commo b achteras

Forumindex Forums Modellen Manta commo b achteras

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 93)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216238

    Is een Holden Commodore achteras het zelfde als van een Opel Commodore? Lijkt er in ieder geval veel op
    http://cgi.ebay.com.au/COMMODORE-HOLDEN-VN-VP-VR-VS-V6-DIFF-AXLES_W0QQitemZ220537963501QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item33591643ed

    #17590478

    oef dat durf ik niet met ckerheid te zeggen????

    lijkt er inderdaad wel op maar of alles gelijk is????
    diff deksel lijkt anders??
    maar dat hoeft niets te zeggen over de rest van de as

    denk wel dat hte niet goedkoop is zo,n as hier heen te laten komen

    dan is er binnen nederland toch ook wel zo,n as te vinden???

    bv bij /via :
    http://www.google.nl/url?q=http://www.opel4ever.nl/&ei=77NRS-3AMsXv-Qb9mpnaCA&sa=X&oi=spellmeleon_result&resnum=1&ct=result&ved=0CAcQhgIwAA&usg=AFQjCNFVOZYmouJGGBSwWeWwQfq1_TqDHQ

    #17590479

    hij zoekt eigenlijk een B commodore GSE as met schijven.

    dat is volgens mij een commodore C as. en de aansluitpuntpen van de as is anders als commodore B GSE. het kan opzich wel, maar dan zit je geloof ik met de stabilisatiestang te kloten. als je handig bent kan je wel de oren omlassen.

    #17590480

    Was eigenlijk alleen benieuwd of dit hetzelfde zou zijn, ben inderdaad niet van plan om er een hierheen te laten verschepen.
    gr’s rico

    #17590481

    zijn vaak meer verschillen als je zou denken
    bv rekord e achteras lijkt qua bevestigingspunten ook op commodore as, maar de hoek waaronder de reactiearmen staan is bv ook anders

    Dus zelfs al zouden de bevestigingspunten op de zelfde plek zitten, kan het nog zomaar zijn dat ie niet past

    #17590482

    als je n handige klusser bent kun je meerdere assen passend maken
    wat ook vaak word gedaan is dat er volvo assen onder opeltjes zitten aan de achterkant.
    goedkoop in onderdelen, en n sper zat er dacht ik regelmatig ook in

    maargoed, je moet er even voor knutselen

    #17590483

    origineel gepost door commodore_GS_72
    als je n handige klusser bent kun je meerdere assen passend maken
    wat ook vaak word gedaan is dat er volvo assen onder opeltjes zitten aan de achterkant.
    goedkoop in onderdelen, en n sper zat er dacht ik regelmatig ook in

    maargoed, je moet er even voor knutselen

    tjah maar dan heb je nog geen steek 5 x 120
    en das wel de bedoeling van de topic starter

    mr turbo heeft wel gelijk de hoek van de draagarmen verschilt nog wel eens per type

    een rekord as heeft ook n kleinder diff dan de commodore
    en ook maar 4 gaats

    maar probeer opel4effer maar eens:thumbup
    of erik romijn
    die heeft ook nog veel commodore spul;)

    #17590484

    mijn vader(erik romijn) heeft wel commodore spul. maar heeft geen GSE as met schijven.

    #17590485

    origineel gepost door bettus accu
    mijn vader(erik romijn) heeft wel commodore spul. maar heeft geen GSE as met schijven.

    ok dan valt die af:P
    zat er niet nog 1 onder zo,n grijs ding met een v8 erin:hmmz

    tjah die commo assen worden al redelijk zeldzaam
    als ik dat eerder had geweten;);)
    heb jaaren geleden wel de kans gehad een aantal op te kopen
    maar had toen iets minder ruimte dan nu;)

    m&m dronten zou ook nog te proberen zijn
    die hebben ook wel een aantal commodore,s gedemonteerd

    gesloopt klinkt zo naar:jerry

    #17590486

    Ik zal het eens proberen… als ik er geen aan kan komen moet mn i300 het maar doen met een gewone manta as met sper…

