Forumindex › Forums › Modellen › Astra › condensor vervangen astra h
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2011 om 20:47 #17239155
waarschijnlijk is de condensor van mijn astra H [ 2005] stuk wie heeft er ervaring mee met het zelf vervangen ?
snap dat ik hem eerst van druk af moet laten halen [ leeg halen ] , maar wat moet er los en hoe gaat hij er uit ?8 augustus 2011 om 14:24 #17894987Dat leeg halen van je aircosysteem zou ik laten doen en niet “ff” thuis op de oprit of nog erger in de garage thuis doen.
8 augustus 2011 om 16:28 #17894988@Juffer1 wrote:
Dat leeg halen van je aircosysteem zou ik laten doen en niet “ff” thuis op de oprit of nog erger in de garage thuis doen.
ja dat lijkt me logisch , dat je dat niet zelf gaat doen , maar dat was ook niet zo zeer mijn vraag , wat en hoe als hij leeg is , hoe zit de condensor vast , wat moet er los enz.
8 augustus 2011 om 16:55 #17894989doormiddel van hard solderen ben ik bang :thumb
8 augustus 2011 om 17:01 #17894990Volgens mij kun je je grill eruit pakken, en dan kun je er al aardig bij leidingen los oude condensor eruit, nieuwe erin, stikstof erop (leidingen welke los zijn inspuiten met lek zoeker) stikstof eraf laten (vocht ontrokken uit het systeem) vacuumeren en opnieuw afvullen met de juiste hoeveelheid gas.
8 augustus 2011 om 17:05 #17894991maar kan hij er naar boven uit dan , of moet je hem onderlangs weg halen , bovenlangs krijg je hem volgens mij nooit weg .
neem aan dat je bedoeld grill los halen om bij de bevestigingsboutjes tekomen en dan onderlangs weghalen .
heb je behalve torx uitwendig nog verder speciaal gereedschap nodig ?8 augustus 2011 om 19:01 #17894992Ik heb het vorigjaar ook gedaan bij een astra gtc z1.6xep.
Je moet de bumper er ff afhalen dat is 10x sneller want je moet links onder een leiding los halen en links boven.
En je moet nog een druksensor over zetten.
Koop ook meteen ff nieuwe o ringetje er bij.
Dan weet je zeker dat de boel goed afsluit.
Laat de nieuwe condensor niet te lang open liggen want daar zit ook meteen je nieuwe droger/filter in.
Deze trekt anders onnodig vocht aan en dat zou zonden zijn.
Het is een klusje met leeg halen en afpersen en vullen van ongeveer 2uur.Succes.
8 augustus 2011 om 21:11 #17894993@astra-gtc-freak wrote:
Ik heb het vorigjaar ook gedaan bij een astra gtc z1.6xep.
Je moet de bumper er ff afhalen dat is 10x sneller want je moet links onder een leiding los halen en links boven.
En je moet nog een druksensor over zetten.
Koop ook meteen ff nieuwe o ringetje er bij.
Dan weet je zeker dat de boel goed afsluit.
Laat de nieuwe condensor niet te lang open liggen want daar zit ook meteen je nieuwe droger/filter in.
Deze trekt anders onnodig vocht aan en dat zou zonden zijn.
Het is een klusje met leeg halen en afpersen en vullen van ongeveer 2uur.Succes.
ok , zal eens kijken hoe alles vast zit , volgens mij zit het allemaal met torx vast , alleen geen idee hoe de slangen vast zitten , maar begrijp dat een nieuwe condensor niet automatisch met nieuwe rubbers / o ringetjes word geleverd .
bedankt alvast .8 augustus 2011 om 21:21 #17894994Die van mijn niet had wel een imitatie condenser omdat de originele back order was op het moment dat ik hem moest hebben.
De slangen zitten ook met torx vast.8 augustus 2011 om 21:25 #17894995ben ook bezig met een imitatie , scheeld me teveel met orginel en volgens mij maakt het kwalitatief niks uit , zit ook 2 jr garantie op .
9 augustus 2011 om 15:16 #17894996Die van mij zat ergens rond de 140,- euro als ik het goed heb onthouden.
De originele zat ergens rond de 225,-euro dus is idd een stuk duurder.
Er kwamen nog wel wat o-ringetjes bij.
De condenser paste niet 100% maar na wat aan de slangen te hebben getrokken paste het prima.
De originele is ook maar 4jaar oud geworden en toen vielen alle lamellen er al tussen uit.
Dus daar zou ik geen originele voor kopen.
Het is meestal de pasvorm die niet helemaal 100% exact het zelfde is als van originele.Succes.
9 augustus 2011 om 16:39 #17894997ok , heb er 1 voor 98 euro incl. verzendkosten .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.