Compressie 2.0E

Forumindex Forums Techniek Cih Compressie 2.0E

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18312585

    ik heb bij mijn C2 caravan met 2.4L vanaf het begin problemen gehad met het doorslippen van de koppelingsplaat
    ik heb enkel de koppelingsplaat vervangen door een sinterplaat met veren, en sindsdien geen problemen meer
    en ik moet zeggen dat wordt echt niet gespaard! :D
    idem voor de commo, originele 4punts drukgroep met sinterplaat met veren, gaat super (met 240pk!)

    #18312586

    Allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb het probleem nog niet kunnen oplossen maar kom nou achter nog iets raars.
    Net nu ik de versnellingsbak heb gedemonteerd merk ik een behoorlijke speling op de krukas (in en uitgaand, axiaal).
    Als ik aan de poelie trek en druk hoor ik een duidelijk ‘beng’ geluid en er zit een speling op van 1.7mm :shock: . Ik kwam hierachter nadat ik aan het vliegwiel zat te trekken en drukken bij demonteren van de versnellingsbak.
    Is het normaal dat de krukasspeling zo veel is?? Wat zijn de fabrieksopgave van de krukasspeling van een 20E?
    Alvast bedankt!

    #18312587

    dat is niet normaal speling hoor je niet te kunnen voelen maar moet er wel zijn weet zo niet hoeveel deze moet zijn

    #18312588

    Ja dat idee had ik al, je ziet letterlijk de poelie en vliegwiel op en neer bewegen. Krukaslagers hun beste tijd gehad? Ik krijg het idee dat het blok een in elkaar gezet zooitje is :puke .

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.