commodore b 3.0 24V

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 102)
  • Auteur
    Berichten
  • #17731150

    beetje vreemd, ik ben tijdje bezig geweest met replicas en toen werd mij altijd verteld als de auto een kenteken heeft uit een land ven de europese unie moet elk land in de europese unie dit kenteken MOET accepteren.

    Komen en veel uit Engeland daar mag meer als in Duitsland/NL

    #17731151

    [rquote=1822825&tid=133619&author=wormke]direct ne schone kerst… de moed is nu wel helemaal in mijn schoenen gezakt, wa e apenland…

    even recapituleren;

    auto gekocht
    papieren in orde gemaakt in Nederland

    dan beginnen we in Belgie

    – naar douane gegaan, papieren in orde, sturen mij door naar verzekering
    – naar verzekering gegaan, die sturen mij door naar Opel
    – naar Opel gegaan, die sturen mij door naar de keuring
    – naar de keuring gegaan, die sturen mij door naar de FOD Mobiliteit en vervoer
    – naar FOD gebeld, uitleg gekregen
    – gedaan wat ze mij hebben gezegd, alles inscannen, en doormailen, en dan kan de procedure opgestart worden
    – nu, HEEL VEEL LATER, antwoord gekregen van de FOD;

    DA IK TERUG NAAR DE KEURING MOET!!

    Niet in Tienen maar bv in Alken, om de procedure op te starten!
    Dit wil dus zeggen, auto zal volledig worden nagekeken, alles, tot in de kleinste details, en MOET VOLLEDIG STANDAARD STAAN!!

    wa e APENLAND

    Ik ben echt pissed, en heb der totaal geen zin meer in, ga het nog ff laten bezinken, maar momenteel heb ik veel zin om hem terug weg te doen…

    Standaard is op zich geen probleem, standaard vering, standaard velgen, da krijg ik allemaal wel vast en das zoveel werk ni, maar als ik motor terug moet ombouwen, salu, en dit terwijl de ombouw is goedgekeurd door Opel zelf! :([/rquote]

    vreselijk, dacht dat je dat wel op een rijtje had, voordat je er aan begon :hmmz

    Heb mn A2 met 24V toen uit duitsland gehaald,
    Hier in NL fluitend door de keurings-molen :o

    ik hoop voor je dat het toch nog goed komt met je Commo 24V,
    maar na meerdere verhalen gelezen te hebben,
    met soortgelijke situaties, schat ik de kans zeer klein,
    zou zeggen, ga ervoor, hoe klein die kans ook is,
    het zou een doorbraak in Belgie kunnen zijn als het jou gaat lukken ;)

    ennuh… alsnog prettige feestdagen gewenst :thumbup

    #17731152

    [rquote=1822912&tid=133619&author=paulgijssen]beetje vreemd, ik ben tijdje bezig geweest met replicas en toen werd mij altijd verteld als de auto een kenteken heeft uit een land ven de europese unie moet elk land in de europese unie dit kenteken MOET accepteren.

    Komen en veel uit Engeland daar mag meer als in Duitsland/NL

    [/rquote]

    nee dat is waar wat je zegt, maar Belgie is en blijft een apenland en ze denken hier dat ze boven de europese reglementeringen staan. Zijn al zoveel processen over begonnen, nooit gewonnen jammer genoeg, als de bijna 40cm sneeuw hier weg is zal ik wel zien wat ik ermee ga aanvangen, maar momenteel dus 2 originele veren vooraan gezocht en ook 4 originele velgen.

    #17731153

    wil je de veren die er nu onder zitten houden? of wil je die wel ruilen met originele veren?

    me pa heeft 2 originele veren liggen en ook 4 originele velgen.

    #17731154

    die wil ik wel ruilen eventueel ja. Laat maar weten hoeveel je der voor moet…

    #17731155

    Klein vraagje, is het eigenlijk veel werk om de kleppendeksel te verwisselen?

    #17731156

    nee hoor, dat dual ram spul erbovenop draai je er zo af,
    en dan kan je er ruim bij :thumbup

    #17731157

    om aan te werken? maar om de deksel (waar 3.0 24V op staat) te vervangen?

