controle lampjes gaan aan na sneeuwval

Forumindex Forums Modellen Omega controle lampjes gaan aan na sneeuwval

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229975

    Ik heb een Omega type B 1995.Mijn controle lampje van de air back – ABS – (rood) en van de motor storing(geel) zijn gaan branden na de sneeuwval. Ze gaan even uit maar flikkeren nu weer op tijdens het rijden. Ze blijven dan een 10 ‘a 20 seconden branden en gaan dan weer even uit. Is dit van tijdelijke aard van wege de koude en sneeuw .Of is er meer aan de hand. Gaarne jouw advies. Met vr.gr.Rezon:hmmz

    #17780146

    Kan een probleem met de massa van de dynamo zijn.

    Als het mm lampje brand is er een storing opgeslagen in het geheugen. Deze kun je laten uitlezen dan weet je wat de storing is.

    Gr Jack

    #17780147

    Ik probeer dealer te ontwijken.Mijn ervaring is Kassa.Het probleem is ontstaan afgelopen sneeuwstorm. Ik heb de Omega stationair laten draaien.De lampjes gaan nu bij 2000 toeren aan en gaan uit als gas van de plank is.Met gr.Rezon

    #17780148

    Kan iets zijn met de dynamo zoals ik al zei. Kan zijn dat de spanning te laag is of een slechte massa.

    Gr Jack

    #17780149

    Hallo Jack. Ik denk dat er veel meer aan de hand is(had dat nog niet opgemerkt) 1.Het ABS.2.Airback.3.Motorelektronica- controlelampje gaan aan en uit tijdens het rijden. Het oliedruklampje werkt wel goed. Het tanklampje(genoeg benzine) gaat aan en uit. De andere controlelampjes branden echter niet. Wat denk je zit ik in de prijzen? En is de sneeuwstorm pure toeval van de defecten? Met groeten Rezon.

    #17780150

    denk dat je ecu nat is geworden.
    probeer hem is door iemand uit te laten lezen en check de ecu is of hij nat is en andere elektronica ook dynamo als die te veel spanning geeft of te weinig kan de auto ook een opdonder krijgen

    #17780151

    Idd uitlezen kan uitsluitsel geven.

    Ecu komt normaal niet veel vocht aan. Zijn seal connectors. Kunt de stekker van de abs ecu eens loshalen en droog fohnen.

    Gr Jack

    #17780152

    [rquote=1824786&tid=139089&author=Jack-omegax3.0xe]Idd uitlezen kan uitsluitsel geven.

    Ecu komt normaal niet veel vocht aan. Zijn seal connectors. Kunt de stekker van de abs ecu eens loshalen en droog fohnen.

    Gr Jack[/rquote]

    #17780153

    Bedankt Jack voor het advies. Het kunnen verschillende oorzaken zijn. Dus ik laat de storingen toch maar uitlezen. Met vr.gr.Rezon

    #17780154

    paravaan niet dicht door bladeren /rotzooi ?

    dat t water/gesmolten sneeuw over de rand komt en naar binnen sijpelt?..

    #17780155

    wellicht een storing in je draadboom..?

    #17780156

    [rquote=1824347&tid=139089&author=Jack-omegax3.0xe]Kan iets zijn met de dynamo zoals ik al zei. Kan zijn dat de spanning te laag is of een slechte massa.

    Gr Jack[/rquote]

    #17780157

    Hallo Jack. Bij nader onderzoek zijn de symtomen: Het laadstroomlampje brandt niet bij het aanzetten contact en gaat ook niet aan tijdens het rijden. De controle lampjes ABS – Airback – Motorelectronica – Oliedruk branden bij het aanzetten contact. Na het starten gaan de controle lampjes uit . Na het toerental te verhoging gaan deze weer aan. Als ik de lichtschakelaar aanzet gaan deze weer uit. Verhoog ik het toerental dan weer aan. En gaan weer uit als de aanjager wordt aangezet. Maar gaan weer aan als het toerental daarna weer wordt verhoogd. De ABS heb ik nog net met wat sneeuw gecontroleerd. Deze reageerde . Welke handelingen moet ik verrichten om te weten of de storingen met de dynamo te maken heeft. Met vr.g.Rezon.

    #17780158

    Mijn advies: toch eerst even langs de VOD en de foutcodes uit laten lezen.
    Nu is, en blijft, het gissen naar een storing.

    Mijn vermoeden is ook een slechte massa of dynamo.

    #17780159

    De dynamo laad bij bij draaiende motor. Het laadstroom lampje is defect. Hoe kan ik het lampje het makkelijkste vervangen. Metvr.gr.Rezon

    #17780160

    Alle lampjes waren ineens uit na het starten toen ik naar de uitlezing ging. Er kon niet worden uitgelezen omdat er geen storing op dat moment werd vermeld. Ik kreeg het advies gewoon maar te gaan rijden. Indien ik toch weer storing melding (lampjes) kreeg zou de monteur bij mij thuis de zaak alsnog doormeten. Alles ging goed =na 45km= te hebben gereden en normaal thuis was gekomen. De volgende dag bij het starten deed de auto helemaal niets meer.De ANWB gebeld en deze constateerde accu leeg en laad niet bij. Advies nieuwe dynamo. Dus nu op zoek naar dynamo voor een redelijke prijs. Imitatie of origineel? Gr.Rezon

    #17780161

    Sorry vergeten ontvang een e-mail notificatie als er een reactie is aan te vinken. Gr.Rezon

    #17780162

    Het bleek toch de dynamo te zijn. . Bij het demonteren van de dynamo was deze gloeiend heet.Ik had net daarvoor nog 20 km. gereden. Dus ik heb wel geluk gehad dat ik geen brand of kortsluiting heb gehad. Let dus goed op bij misschien storing van de dynamo. Mijn accu laad nu weer 14,4 A. Met vr.gr.Rezon

    #17780163

    Had ik het toch bij het juiste eind.:D

    Heb je geluk gehad. Dat heet worden zal waarschijnlijk aan de spoel liggen die verbrand is.

    Gr Jack

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.