Commodore 2.8 Uitlaat

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268736

    Hallo luitjes,

    Ik ben mijn D Rekord aan het ombouwen naar een 2.8 motor van de Commo B, nu loop ik echter tegen en probleempje aan waar ik even niet uit kom .

    Bij het uitlaatspruitstuk moeten 2 pijpen aangesloten worden, deze dubbele pijp heb ik liggen, alleen zit er op de ene een flens om hem vast te zetten, maar de andere is slechts een recht stuk pijp. Weten jullie misschien hoe ik deze vast die te zetten? Anders wordt hij wel heel luid ;)

    Groeten Remco

    #18258338

    Als het het zelfde is als bij mijn 3 liter dan heb je 1 losse flens met een pakkingring nodig. Die pakking werkt dan als knelfitting.

    #18258339

    Ah oké dan moet ik daar denk ik maar eens even de automaterialenaam handel Voor bellen, misschier dat die het hebben liggen.

    #18258340

    Die pakking kan ik je wel aan helpen.
    Die heb ik op voorraad die flens word alleen wat lastiger.

    #18258341

    Oke, zou je enig idee hebben waar die flens misschien nog te krijgen is? Want anders heb ik ook nog niks aan de pakking ghehe. Ik zit te verzinnen, mocht ik nou echt geen flens kunnen vinden dan las ik de pijp wel gewoon vast op het spruitstuk, dan is het helaas niet anders.

    #18258342
    #18258343

    Oke, ja die ring bij opel classic parts had ik ook gevonden uiteindelijk, alleen is het mij een beetje onduidelijk of de flens hier nu ook bij zit waarmee je hem dus kunt vastbouten. Ik had al een mail naar die gasten verstuurd maar blijkbaar zijn ze daar niet zo snel met reageren helaas. Want alleen aan de ring heb ik nog niet genoeg natuurlijk.

    #18258344

    een losse flens hebben ze misschien wel bij Romijn

    http://www.autoromijn.nl/projecten.php

    #18258345

    Ik vraag me af of je hem met die staal gevlochten pakkingring wel mooi afsluiten kan?

    Die pakkingen die ik heb zijn van het zelfde model, alleen zijn ze van ander materiaal. Ik zou haast denken dat het nog de ouderwetse astbestpakkingen zijn.

    #18258346

    Goeie tip om Romijn te mailen! Had ik zelf nog niet aan gedacht, net een mail verstuurd, hopen dat hij hem heeft liggen want voor december wil ik toch wel gaan rijden. ( en moet nog wat andere dingen knutselen :) )

    #18258347

    heej heb van het weekend toevallig ook die gevlochten pakkingen gehaald bij de plaatselijke automaterialen schop.
    heb ze op een admiral b met 2.8 gezet, werkt naar mijn mening prima :thumb
    meteen 2 extra gehaald voor men rekord :D

    #18258348

    Oke, dus dan zijn de ringen makkelijk te verkrijgen, alleen de flens loopt het dan over. Morgen maar even bellen met Romijn, heb helaas nog geen reactie terug gehad.

    #18258349
    #18258350

    Als jij de 1 neemt, neem ik de ander.
    Ik heb nu zon dun flensje…deze zijn stukken dikker :thumbup

    #18258351

    Ik heb mijn pijp even opgemeten, maar die heeft een diameter van 45 mm, dus deze zijn helaas te groot. Had hem ook gelijk gemaild toen ik het zag maar dat is dus niet meer nodig helaas.

    #18258352

    Probleem is inmiddels opgelost, ik zag op marktplaats een complete voorpijp voor de commodore voor 40 euries, redelijk dicht bij mij in de buurt. Dus die opgehaald en nu zit ie eronder. Dankjewel allemaal voor de reacties.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.