commo b achteras

Forumindex Forums Modellen Manta commo b achteras

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #17590502

    is gemaild!

    #17590503

    dus als ik het goed begrijp kan een commo as met trommels, eventueel WEL omgebouwd worden na schijven? natuurlijk niet zo 1, 2, 3 magoed.

    en hoe zit het met een sper voor zon commo as, zijn deze nog een beetje te vinden, en betaalbaar?

    #17590504

    @ christian: Ga er maar vanuit dat niets wat 400 gerelateerd is, nog betaalbaar is! En geloof me, ik kan het weten. Ik ben al een tijd op onderdelenjacht, en de prijzen rijzen de pan uit!

    gr’s Rico

    #17590505

    Als je bij ‘Projecten’ kijkt en dan bij Sik’s driftauto’s dan zie je dat Sik een Volvo as heeft aangepast naar 5×120 steek. Misschien wil hij nog wel een as maken?:)

    Volvo assen zijn goedkoop en er is een sper voor te krijgen. Alleen is het niet origineel Opel….;)

    #17590506

    ben niet bang om zelf zoiets aan te passen, alleen heb ik nog nooit zon as in handen gehad, dus wil even weten wat wel en niet kan.

    kijk, voor 250 euro kan ik een commo as halen, met trommels.
    deze kan ik onder mijn kadett bouwen, maar hier moet wel een sper in komen, en misschien op den duur ombouwen na schijfremmen.

    maar dan moet ik wel zeker weten of het kan, zodat ik niet later alles nog een keer om moet bouwen, liever in 1x goed.

    als iemand wat weet of die sper-div, hoor ik dat graag.

    #17590507

    sper voor n commo as is moeilijk te vinden

    en cker niet goedkoop
    ik heb voor de meine 900 betaald;)
    en was al in de euro tijd:o

    #17590508

    er zit wat lengte verschil in de steekassen
    valt niet eerder op dan waneer je de steekassen naast elkaar houd
    voor schijfremmen zit er n extra blokje spacer op de as
    op de foto rood omcirkeld
    dat blokje heeft een as met trommels niet die heeft enkel dat dunne plaatje wat net naast die spacer zit

    Nee, ik geloof je niet. Heb net even de assen opgemeten( de lengte van de buizen en het diff) van een met trommels en een van een GS/E. Beide zijn even lang. Als het klopt wat jij zegt dan komt de flens waar de schijf/trommel tegenaan komt dus ook 2,5 cm meer naar buiten. Dit geeft een totale spoorbreedte van 5cm meer voor de GS/E. Echter ik heb even in wat instructie boekjes gekeken en de spoorbreedte bedraagt 1412mm voor trommels en 1410mm met schijven. Rara??
    Daarbij wil ik wel eens weten in welke as je dat verhaal in gebeurd.

    Gr, Marcel

    #17590509

    blijft vreemd
    t is inderdaad in een aangepaste (as is uitgehoond en gekotterd voor de iets groter commo lagers)manta as gebeurd
    dat klopt inderdaad

    maar wel met steekassen van een commodore
    dus ik blijf bij m,n verhaal dat er verschil zit
    in de lengte van commo steek assen

    van andere kant heb je wel gelijk t lijkt mij ook sterk dat de spoorbreedte van een gse meer zou zijn dan van een niet gse

    t is trouwens iets minder dan 25 mm

    maar waarom bestaan er dan verschillende lengtes steekassen???????

    kan dus best zijn dat ik mis zit realiseer ik me nu:hmmz
    maar dan nog weet ik niet waarom er lengte verschil is
    kan het helaas op n foto niet laten zien
    heb geen steekassen meer losliggen

    zo je ziet ik kan t best toegeven als ik t mis heb;):thumbup

    weet het ook niet meer 100% cker
    omdat het al lang geleden is
    maar volgens mij had ik toen de steekassen gebruikt die ik eerst met trommels had
    maar dan incl nieuwe lagers en de blokjes
    voor de schifremmen
    die bleken achteraf toch te kort??????????

    #17590510

    Een Manta-B as heeft steekassen die al 2,5cm korter zijn dus is het al helemaal vreemd. En nee, ik hoef geen gelijk….

    #17590511

    Als ik de twee bovenstaande berichten lees zie ik het volgende:

    t is inderdaad in een aangepaste (as is uitgehoond en gekotterd voor de iets groter commo lagers)manta as gebeurd.maar wel met steekassen van een commodore
    dus ik blijf bij m,n verhaal dat er verschil zit
    in de lengte van commo steek assen

    Een Manta-B as heeft steekassen die al 2,5cm korter zijn

    Misschien de Commodore steekassen vergeleken met de Manta steekassen?:hmmz

    #17590512

    mijn idee ook……

    #17590513

    korter, langer, wel gelijk of géén gelijk.
    Ik waardeer het toch al een beetje dat van ene kant al iets wordt toegegeven.:thumbup
    Misschien bestaat er toch wel een kans dat jullie het ooit eens worden.