    #17590487

    je kan natuurlijk ook nog de draagarmen van
    zo,n commodore as op je manta as lassen

    of een rekord as pakken
    daar past die sper van die manta ook in
    en dan heb je wel t 4 link systeem wat de 400/300 ook heeft
    wel moet je dan eigenlijk nog zien dat je de remmerij van een gse
    achteras vind
    dat in combi met aangepastte steekassen in n rekord as is ook niet verkeerd

    is ook vrij lang mijn idee geweest voor m,n ascona
    tot ik wel aan een sper voor de commo as kon komen:o;)

    #17590488

    Ik heb al een 5 gats achteras met sper, dus dat idee wat jij noemt is niet zo verkeerd.
    Gr’s Rico

    #17590489

    ik heb opel4ever gevraagd om een GSE as, deze had hij niet meer alleen trommelassen zei die.
    zijn deze verder gelijk op de remmen na?
    schijfremmen zijn voor mij verplicht, zou mooi zijn maar kan wel zonder.
    zou het voor mijn kadett400 een goed plan zijn om zon as met trommelremmen te gebruiken?

    ik moet toch het hele spul aan de achterkant ombouwen, dus wil eigenlijk direct een commodore as.

    iemand andere ideeën?

    #17590490

    origineel gepost door rico523
    Ik zal het eens proberen… als ik er geen aan kan komen moet mn i300 het maar doen met een gewone manta as met sper…

    Heb ooit nog bij je vader een set gekocht, steekassen + alle remdelen. Is alweer weer 5 jaar geleden denk ik.

    Persoonlijk zou ik op de Kadett 400 ook voor schijven gaan.

    #17590491

    alleen zijn de GSE achterassen zo goed als niet te vinden, en anders onbetaalbaar.
    zijn ze kwa ophanging hetzelfde? zodat ik eventueel ooit de trommelas voor een schijvenas kan vervangen?
    opel4ever zegt dat ze verder helemaal hetzelfde zijn. ik meende dat ik iets gelezen had over dat de bevestigingspunten iets anders zijn.

    #17590492

    origineel gepost door Christian-tsx
    alleen zijn de GSE achterassen zo goed als niet te vinden, en anders onbetaalbaar.
    zijn ze kwa ophanging hetzelfde? zodat ik eventueel ooit de trommelas voor een schijvenas kan vervangen?
    opel4ever zegt dat ze verder helemaal hetzelfde zijn. ik meende dat ik iets gelezen had over dat de bevestigingspunten iets anders zijn.

    bevestiging is wel gelijk van een as met of zonder schijfremmen

    maar b.v bij een ascona 400 was de hoek van de onderste draagarmen anders dan bij een commodore
    dus daar zit je verschil
    denk dat je dat voor onder je kadett ook moet veranderen

    (dus wat dat betreft maakt t niet uit welke as je pakt)
    heb voor m,n ascona project de gse as ook veranderd;)

    verder is zo,n as wel om te bouwen naar schijremmen
    maar die delen zijn redelijk zeldzaam

    je moet dan hebben
    andere steekassen incl spacer
    ankerplaten incl handrem mechanischme
    klauwen
    schijven

    klauwen en schijven is nog niet zo,n grootprobleem

    maar de juiste complete steekassen
    en complete ankerplaten wordt nog n hele opgave om dat te vinden

    dan kun je beter
    doorzoeken naar een as met schijfremmen;)

    #17590493

    Je zegt dat nou wel iedere keer dat die steekassen anders zijn maar ik heb er voor een as met schijven(gewone en de dikke) en die voor trommels had ik. Echter ik heb niet kunnen ontdekken wat het verschil is. Die van een C-Commo zijn volgens mij ook het zelfde.

    #17590494

    As commodore C zou breder moeten zijn, dat is ook zo met het verschil tussen de rekord-D en rekord-E as.

    Of er ook een verschil is met de commodore B as met en zonder schijven, dat weet ik niet, ik heb beide wel, maar heb het niet vergeleken.
    Misschien is de steekas gelijk en zijn de buizen weer korter.