    #17731158

    [rquote=1875947&tid=133619&author=wormke]Klein vraagje, is het eigenlijk veel werk om de kleppendeksel te verwisselen?[/rquote]

    circa 20 minuutjes voor de beginneling als je rustig aan doet.

    maaruh hoe zit het met keuren, alles origineel bouwen, en vervolgens weer ombouwen? Lijkt me de enige oplossing, je zult niet de eerste zijn.

    Overigens de Et-waarde is best wel hoog, ik dacht ronde de 40.

    #17731159

    oke, heb gezien dat dit een vaste blok is, dus moet nog het één en ander verwijderen om deze te vervangn blijkbaar. En ja het is inderdaad zo voor de keuring, ombouwen, maar daar heb ik nu even geen zin meer in… :(

    #17731160

    even doorzetten. strax als hij klaar is heb je een hele dikke wagen onder je kont die maar weinig mensen hebben.:thumbup

    #17731161

    das waar, wegdoen doe ik hem niet, die beslissing heb ik nu wel genomen, heb lang gezocht achter eentje, en als ik er één had gekocht met een standaard blok had ik de 24v er toch in gelegd…

    Ga eerst nog iets anders proberen voor de keuring dat waarschijnlijk toch niet zal lukken, vooraleer ik op zoek ga naar een standaard blok etc… Het zijn weer veel extra kosten voor niets. Zo een blok gooien ze je nu ook niet bepaald achterna hé ;)

    #17731162

    dus als ik het goed begrijp,
    eerst keuren met origineel, en daarna ombouwen,
    en dat geeft later geen [periodieke] troubles meer ?

    #17731163

    ja da mag ook ni hé :D maar dan moet ik niet meer naar de keuring, want dan heb ik mijn platen

    #17731164

    [rquote=1876086&tid=133619&author=MonzaRon]dus als ik het goed begrijp,
    eerst keuren met origineel, en daarna ombouwen,
    en dat geeft later geen [periodieke] troubles meer ?[/rquote]

    Als ik het goed heb, hoef je in belgie maar 1x op keuring voor je oldtimer.

    #17731165

    voorlopig nog… maar daar gaat verandering in komen…

    #17731166

    [rquote=1876592&tid=133619&author=wormke]voorlopig nog… maar daar gaat verandering in komen…[/rquote]

    Daar komt jammer genoeg verandering in , ik zou er de originele motor insteken en dan zo laten .
    Of je moet gek genoeg zijn om ieder jaar een motor swap uit te voeren :(

    #17731167

    originele blok :P nee toch maar ni…

    #17731168

    Heb hier nog iemand die en hele hoop motorblokken heeft liggen, dus als je interesse hebt.
    Liggen rond de 200 €, heeft 3.0 LE, NE, en ook nog en orginele 2.8 HC blok liggen.
    Als het in belgie zo moelik is kan je ook uit de 2.8 HC bloc 200 pk lepelen dan heb je tenminste het vermogen van de 24 V.

    #17731169

    is ook nog een optie… bedankt voor de tip!

    #17731170

    Nog nieuws te melden?

    #17731171

    nope, voorlopig echt geen tijd… Sommige hier weten dat al wel, maar ik heb een verdomd drukke job. En de vectra, en de kadett ondertussen, en de omega, en de ascona, en een huis en een vrouw :D

    #17731172

    zo, ik zal hier nog eens een schop geven…

    vandaag voor de zoveelste maal geprobeerd om een achterpoortje te gebruiken… weer niet gelukt.

    Ik zie het echt niet zitten om de blok te wisselen. Dan moet de versnellingsbak en uitlaat etc ook allemaal gewisseld worden, en ikzelf ken er niet genoeg van om ziets zelf te doen, en ik heb geen idee wat het me zou kosten om dit te laten doen, maar het zal vrees ik niet goedkoop zijn?

    Dus de beslissing om deze toch terug te verkopen begint hard door te wegen…

    #17731173

    Ale hop,

    even laten weten dat ik eindelijk kan beginnen… de commo is gekeurd! en dit dankzij de vorige eigenaar en St1 v8.

    Dus alles op rdw laten keuren en terug invoeren werkt wel…

    #17731174

    Wat een rare regelgeving in dat Belgenland, geen touw aan vast te knopen als ik alles zo eens lees…

    Maar goed dat je eindelijk je mooie Commodore kunt laten keuren..

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 102)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.