commo b achteras

Forumindex Forums Modellen Manta commo b achteras

18 berichten aan het bekijken - 76 tot 93 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #17590552

    Erik heeft toch de groene Commodore erbij, maar die zal die zeker kompleet willen houden.

    #17590553

    ja maar daar zit een sperr diff in, en die heb ik van me vader gekocht. dus die as doet ie nie weg:P

    #17590554

    Hier een aantal diffs die van het model Senator B zijn,die zijn 5cm breder als de smallere diffs van de Commo C/Senator A chassies:

    http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-VN-VP-VR-VS-DIFF-SEDAN-DISC-3-08_W0QQitemZ350324284909QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item5190f45ded

    http://cgi.ebay.com.au/Commodore-VR-VS-DIFF_W0QQitemZ320499254944QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item4a9f3e86a0

    http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-VN-VP-VR-VS-DIFF-3-08-DISC-WAGON_W0QQitemZ350311850371QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item519036a183

    http://cgi.ebay.com.au/Holden-Commodore-VN-VP-88-92Model-Sedan-Rear-Diff_W0QQitemZ390148994644QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item5ad6b13654

    Dit zijn assen zonder sper met een sper as moet je rekening houden met een 300/400$ volgens mijn maar en de dollar is:
    rond de 0,65 euro cent=250€ voor een gesperde as met schijven die tot een 500pk V8 aan kan.

    De in Aus gebruikte assen zijn sterker dan de in NL gebruikte assen,mijn maat had een link met de inwendige gebruikte onderdelen van die assen,maar die hebben 2 tandwielen meer in het midden dan Europa bij de VL-VS gebruikte assen.

    #17590555

    origineel gepost door GSE
    Hier een aantal diffs die van het model Senator B zijn,die zijn 5cm breder als de smallere diffs van de Commo C/Senator A chassies:

    http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-VN-VP-VR-VS-DIFF-SEDAN-DISC-3-08_W0QQitemZ350324284909QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item5190f45ded

    http://cgi.ebay.com.au/Commodore-VR-VS-DIFF_W0QQitemZ320499254944QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item4a9f3e86a0

    http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-VN-VP-VR-VS-DIFF-3-08-DISC-WAGON_W0QQitemZ350311850371QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item519036a183

    http://cgi.ebay.com.au/Holden-Commodore-VN-VP-88-92Model-Sedan-Rear-Diff_W0QQitemZ390148994644QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item5ad6b13654

    Dit zijn assen zonder sper met een sper as moet je rekening houden met een 300/400$ volgens mijn maar en de dollar is:
    rond de 0,65 euro cent=250€ voor een gesperde as met schijven die tot een 500pk V8 aan kan.

    De in Aus gebruikte assen zijn sterker dan de in NL gebruikte assen,mijn maat had een link met de inwendige gebruikte onderdelen van die assen,maar die hebben 2 tandwielen meer in het midden dan Europa bij de VL-VS gebruikte assen.

    ben ff de weg kwijt hoor:hmmz:P
    die op de plaatjes lijken inderdaad veel
    op wat hier onder b.v een b commodore hangt:thumbup

    maar een a senator en b senaotor heeft hiero toch n los diff met steekassen?;)

    of bedoel je een senator daaro??

    anyway zo rond e 400 voor zo,n as incl sper is cker niet gek
    steek weet je cker niet ????
    mooiste was als dat ook 5×120 is

    enkel ff ophalen???:hmmz:hmmz

    #17590556

    Ja is allemaal 5×120,ik heb zelf de remmen uit Aus gehaalt:

    De Senator A chassies (VK-VL Commodore) hebben allemaal starre assen net als de Senator B modellen VN VP VR VS Commodore (sommige modellen VP VR VS hadden onafhankelijk als optie)
    Maar mijn VR commodore

    Had een V8 5.0 injectie 185kw met 4l60E automaatbak en een starre as met een 3.08 overbrenging en een sper en schijven rondom,het subframe voor en de veerpoten enz is gelijk aan dat van een Monza A Senator A

    De Senator B/Omega modellen VN en VP zijn onder de motorkap hetzelfde als de Senator A modellen hier en hebben alleen het stuur aan de verkeerde kant zitten.