    #17590495

    Als een as van een c-kadett om te bouwen is naar schijven dan moet dat met zo’n commodore/rekord as toch ook gewoon gaan? gewoon een kwestie van meten zoeken en proberen lijkt mij…:hmmz

    #17590496

    origineel gepost door m400
    Je zegt dat nou wel iedere keer dat die steekassen anders zijn maar ik heb er voor een as met schijven(gewone en de dikke) en die voor trommels had ik. Echter ik heb niet kunnen ontdekken wat het verschil is. Die van een C-Commo zijn volgens mij ook het zelfde.

    dat je mij nooit wilt geloven is niet mijn probleem;)
    maar zal t wel uitleggen:thumbup

    er zit wat lengte verschil in de steekassen
    valt niet eerder op dan waneer je de steekassen naast elkaar houd
    voor schijfremmen zit er n extra blokje spacer op de as
    op de foto rood omcirkeld
    dat blokje heeft een as met trommels niet die heeft enkel dat dunne plaatje wat net naast die spacer zit

    die dikte van dat blokje is de steekas langer:o;)

    gebruik je de steekas voor trommels
    met die spacer voor schijven

    dan komt je steekas maar n klein stukje in het diff
    heb dit zelf meegemaakt
    t was mij ook niet opgevallen dat er verschil in zou zitten
    had dus zo,n spacer op m,n steekassen geplaatst
    en de ankerplaten+schijven gemonteerd

    ging goed tot ik n keer echt flink optrok

    toen draaide de vertandig van de steekas

    thuis de boel uit elkaar
    toen bleek dat de vertandig maar een mm of 5/6
    in het tandwiel van het diff had gezeten

    heb toen andere steekassen erbij gezocht
    naast elkaar gehouden
    en toen waren die ander ongeveer 2 / 2,5 cm langer:o:o

    i rest my case;)

    want een steekas met trommels
    heeft enkel dat dunne plaatje
    wat naast dat blokje zit

    #17590497

    origineel gepost door giuliettaevo
    Als een as van een c-kadett om te bouwen is naar schijven dan moet dat met zo’n commodore/rekord as toch ook gewoon gaan? gewoon een kwestie van meten zoeken en proberen lijkt mij…:hmmz

    opzich wel
    enkel is er voor n commodore as standaard iets
    wat je kunt gebruiken
    incl handrem

    voor een c kadett is dat er niet
    dus daar moet je al klauwen opzetten waar n handrem mechanisme bij op zit
    dus das toch n beetje anders

    wel zou je op zo,n zelfde manier
    zo,n commo as kunnen ombouwen
    maar t originel systeem vind ik beter
    met de handrem binnen in de trommel van de schijf;):thumbup

    #17590498

    Die handrem in de schijf vind ik juist zo’n onhandig iets..:o Ik zou juist een klauw gebruiken met een handremaansluiting erop.

    Maar als je naar 5×120 steek gaat kun je waarschijnlijk met bmw schijven wel iets, die heb je ook met de handrem in de schijf.;)

    Origineel is wel zo makkelijk inderdaad en je weet zeker dat het werkt maar als het niet of nauwelijks te vinden is moet je toch iets als je schijven wilt… En als er goed over nagedacht is en alles goed gemaakt is doet het niet onder voor origineel vind ik.

    Zo heb ik met een setje adapters gemaakt om schijven op mijn manta as te maken en nu ga ik waarschijnlijk ombouwen naar een Volvo as omdat die sterker is, kan ik weer opnieuw beginnen met mijn remmen e.d.:swear

    #17590499

    tuurlijk kun je met andere merken type,s uit de voeten

    ik heb mijn zooi allemaal al gekocht toen
    het nog niet zo geliefd/bekend was

    dus ik heb voor me zelf zat op vooraad
    maar inderdaad er is nu vrij lastig aan te komen
    en dan schrik je ook nog van de prijzen

    op m,n ascona heb ik wel n gse as
    maar dan weer met klauwen en schijven van een diplomat
    die had achter ook geventileerd ;)

    #17590500

    Ik wil m zo origineel mogelijk opbouwen, dus met handrem in de trommel!

    gr rico

    #17590501

    deze ff chekken
    deze advertentie is van n voorruit
    maar als je t verhaaltje leest heeft gaat die de hele auto slopen
    op de foto lijkt het mij dat je een remklauw ziet
    wie weet is dat wat voor jou:thumbup

    http://cgi.ebay.de/COMMODORE-B-GS-E-COLOR-SCHEIBE-YOUNGTIMER-CIH-Steinmetz_W0QQitemZ180463193206QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2a0471cc76

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 93)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.