Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 260)
  • Auteur
    Berichten
  • #17945269

    Als je er ruimte voor hebt, had ik zoiets in gedachten:

    #17945270

    Ik zie wel, kan altijd nog.
    Hoe vaker, ik deze foto zie, hoe meer ik me eigenlijk ga storen aan de roest van het carter.
    Dus laat me dat dan ook maar meteen aanpakken.
    Was wel een voordeel van de GM-automaatbak, omdat ze altijd wel lekken, had je daar weinig roest.

    #17945271

    weer n erg mooi project :wors :wors

    dadelijk nog eens schakel flippers achter het stuur incl bijpassende bak cker?
    ;) ;)
    want verder heb je straks alles al een x gedaan :thumb ;)

    #17945272

    over die carter zou ik mij niet zo heel veel zorgen en moeite doen. :D ik heb er al slechtere gezien wat er nog tig jaren mee rijden.
    ;)

    #17945274

    Niet echt spannend, maar het 3inch-uitlaatje verder afgemaakt;

    De kunstof kap eens op gedrukt, maar bevalt me niet echt, maakt het blok erg hoog, en zal ook waarschijnlijk tegen de kap aan komen.

    Momenteel begonnen met de bedrading, daar amuseer ik me nog wel even mee.

    #17945275

    Maak je toch een mooie powerbulge in de kap?

    #17945276

    Deze zou er wel netjes op passen .

    maar jo vind er niets van.
    Gr. Peter

    #17945277

    ik vind het een mooi project, heb je de kabelboom al klaar? , of heb ik daar net overheen gelezen?

    succes verder

    #17945278

    gaat goddomme lekker jo.
    als je die plastickappen en kleppendeksels nou is mooi in de kleur van de wagen laat spuiten ofzo, dan ben je van die lelijke bmw tekens af.
    zou dat een minpuntje vinden als ze bleven zitten, maar dat heb je bij de rest ook niet gedaan.
    maarja, dat is mijn mening, en jou wagen.
    we zien het wel als het klaar is, maar ga vooral zo verder, en post eens een filmpje als hij eenmaal loopt.

    groeten.

    #17945279

    En ik vind juist weer dat je je afkomst niet moet verloochenen… :jerry Lekker erop laten staan die logo’s dus. :afro

    Zoveel mensen, zoveel meningen. king:

    #17945280

    ben ik met je eens, maar het komt 3x voor op de motor.

    groeten.

    #17945281

    @mantaroel wrote:

    ik vind het een mooi project, heb je de kabelboom al klaar? , of heb ik daar net overheen gelezen?

    succes verder

    Wat denk je, moet ik hier nog wijs uit komen?;

    Wat de BMW-tekens betreft, zie ik nog te twijfelen. tis deze keer kunstof, en weet effe niet hoe dat gaat uitzien als ik het ga bewerken, en hoe ik het moet gaan bewerken.

    #17945282

    Lijkt wel een carnavals pruik die kabelboom….Daar zul je nog wel ff me bezig zijn vermoed ik zo als ik dat bekijk,als je alle onnodige troep deruit knipt ben je al een dag het knippen lol..

    #17945283

    sodeknetters wat een spaghetti :wtf

    #17945284

    @dqp-sammy wrote:

    Deze zou er wel netjes op passen .

    maar jo vind er niets van.
    Gr. Peter

    die kap zou misschien voor mijn commodore M5 wel van pas komen, wa mot ie kosten ?

    Jo, misschien dat er wel iemand is die met wat fotosoep kan laten zien hoe het zou worden zonder de bmw emblemen :thumb

    #17945285

    man man wat een werk zie ik wel. en alles ziet er keurig uit. ik moet eigenlijk ook nog een andere tussenas voor mijn commo met V8 want ik denk dat deze iets te licht is voor het vermogen en sperr diff.

    ga zo door! :thumb

    #17945286

    een kabelboom van een e32/e34 V8 schijnt wat simpeler te zijn, maar of daar ook de 4.4 variant in is geleverd durf ik niet te zeggen.

    ben je er al over uit hoe je het gas gaat aansluiten?

    zal een erg fijne caravantrekker worden denk ik zo!

    #17945287

    Omdat ik alles kan uitpluizen (heb de E38 nog steeds) is het op zich wel goed te doen.
    Overigens heb ik de sleutel erbij, en kan ik het EWS-systeem aansluiten.
    Sinds gisterenavond bromt ze dus ook best wel lekker. (Dus, Ben, je had toch gelijk) Geluid bevalt me wel, niet te hard, maar toch een duidelijk V8-sound. Wat me ook opvalt, dat ze best wel fel reageert. Tot nu toe ben ik dus tevreden. Motor en uitlaat komt ook nergens tegen de koets, iets waar ik me toch nogal snel aan irriteer.
    De bak moet ik nog testen, vandaag geen tijd voor gehad, moest een auto naar het MECC brengen.
    Eerst dit hier verstoppen en afwerken;

    Gas ga ik proberen gewoon met gasstuk. Op zich ging dat met de MV6 ook wel goed.
    Caravan trekken doe ik niet meer, na 11 jaar vond ik dat wel goed geweest.

    #17945273

    Pfff, als ik die spaghettie zie, dan wordt ik zenuwachtig, en ik heb een elektrotechnische achtergrond :shock: :shock:

    Niks meer dan respect :wors :wors :wors

    #17945237

    mooi dat hij loopt, tijd voor een filmpje :vertag :jerry

    met wat voor een auto sta je op het Mecc?
    ik ga ff kijken dit weekend

    #17945288

    @GSI Racer wrote:

    mooi dat hij loopt, tijd voor een filmpje :vertag :jerry

    met wat voor een auto sta je op het Mecc?
    ik ga ff kijken dit weekend

    Manta A (C20LET), en als het goed is, staat er maar 1 A-manta dit jaar.
    Ben er zelf niet bij, of althans maar heel weinig. Sleutel liever verder aan dit ding.

    #17945289

    vet, die ga ik zeker ff bekijken!! :thumb

    #17945290

    Je gaat als een trein..

    Binnenkort maar eens komen luisteren naar de V8 Sound.

    #17945291

    @GSI Racer wrote:

    vet, die ga ik zeker ff bekijken!! :thumb

    Als ze de kap niet open hebben, moet je het hun maar even vragen.

    #17945292

    Wacht maar Jo totdat je de eerste meters probleemloos gemaakt hebt.

    Dan merk je het verschil tussen bv een C30NE of C30SE,die blokken moet je opwinden wil je wat fun hebben,dat hoef bij zoiets zeker niet je heb koppel vanaf stationair…

    Weet zeker dat je het geweldig vind,als ik de oude in 1965 ontworpen Holden 5L vergelijk met deze BMW V8 dan heb jij daar een stuk techniek waar pas echt gal in zit met 286pk 400nm,daar kan die oude stoterstangen 2 kleps V8 van mij in geen 100 jaar tegenop,en ik was al erg onder de indruk van wat die V8 deed ivm met een 24V.

    Hoop voor je dat je achteras,het koppel aan kan..

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 260)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.