    Hier een foto van een Senator B chassie (Commodore VN) met een standaard 5.0L V8:die voor die motorruimte gemaakt is:

    Die auto,s zijn vanuit de zijkant gezien een Omega A/Senator B onder de motorkap gezien is het een Sennie A,met het stuur aan de verkeerde kant.

    En 50% van die Sennie B modellen VP VR VS hebben een starre as de (VN 88-90 heeft 100% een starre as)..

    Beetje verwarrend allemaal,maar het is 5x120mm en die assen zijn sterker als de Europese assen en moeten vrij gemakkelijk passend te maken zijn,ook zijn der leuke rem upgrades voor te krijgen:

    http://www.pbrperformance.com.au/documents/VB_VPFittingInstructions-PL745.pdf

    Die achter remmen in die link zijn ook voor een starre as.

    De Senator B/Commodore VN VP VR VS assen zijn 5cm breder dan de voorgangers de VB VC VH VK VL Commodore maar zijn wel sterker,mijn maat daaro weet me er alles over te vertellen,maar de zwakkere VB VL as houd makkelijk 250PK uit aldus hem,hij had laatst een sterkere achteras as naar de klote geholpen eerst het dif en een week later de aandrijf as met zijn Holden VK 3.3L turbo met meer als 400pk aan de wielen..

    http://www.youtube.com/user/GREENVK?blend=2&ob=1#p/u/3/azzo8YmVK8Q

    #17590557

    ok wordt iets duidelijker:thumbup

    maar t gaat dus om de modelen die de zelfde koets hebben als hier de senator a -b en omega toch

    dus daar hebben ze onder de zelfde carresorie langer starre assen gebruikt als hier in europa
    zo kan ik het zien dan???

    van die remmens upgrade vind ik de schijven wel erg mooi
    in ierdegeval achter zou wel wat voor me zijn
    en zou mooi zijn als ik met voor ook uit de voeten kan??

    enkel heb ik niets met enkel werkende klauwen:o

    ik heb t liefst
    een zuiger aan beide kanten van de schijf;):thumbup

    liever nog 2 zuigers aan beide kanten per klauw:thumbup

    kun je de diameter van die upgrade schijven ook eens
    meten?

    dat fimpje ziet er wel stoer uit en pk,s is niet misselijk
    auto ziet er ook leuk uit zover je hem kunt zien:thumbup

    enkel wordt zo,n ding daar verder niet vastgezet????

    en dan nog t punt hoe haal je even zo,n as op????
    of 3 of 4;)

    laten opsturen zou niet echt n optie zijn
    want ik wil zelf chekken of der daadwerkelijk een sper inzit:o

    ben al te vaak verne*kt daarmee
    dat gebeurt me niet nog n x;)

    #17590558

    origineel gepost door bettus accu
    ja maar daar zit een sperr diff in, en die heb ik van me vader gekocht. dus die as doet ie nie weg:P

    Ja, daarom bedoelde ik, die zal die wel willen houden, ha!

    #17590559

    Klopt ja de starre assen zijn langer gebruikt in Aus:
    De assen van het A-sennie chassie zijn 5cm korter als van de B-sennie modellen.

    De assen van de B-sennie modellen zijn sterker als van de A-sennie in grote lijnen,(Laatste model A-sennie had al de sterkere as in de auto,s liggen met een Skyline Nissan RB30DET motor de Commodore VL turbo) die assen zijn 5cm korter dan de opvolgers met dezelfde sterke as maar dan 5cm breder.

    Mijn maat in Melbourne heeft die grote remmen rondom op zijn Commodore VK zitten ik vraag um morgen wel ff op MSN wat voor diameter achter heeft,pin je er niet op vast maar ik dacht dat het 315x22mm geventileerde schijven zijn.

