Commo B geventileerde schijven plaatsen icm welke klauw

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Commo B geventileerde schijven plaatsen icm welke klauw

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264143

    Beste forummers,

    Ik ben bezig met onze b commodore, hiervoor heb ik geventileerde schijven voor van een commo
    heb er nu 1 op zitten, maar nu past mijn commo remklauw er net niet overheen :swear
    De slijtrand inmiddels glad gemaakt en pas het net niet

    Toevallig had ik nog dikke remmen van een manta liggen, maar die bevestiging scheelt weer dik een centimeter :thumbdown

    Diameter is 271 en de dikte is 21,5mm met rand er nog aan gemeten

    Welke remklauwen zouden wel passen? Van een commo GS of gse?
    Iemand die hier een oplossing voor weet?

    Bvd

    Beau

    #18218337

    Senator/ monza met opvul blokken tussen de beide cilinder huizen.

    #18218338

    En dat is de enige manier? :wub
    Zitten die opvul blokken er standaard bij?

    #18218339

    Een monza senator A1 1978-1982 heeft een dubbele zuiger klauw (links en rechts 1 zuiger) maar Ate heeft de remklauwen voor een kleinere diameter dikte schijf gemaakt en gewoon een blokje met gaten gebruikt om de klauw over een dikkere dikte schijft te krijgen,dit is allemaal standaard op een Monza Senator.

    #18218340

    Misschien begrijp ik je verkeerd.
    De voorschijven zijn bij Senator/Monza geventileerd.
    De achterschijven zijn massief.
    Bij Commdore GSE en Admrial 2.8E en Dip V8 zijn de achter schijven ook gevintileerd.
    Voor deze achterschijven kan je een remklauw van een Senator/Monza gebruiken met zoon opvul blok, Dit omdat deze geventileerde schijven dikker zijn.

    #18218341

    Gaat nu eerst om de voorzijde
    Achter hebben we nog trommels, ga ik nog een andere achteras voor zoeken met schijven

    Maar senator/Monza klauwen gaan dus passen? Moet ik de remleiding ook nog aan passen of is die toevallig hetzelfde?

    Allen bedankt

    #18218342

    Naar mijn weten zijn deze het zelfde.

    #18218336

    remleidingen blijven gelijk

    je zou zelfs je eigen klauwen kunnen gebruiken

    echter moeten die dan uitelkaar
    en dan moeten daar van die vulblokjes tussen
    (waren vroeger los te koop)
    makkelijker is inderdaad van senator/Monza de klauwen te pakken
    de steek van de montage gaten is gelijk aan commodore

    enkel moet je wel opletten dat dat wel de verbrede zijn

    dat van geventileerd achter zat bij mijn weten enkel op de diplomat v8
    verder nergens…

    maar was op de zelfde manier dus met verbredingsblokjes tussen de beide klauw helften

    in dit linkje een fototje van willekeurige remklauw
    maar duidelijk te zien wat met die verbredingsblokjes bedoeld wordt ;)

    #18218343

    Hallo mensen , de klauwen van de monza, senator hebben en ander gaatafstand dan die van de commodore.
    commodore en admiral hebben 3,5 inch en monza en alle anderen hebben 3 inch.
    Je kan of de vebredingsblokjes pakken maar die krijg je bijna niet meer, of gse klauwen of de klauwen van en bmw 735 uit 1981.

    #18218344

    Okay weer iets wijzer dank u

    #18218345

    gewoon de originele GS/E(of laatste type commo GS) remklauwen pakken. :thumb

    #18218346

    of de blokjes tussen de senator klauwen wegtrekken.. en op je eigen klauwen monteren.

    krausse heeft volgens mij de blokjes nog in de aanbieding..

    #18218347

    Heb hier anders nog een set brede remklauwen liggen van een admiral (zaten op geventileerde schijven)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.