannen met waterpomp en spanning meten met een speciaal tooltje (of gezond verstand). Geen spanrol aanwezig bij dit model. Motor is btw een vrijloper.

C12NZ/C14NZ/C16NZ (en alle varianten van 8v OHC motoren, mits met spanrol): Spannen met waterpomp, spanning aflezen op de spanrol, 2x rondje draaien spanning weer controleren, als ie niet goed staat, goed zetten dmv. waterpomp te verdraaien.

Smeer de pakking van de waterpomp in met vaseline of iets anders vets (maak er geen kliederboel van, alleen zorgen dat het beetje kan glijden). Daarmee kan je de waterpomp gemakkelijker draaien. Zorg ook dat je het gat waarin de waterpomp gaat goed schoonmaakt/ontroest, maakt het voor de volgende keer weer makkelijker :) (Spannen met de waterpomp = tegen de klok in draaien)

Merci voor de reacties, in de loop van de week ontvang ik mijn stukken. Hou jullie op de hoogte hoe het verloopt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.