Compressie C20XE met hogedrukzuigers

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Compressie C20XE met hogedrukzuigers

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222155

    heb dus een redelijk serieus getunde C20XE in men corsa zitten met Wossner zuigers. 2 overmaten.

    Nu heb ik gisteren een backfire gehad met men lachgas denk ik.
    Na de compressie te meten kwam ik uit op
    Cilinder:
    1: 0 BAR
    2: 12,5 BAR
    3: 17BAR
    4: 17BAR

    is die 17bar normaal? Heb er zelfs een dikke koppaking tussen zitten van 1,7 geperst.

    Heb de compressie nooit eerder gemeten dus weet het niet

    rij er al 3seizoenen dragraces mee zonder problemen tot nu dus…

    Dus is die 17BAR op een warme blok normaal of abnormaal

    greetz

    #17683780

    Daar kan je zo niets van zeggen, heeft meer nog te maken met de stuurtijden van de nokkenassen, en hoe die afgesteld staan, als alleen de zuigers…

    #17683781

    bij koude motor zul je andere waardes verkrijgen.
    Maar dat er wat mis is, is wel duidelijk..

    :( erg vervelend man

    #17683782

    kop er net af gehaald. 1klep een stukje afgebroken.

    1klein kapje in de zuiger. Niks ernstig. en aan de zuigerwanden niks aan. Dus schade valt nog heel goed mee.

    Morgen heb ik de cilinderkop al terug normaal. snelle service hier

    #17683783

    pffffff dat is geluk hebben :D:D
    Oorzaak van de backfire bekend?

    #17683784

    het enige wat ik me kan indenken is dat de brandstofdruk iets te laag was. Ga hem op de bank zetten 1 van de weken en zien dat de Air/feul terug goed is.

    druk moet op 2bar staan en stond maar op 1,8 dacht ik te zien tijdens de Run

    Het gevoel van in toen ik Lachgas drukte was veel hoger dan normaal. Gaan alles nakijken nu. injectoren testen en dergelijke

    Eind van de week zal hij wel weer draaien. Weer wachten op enkele dichtingen en dan weer afbouwen

    #17683785

    Ik zou toch effe verder kijken als ik jou was. Want je zegt dat cilinder 1 0 bar compressie heeft en cilinder 2 12,5 bar. Ten opzichte van cilinder 3 en 4 heb je serieus compressie verlies.

    Dus er is meer aan de hand dan een stukje van 1 klep afgebroken.

    Of bij de andere cilinder heb je ook een klep kapot / krom, of je zuigerveren zitten vast / gebroken.
    Of je koppaking heeft gelekt.

    #17683786

    origineel gepost door Snivic

    Ik zou toch effe verder kijken als ik jou was. Want je zegt dat cilinder 1 0 bar compressie heeft en cilinder 2 12,5 bar. Ten opzichte van cilinder 3 en 4 heb je serieus compressie verlies.
    Dus er is meer aan de hand dan een stukje van 1 klep afgebroken.
    Of bij de andere cilinder heb je ook een klep kapot / krom, of je zuigerveren zitten vast / gebroken.
    Of je koppaking heeft gelekt.

    ze gaan heel de kop afpersen. dus daar weet ik morgen wel meer over. Als ik klep in de 2de cilinder niet helemaal afsluit heb je dit probleem ook al.

    Ik ken die gast zeer goed die daar de cilinderkoppen reviseerd. Die zorgt er wel voor dat mijne kop terug perfect inorde is.

    #17683787

    origineel gepost door Snivic
    Ik zou toch effe verder kijken als ik jou was. Want je zegt dat cilinder 1 0 bar compressie heeft en cilinder 2 12,5 bar. Ten opzichte van cilinder 3 en 4 heb je serieus compressie verlies.

    Dus er is meer aan de hand dan een stukje van 1 klep afgebroken.

    Of bij de andere cilinder heb je ook een klep kapot / krom, of je zuigerveren zitten vast / gebroken.
    Of je koppaking heeft gelekt.

    als de zuigerveer vast zit of gebroken is heb je toch last van onderdruk? en of benzine bij de olie? of ben ik daar mis in :hmmz

    groeten

    #17683788

    vandaag even langs geweest voor de kop. Maar was nog niet klaar. Ze hadden geen kleppen meer liggen en die waren er morgen pas.

    schade :
    1klep stuk af
    1klep krom (dus alle 2 de kleppen van cilinder 1)
    en hebben ook gevonden waarom cilinder 2 minder compressie had. de koppaking van cilinder 1 naar cilinder 2 is dus een beetje stuk en we zagen op de kop een zwarte roet co streep dat hij druk verloor naar de 2de cilinder

    hebben het achteraf even gechekt op de koppakking en is idd zo.

    dus alles zou moeten opgelost zijn. alle pakkingen zijn er donderdag. dus kan hem donderdag terug gaan dichtbouwen

    greetz

    #17683789

    Naweeën van die distributieriem die los zat??

    #17683790

    denk het niet. meer van de keramiek van men bougie geslagen en da in het rond geknalt. ofwel backfire

    men bezinedruk van men NOS systeem was iets gezakt. Moest 2 bar zijn en zag in men ooghoek maar 1,8 meer staan toen het gebeurd was

    greetz

    #17683791

    ik heb zonder hoge compressie zuigers en c20let pakking,
    16.5 bar op alle zuigers, (nieuwe veren)

    #17683792

    Met of zonder BDP signaal gemeten ?

    Met de originele nokken assen ?

    #17683793

    Wat is dan eigenlijk de juiste manier om te meten?

    #17683794

    koude motor, volgas, zonder vonk

    #17683795

    en zonder benzine druk ook??

    #17683796

    origineel gepost door corsaboy
    koude motor, volgas, zonder vonk

    Ik doe het anders.

    – Koude motor

    – BDP stekker los

    – Geen gas geven

    #17683797

    Originally posted by freek corsa

    origineel gepost door corsaboy
    koude motor, volgas, zonder vonk

    Ik doe het anders.

    – Koude motor

    – BDP stekker los

    – Geen gas geven

    mij is altijd geleerd dat de motor gewoon volop lucht moet kunnen pakken… en met de gasklep dicht gaat dat niet

    #17683798

    Daar heb je gelijk in, ik ben wel benieuwd naar de verschillen :thumbup

    #17683799

    mij is altijd geleerd dat de motor gewoon volop lucht moet kunnen pakken… en met de gasklep dicht gaat dat niet

    :thumbup

    #17683800

    origineel gepost door mr-turbo

    mij is altijd geleerd dat de motor gewoon volop lucht moet kunnen pakken… en met de gasklep dicht gaat dat niet

    :thumbup

    maar dan BDP stekker ook los.
    of maakt de brandstof inspuiting niet uit?

    #17683801

    Brandstof is vloeistof, vloeistof is niet samenpersbaar en hierdoor zal de compressie druk hoger worden.

    #17683802

    maar moet ik nu de inspuiting laten werken of niet tijdens het meten?

    #17683803

    Ik doe het zonder inspuiting, maar ik weet niet hoe het hoort.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.