Computer Opel Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Computer Opel Corsa B

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hoi leden,

Ik ben Daniel Noorland.

nu ongeveer een jaar ben ik in bezit van een Opel Corsa B 1.4 sport met ecotech motor, uit 1996

twee weken geleden is mn computer kapot gegaan. Na lang zoeken heb ik eindelijk een computer gevonden die op nummer hetzelfde is. De auto start weer naar behoren.

Er blijft echter 1 probleem over. Na 1 seconde slaat hij weer af. Dit schijnt te komen doordat de oude sleutel niet correspondeert met de nieuwe computer. Hij geeft de startonderbreker dus niet vrij.

in de oude computer was de startonderbreker uitgezet. de contactring(?) onder het stuur is ook al weggeknipt. Bij de plaatselijke dealer is mij verteld dat de sleutel die bij de (nieuwe) computer hoorde nodig is om de startonderbreker weer uit te zetten. De code die hierin zit, schijnt nodig te zijn om met een testkast/laptop de startonderbreker weer uit te zetten.

de auto waarvan de computer afkomt is niet meer terug te vinden.

Nu komt mijn vraag aan jullie. Is het mogelijk om de computer als het ware te kraken? dus de startonderbreker uitzetten zonder de code die uit de sleutel komt?

Graag zou ik een reactie krijgen waar ik wat mee kan. Tot nu toe weet/kan niemand dit.

alvast bedankt!

Groeten

Nee sorry dat kan niet met de apparatuur van opel zoek eens bij een bedrijf die tuned misschien kan die wat voor je betekenen!!
    Groet Erwin

Is er ook geen draadje bij je contact slot ofzo wat je kunt omlussen?

er worden meerdere dingen onderbroken in de Motorcomputer zelf, word lastig..

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.