Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 260)
  • Auteur
    Berichten
  • #17945220

    @GSE wrote:

    Misschien een tip,ik heb dit ding gekocht in de states aangezien ik het zelfde probleem heb met de bak die geen kabel maar een signaal produceert:

    http://www.ebay.com/itm/Cable-X-Electronic-Mechanical-Speedometer-Drive-GM-/330659671838?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4cfcda2f1e” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Aldus sommige USA forums werkt het perfect,en moet het toch een paar ton mee gaan..

    Je daschbord ziet der dan wat origineler uit.

    klopt, maar je gaat je snel irriteren aan het continue geluid van de electromotor :swear

    #17945221

    Klopt MR turbo daarom laat je die aansturing ergens in je motor ruimte hangen zondat je um niet hoort..

    #17945222

    Hmm, leuk dat jullie enigszins weer een klein beetje met elkaar communiceren….
    Maar als ik het goed heb, heeft dit kastje wel een signaal nodig, afkomstig van bak?
    Het mooiste zou zijn, wanneer ik zelf ergens, bijv aan cardan, iets kan (laten) maken met bijv. vertanding en pulsgever, en dat signaal vervolgens naar dit kastje, en/of teller stuur.
    Zijn de waardes overigens traploos regelbaar/ zelf te ijken? Of zijn de keuzes hierin maar beperkt?

    #17945223

    Heb zelfs ook en GPS Kmteller in de commodore en wil hem niet meer missen.
    Veel precieser en ook nog meer gegevens dan de orgineele teller die sowieso de snelheiden niet haald die onze autos halen en dan moet je alweer knutselen om de teller te ijken.
    Heb de teller in begin eens meelopen laten.
    Bij snel optrekken is de GPS teller al op 180 en de gewoone hangt nog bij 160 en als je 2-3 keer aan het einde zit kan je en nieuwe teller in zetten.
    Gr. Peter

    #17945224

    Weet je wat het na mijn idee is:
    Voor de 4L60E bak die ik ga gebruiken had ik een paar opties:
    1 electrische teller laten komen uit Aus die redelijk origineel oogt als de oude A1 km teller dit was prijzig..

    2 ander staartstuk kopen met km teller en impulsgever uit de USA dit was duur en ben dan aan 1 achteras banden maat gebonden of ik moet andere aandrijvingen kopen en een kabel op maat laten maken..

    3 die Cable x kopen,deze is zelf in te stellen je heb echt enorm veel mogelijkheden ik denkt dat elk signaal tussen de 2 en 25 impulsen per omwenteling na te bootsen is.

    http://www.v8-ranger.com/blue/cablex/cablex.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

    (als je dit verhaalt leest denk je wat een rommel,maar de producent heeft bepaalde dingen zoals motor enz sterker gemaakt en meer afstel mogelijkheden gemaakt)

    Op de 2de foto zie onderaan de schakelaars zitten der zit een complete handleiding bij hoe alles juist in te stellen.

    Persoonlijk maar das mijn keuze…..Hou ik niet van aftermarket meters,deze zijn misschien wel 10x als origineel,maar ik hou niet van extra meters die niet op hun originele plaats zitten…Ik zie liever een origineel werkend daschbord dan bv een dikke toerenteller hier of daar of een km teller die het niet doen en een km teller ergens anders in het interieur gebouwd….maar dit is mijn keuze,soms heb je geen andere keuze,soms wel..

    Jo als je intresse hebt in die Cable x,dan kom het ding hier maar halen en probeer um maar,je rijd waarschijnlijk eerder als ik…De mijne is nieuw en heeft een kabel die op een Commo B past (als deze hetzelfde is als Monza)

    #17945225

    volvo achterassen hebben wel snelheids meter op de achteras, misschien datje daar iets mee kan

    #17945226

    Ik weet dat die setjes bestaan: Een magneetje op je cardan-as en een pick-up erbij.

    Even zoeken op google : “Drive shaft speed Pick-up”

    Even een voorbeeld:

    http://www.rostra.com/manuals/250-4165_Form2952A.pdf

    #17945227

    BMW heeft een getande schijf in het diff zitten met een sensor in het deksel. Dat moet relatief makkelijk na te maken zijn lijkt mij… Voor iemand die een V8 in een a manta schroeft toch zeker wel. ;)

    #17945228

    V8 in A manta?? heb ik wat gemist

    #17945229

    :oops: Zie nu pas dat het om de Commodore gaat ipv een A manta… :???:

    Ach, bij allebei is het knap werk. :afro

    #17945230

    @giuliettaevo wrote:

    BMW heeft een getande schijf in het diff zitten met een sensor in het deksel. Dat moet relatief makkelijk na te maken zijn lijkt mij… Voor iemand die een V8 in een a manta schroeft toch zeker wel. ;)

    Dit is bij het type wat gebruikt wordt voor deze ombouw niet het geval. en al was het te maken, het blijft lastig om de mechanische teller dan goed te laten werken.
    Die setjes met zo’n pulsgever voor op een cardanas werden vroeger gebruikt voor een navigatie styeem in auto’s waarbij er wel met een tellerkabel werd gewerkt. Worden ook nog wel gebruikt voor een tripmaster e.d.