    #17590514

    ach, het is niet de grootste discussie hier op het forum:P

    @ louwe, ik denk dat die sper-div tegenwoordig nog wel meer kost, + het eventueel ombouwen na schijfremmen kost ook weer veel.

    tja, dan heb ik er straks een as van minimaal 2000 euro onder zitten, gaat me net wat te ver denk ik, komt bij dat ik binnenkort al aan de achteras toe ben.

    misschien is het een beter idee om gewoon een manta-as eronder te bouwen, sper is genoeg aan te komen, en ombouwen na 5 gaats (eventueel schijfrem) is ook nog wel te doen.

    ik denk dat ik er wel uit ben wat ik ga doen, of ik moet stomtoevallig een mooie (niet al te dure) GSE as tegenkomen, binnen nu en een paar weken:hmmz

    #17590515

    origineel gepost door Christian-tsx
    ben niet bang om zelf zoiets aan te passen, alleen heb ik nog nooit zon as in handen gehad, dus wil even weten wat wel en niet kan.

    kijk, voor 250 euro kan ik een commo as halen, met trommels.
    deze kan ik onder mijn kadett bouwen, maar hier moet wel een sper in komen, en misschien op den duur ombouwen na schijfremmen.

    maar dan moet ik wel zeker weten of het kan, zodat ik niet later alles nog een keer om moet bouwen, liever in 1x goed.

    als iemand wat weet of die sper-div, hoor ik dat graag.

    als je een beetje geduld heb kan je een volvo as vinden met sper en schijven voor 150 – 200 euro.

    steekassen vermaken en steunen van een e-rekord er aan lassen en het valt niemand van de buitenkant op dat het geen opel as is ;)

    #17590516

    niet iedereen vertellen straks zijn ze op:jerry

    #17590517

    Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
    Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
    Waarom eigenlijk?

    #17590518

    en van welk type moet die achteras dan zijn? 240 of 940 of nog wat anders?

    http://link.marktplaats.nl/302844778

    is dit wat?

    #17590519

    240 as is een stuk smaller als een 740/940 as. Denk dat de 740 as meer in de richting van de Commodore as komt qua lengte. Ik ga een 240 as onder mijn kadett gebruiken in ieder geval.

    #17590520

    ook met steunen van een e rekord?

    #17590521

    origineel gepost door Jo
    Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
    Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
    Waarom eigenlijk?

    Omdat naar mijn mening een onafhankelijke ophanging niks bijdraagt onder een manta of ascona,buiten het feit dat het misschien wies is om te vertellen dat je er eentje onder hebt zitten.

    #17590522

    origineel gepost door Christian-tsx
    ook met steunen van een e rekord?

    Niet onder mijn ckadett…
    denk dat het een mooi setje van rally design wordt.

    #17590523

    origineel gepost door Jo
    korter, langer, wel gelijk of géén gelijk.
    Ik waardeer het toch al een beetje dat van ene kant al iets wordt toegegeven.:thumbup
    Misschien bestaat er toch wel een kans dat jullie het ooit eens worden.

    als t aan mij ligt wel:thumbup
    maar ik kan wel met 100% ckerheid zeggen
    dat dat lengte verschil niet zat tussen een manta steekas en een commodore steekas

    want beide steekassen waren standaard 5 gaats
    geen van beide was een omgeboorde steekas

    niet dat ik er iemand anders bij in betrekken wil
    maar gt/w heeft dat verschil toen ook gezien
    want die langere steekasen
    kwamen bij hem weg;);)

    #17590524

    origineel gepost door Jo
    Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
    Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
    Waarom eigenlijk?

    weet ik geen andwoord op
    ik ben voor de commo as gegaan
    omdat ik van mijn ascona een zo goed mogelijk lijkende nep 400 wil maken

    met uitzondering van de motor
    dat wordt mij financieel wel te gortig
    temeer omdat de onderdelen ook stervens duur zijn als je er wel wat mee krijgt
    ;)

    maar anders zou ik denk ik ook eerder aan iets van n bmw as gaan denken
    ;)

    #17590525

    origineel gepost door Koekie

    origineel gepost door Jo
    Het valt me toch wel op dat men hier steeds meer de keus geeft / handhaaft aan een starre as, i.p.v. onafhankelijke ophanging zoals BMW dat heeft.
    Oftewel lijkt het wel zelfs dat de ‘Volvo-as’ telkens bovenaan staat.
    Waarom eigenlijk?

    Omdat naar mijn mening een onafhankelijke ophanging niks bijdraagt onder een manta of ascona,buiten het feit dat het misschien wies is om te vertellen dat je er eentje onder hebt zitten.

    Niet dat ik er ervaring mee heb, maar in de tijd dat ik nog wat aan rally deed klaagden de BMW E30-E36 rijders enorm over het onvoorspelbare gedrag van de auto in bochten. De meeste reden voor de BMW’s gewoon Opeltjes. Misschien is een ouderwetse starre as zo slecht nog niet.

    #17590526

    zo’n bodem krijgt met een onafhankelijke as veel meer te verduren als met een starre en bij die BMW’s scheuren de steunen ook zo uit de bodem.(typisch kwaaltje van een e36)
    doe mij maar star,en niet al dat gewicht aan je bodem hangen als je het ook gewoon op de weg kan laten staan.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 93)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.