    Opsturen van die assen durf ik niet te zeggen,mijn V8 motor en bak en wat klein spul (filters pakkingen bougies rotors en kappen) kost mij omgetelt een 300€ voor een cubic meter en daar passen motor en bak net in.
    Voor zo,n 3/4/5 achter assen zou je zeker 2 pallats moeten hebben dus 2x 300€ hou maar rekening mee.

    Ik heb het geluk dat mijn maat daaro zeker voor mij kijkt of der een sper inzit,als ik zo,n assen naar NL zou willen halen,maar ik heb niks met de modellen Commo ABC enz.

    #17590560

    tjah ik hoed het even in m,n achterhoofd
    maar denk dat het me wat te lastig wordt
    om het versenden enz te regelen

    + dat ik de ckerheid wl hebben van wel of geen sper
    ach ik heb al wel eensper as dus 1 zou voor reserve zijn
    en dan mischien wat voor de handel
    (om m,n eigen hobby weer wat goedkoper te maken
    maar denk niet dat dat wordt;)

    over de schijven
    de maten van de voorste vind ik het interesantst

    achter vermoed ik dat ze qua maat gelijk zijn aan de diplomat schijven die ik al heb

    voor zoek ik nog wat voor in combi met de volvo klauwen en irmscher naven;)

    #17590561

    Ik heb die grote remmen voor 330mm x28mm met PBR 2x40mm zuigers dacht ik,zijn dezelfde remklauwen als een Corvette C5 heeft.

    #17590562

    ok ik ga een zien of ik die maat kwijt kan in combi met de
    volvo klauwen

    die schijven zullen toch ook wel zonder klauwen
    te leveren zijn???

    #17590563

    Ja hoeveel schijven wil je hebben…hahaha

    Die zijn los te leveren in Croydon Melbourne in de zaak van die MR-spares of goedkoop op ebay australie te scoren met wat geluk.

    Als je wilt kun je bij mij op de pallet laten leggen en heb je geen verzend kosten,alleen misschien wat invoer rechten,maar je moet er dan wel 2/3 maanden op wachten.

    #17590564

    Je kunt wel van die grote schijven willen maar de blokken van die volvo-klauwen zijn dan gewoon te klein. Ze vallen niet ver over de schijf heen en dus rem je alleen met de buitenkant van de schijf. Grotere blokken is wel te maken maar dan duwen je zuigers ze scheef. Kortom zinloze investering.

    #17590565

    zit mischien wel wat in

    maar je hebt natuurlijk wel meer remkracht
    als je verder uit het hart kan “knijpen”

    net als n as van een elektro motor die houd je vaak niet met de hand tegen

    maar zet er maar een grote schijf op
    dan wordt het al n stuk makelijker

    van ander kant ben ik het er wel mee eens
    dat het zonde is om niet het hele oppervlak van
    de schijf te gebruiken

    t aanbod van gse is nog helemaal niet zo gek

    wat zou zo,n setje schijven gaan kostten denk je
    dus voor en achter;)

    2 /3 maand is nog snel in vergelijking met mijn project;):P

    #17590566

    Meer remkracht misschien wel maar omdat de blokken te klein zijn te weinig warmte afvoer en dus zeer snel geen remkracht meer. Dus de juiste klauwen bij de juiste schijven(in verhouding)

    #17590567

    Beter lezen en daarbij veel succes met de zoektocht!

    #17590568

    Inderdaad ff goed lezen en ff zoeken op dit forum, er staat genoeg. Korte samenvatting:

    – Commodore achteras past niet zo makkelijk als je denkt
    – Commodore vooras past niet, astappen en naven worden weleens overgezet op Manta vooras maar dan klopt je stuur geometrie niet helemaal meer. Daarvoor heb je 400 stuurarmpjes nodig a minimaal 700 euro.

    #17590569

    origineel gepost door m400
    Beter lezen en daarbij veel succes met de zoektocht!

    :P

    Jongens, er zijn zat betere opties als de commodore / rekord troep, die op veel punten ongeschikt zijn voor motorsport.
    En zo sterk zijn ze nou ook niet…

18 berichten aan het bekijken - 76 tot 93 (van in totaal 93)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.