    #17945231

    Klopt M-400 je blijft dan met een impuls zitten….en daar werkt geen kabel teller mee..

    Als Jo wil kan ie hier die cable x komen halen en proberen,ik heb dat ding voorlopig niet nodig,en als ik Jo der mee kan helpen weet ik zelf dat het ding goed werkt en Jo heeft zijn km meter teminste werkend en orgineel lijkend…

    Ding heeft mij iets van 400€ gekost en als ik JO hiermee kan helpen dan graag,weet ik zelf of het wat is en Jo hoeft der geen te kopen en later uit te vinden dat het een mislukking is…

    #17945232

    Alvast bedankt voor alle tips allemaal.
    Het mooiste zou zijn, wanneer zo’n kastje het signaal kreeg van GPS, en zo overbrengen naar kabel.
    Overigens heeft de commoB een bajonet-aansluiting op de teller, iets anders dus.
    Ik zie wel, zijn zorgen voor later.
    Ben momenteel bezig met ruimte voor de radiateur.
    Foto’s volgen.

    #17945233

    V8 in Manta A gaat ook , look here.


    En als het jou nooit hard genoeg gaat neem je dit hier.

    Gr. Peter

    #17945234

    @Jo1 wrote:

    Alvast bedankt voor alle tips allemaal.
    Het mooiste zou zijn, wanneer zo’n kastje het signaal kreeg van GPS, en zo overbrengen naar kabel.

    Ben met zoiets bezig voor mijn 5cilinder project, pulsen van achteras, versnellingsbak, abs of cardan, maakt niet uit,
    hiermee een motortje laten draaien die de originele teller aandrijft.
    Volledig vrij instelbaar en daarmee eventueel eenmalig fijn te tunen met de GPS ernaast.

    Losse gps aansluiting moet ook wel mogelijk zijn maar je zit met je opstarttijd van de GPS.

    #17945235

    met 2 turbo’s

    WOW :shock:

    #17945236

    tja :hmmz voor die motor heb ik inderdaad ook geen woorden meer voor, maarja liever terug naar de realiteit, he jo

    #17945238

    Helemaal waar Pascal, terug naar de realiteit
    En aangezien mijn budget maar beperkt is, heb ik zo mijn eigen manier van te werk gaan.
    Nog even een tipje voor Ben;
    Het kan ook zo;

    Maar ook dat is niet mijn stijl.
    Foto’s van de buitenkant (in binnenscherm) durf ik al helemaal niet te laten zien.

    #17945239

    Oké, uitlaat was ik even mee gestopt, wacht nog leveren van de 2e demper.
    De eerste demper, origineel BMW komt ongeveer zo te hangen;

    Motor is er momenteel nog steeds uit,
    Inmiddels een plekje voor het extern oliefilter gemaakt.

    Tevens ruimte gemaakt voor de bekrachtiger.

    Bekrachtiger wordt een tamelijk plat model met een hoofdremcilinder van 22mm
    Voorheen senator 24V-model met 23mm. Maar volgens mij kan ik de hrc’s omzetten.

    Deze dwarsbalk;

    is inmiddels ook verwijderd, en wordt vervangen door een koud-gewalst U-profiel waar straks de radiateur in moet plaats vinden.

    Verder moeten nog even de benzineleidingen, remleidingen en lpg-leiding worden omgelegd, voordat het blok er weer in kan. Ik stuit telkens weer op een nieuw probleem.

    #17945240

    Geweldig Jo petje af…Creatief ben je zeker dingen als in het chassie gaan slijpen/lassen schuw ik en ik weet zeker als jij het klaar hebt dat het beter uitziet en is als af fabriek.

    (ik denk zelf dat de uitlaten bij mij veel gemakkelijker worden als ik had gedacht ik heb nu met pcv buizen wat gemaakt en de ruimte die ik valt me niet tegen ik kan als het moet links en rechts 60mm buizen gebruiken dat moet meer als zat zijn voor standaard 5L weinig vermogen blok..

    #17945241

    @Jo1 wrote:

    Helemaal waar Pascal, terug naar de realiteit
    En aangezien mijn budget maar beperkt is, heb ik zo mijn eigen manier van te werk gaan.
    Nog even een tipje voor Ben;
    Het kan ook zo;

    Maar ook dat is niet mijn stijl.
    Foto’s van de buitenkant (in binnenscherm) durf ik al helemaal niet te laten zien.

    nou, ik wil ze wel eens zien.
    gaaf project van je jo.

    groeten.

    #17945242

    Oké, speciaal voor jou;

    #17945243

    Jo ik kan je verzekeren dat word um dus niet kwa uitlaten bij mij…..Gaat toch niet door de binnenschermen je pijpen weg werken….

    #17945244

    zo gaat het natuurlijk ook,ha ha

    #17945245

    Met die duitse commo moet je niet met regen gaan rijden… Wordt het meer een stoomlok

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 260)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.