contact set vervangen. Opgelost.

Forumindex Forums Modellen Astra contact set vervangen. Opgelost.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254592

    Volgens de monteur die aan me auto sleutelde tijdens het vervangen reviseren van de startmotor
    Heb ik een contactprobleem.

    Het volgende enige weken geleden is de startmotor er mee opgehouden.
    na demontage blijkt dat de binnenwerk pikzwart was (verbrand).Dus hebben ze de startmotor gereviseerd behalve de relais die scheen goed te zijn.
    Het reviseren is door een revisie monteur gedaan.
    na montage aan de auto starte de auto gewoon goed. maar toen ik hem kwam ophalen begon het probleem.
    Contact aan draaide de motor een klein stukje en ging het weer uit. dus elke keer als je de contact aan zet om te starten deed ie wat en stopte ermee.
    dit aan de monteur laten zien en hij vond het ook vreemd.
    Heb toen de auto laten staan voor om ernaar te laten kijken.

    Omdat ze er ook niet uit kwamen hebben ze er een spaningskabeltje aangebracht op de startmotor mocht de auto niet starten met de sleutel dan moest ik de contact aan zetten in zijn vrij zetten en dan de kabeltje op de pluspool houden en dan start ie gelijk.

    Met deze (nood) oplossing was ik niet echt blij mee maar omdat de feestdagen eraan kwamen kon ik de auto niet missen.
    Al die tijd had ik de kabeltje niet hoeven gebruiken tot nu een paar dagengeleden.

    Onder tussen ook de anwb geraadpleegd die zeggen dat de het aan de startmotor ligt.
    Dus vandaag terug gegaan naar de garage waar ze aan de startmotor is gewerkt om de verhaal voor te leggen. Dacht misschien ligt het aan de relais die niet vervangen is.
    De relais word besteld en morgen gemonteerd.

    Maar hun gedachten hierover is dat het misschien de spanning vanaf de contact niet goed is als of het onderbroken word tijdens het starten met de sleutel en wel gelijk starten met de kabel.

    Mocht dit laatste zo zijn dan zou de contact en deur slot vervangen moeten worden incl de chip.
    Wat kost zo een geintje de sloten chip vervangen in en uitleren.

    Ligt het bv niet aan de startblokering, chip of iets anders ik zeg maar wat.

    Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

    Ik wacht jullie reakties af.
    mvg Ray

    #18097474

    Hoi daar , zoals ik kan lezen
    zit u probleem wel degelijk in het contactslot.
    Als wegenwachter bij Touring de belgische anwb.
    kom ik dit probleem regelmatig tegen .
    Dit is te verhelpen door het elektrisch gedeelte van u contactslot te vervangen.
    Zodoende hoeft u niet het hele contactslot te vervangen
    voordeel : geen nieuwe sleutel of deursloten te vervangen ! zijn toch enkele euro’s
    Elektrisch gedeelte kost ongeveer een €30
    Vraag ernaar bij u garage .

    Mvg.Firemen

    #18097475

    Hallo,
    Dank voor je reactie is er een foto of naam van de elektrische gedeelte.

    #18097476

    Hier zie een afbeelding
    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/contactslothuis-oe-ref-6235375.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Die kunnen het ook wel programmeren..

    #18097477

    dankje voor de foto maar dit is een huis niet de electrische deel.of zit het eraan.

    #18097478

    Dit is 1 deel..

    #18097479

    Cim modificatie is waarschijnlijk niet uigevoerd.
    Dit is nodig bij diverse astras.
    Laten doen ben je van het prolbeem af.

    #18097480

    Wat houd een cim modificatie in.

    #18097481

    Er is hier toevallig net een topic over gaande!

    viewtopic.php?f=5&t=171872

    #18097482

    Cim modificatie is uitgevoerd.

    Maar nog steeds het probleem.

    #18097483

    Vervang alleen je contact gedeelte
    Je hoef niet alles om te bouwen
    Het zou goed kunnen dat alleen je elektrische gedeelte kapot is dit kost inderdaad maar 30 tientjes
    Mijn contactslot pin was geknapt dit koste mijn 189 euro vervangen nieuwe erin nieuwe sleutel laten inlezen en uitlezen dus deurslot hoef je niet te vervangen

    #18097484

    Astra H gaat dat volgens mij niet mee is :hmmz

    #18097485

    Het lijkt nu wel dat hij innde kou niet wil starten.
    En als ie met deze kou in de garage staat waar het 15graden is heeft ie er geen probleem mee dan start ie meteen.

    #18097486

    Ik heb kortgeleden een soortgelijk probleem gehad. Zodra de motor koud was (auto een nacht in de vrieskou stilgestaan had) wilde de auto niet meer starten. Het symbooltje van het sleuteltje begon te knipperen en er gebeurde niets.

    Uiteindelijk bleek mijn accu niet al te best te zijn dus die heb ik vervangen, maar dat was geen oplossing voor het probleem. Ik heb vervolgens alle zekeringen en relais uit de UEC gehaald en de contacten en UEC ingespoten met contactspray. Sindsdien geen problemen meer ondervonden. Ook na een paar koude nachten en dagen stilstaan vorige week in Oostenrijk startte de auto zonder problemen.

    Voor meer informatie over mijn probleem en oplossing zie het topic: viewtopic.php?f=5&t=173080

    #18097487

    Moet de CIM na het plaatsen weer op nieuw geprogrameerd worden?

    #18097488

    Probleem opgelost.

    Het was gewoon simple de accu die van fabrieks af was legeverd was op zijn eind .
    Had niet voldoende startcapciteit. Van de 370A(din) had hij er maar 170.
    Waardoor waarschijnlijk de CIM niet voldoende stroom meette en dan zo raar ging doen.

    Dus nu een nieuwe 72ah accu erin gezet en probleem was weg.

    dus bednkt iedereen voor de adviesjes. :thumb

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.