Combo B 2.2 DTI

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 130)
  • Auteur
    Berichten
  • #17388241

    weer lekker bezig man :wors:

    #17388242

    inderdaad, goed bezig…mooi project king:

    is het ook de bedoeling dat je ‘m gaat omkeuren bij de RDW?

    #17388243

    origineel gepost door cooperdude
    Zo had ik het nog niet gezien hehehe. Niels had het vandaag over zwaardere veren voor de schroefset, ff keertje kijken wat H&R heeft.

    Dummy-steun verder aangepast tbv uitlijning.

    Dummy en uiteindelijke steun in ontwikkeling

    Steunstrip er bij in en monteren die hap.
    Geheel gereed voor de poedercoater.

    losse veren voor een schroefset hebben ze bij v-maxx ook die hebben ook een normale uitvoering en een zwaardere

    #17388244

    Het is de bedoeling dat ie naar het RDW gaat, meteen vanaf het begin van het project al op de specificatielijst gezet.

    Zwaardere veren zullen er zeker wel komen, beetje comfort en mooi op elkaar afgesemd moet het wel worden jah..

    #17388245

    wanneer denk je ongeveer klaar te zijn en er zeker van kunnen genieten , maar dat laatste lukt zeker wel i can tell you

    #17388246

    Phoe geen idee, maar binnenkort kan ik met Niels er samen aan werken, paar grote stappen maken.
    Dan gaat het wel een stuk opschieten. Nu is alleen de zaterdag dat ik er aan kan sleutelen.

    Kwil eigelijk van de zomer er een keertje mee naar de RDW.

    En het zal idd lekker rijden, was ook de opzet van geheel.

    #17388247

    wat voor motorsteunen heb je nu ?

    ik had toen der tijd vectra c steunen de vec kwam toen net uit !!

    #17388248

    De originele motorrubbers van de 1.7 Zijn steviger dan originele motorrubbers.
    Weet niet of je dat bedoeld?

    Heb je zo nog foto’s van de intercoolertraject?

    #17388249

    nope heb alleen die foto die je nu ziet meer heb ik helaas niet. heb al een paar keer m-tech gemaild maar die heeft er niks meer van helaas ..

    #17388250

    ik had nog een aantal ‘ombouw’ printjes gekregen toen ik daar de naven en assen kocht.
    Maar van inercoolertraject jammergenoeg niet, wordt nog ff puzzelen hehehe.

    #17388251

    origineel gepost door cooperdude
    De originele motorrubbers van de 1.7 Zijn steviger dan originele motorrubbers.
    Weet niet of je dat bedoeld?

    Heb je zo nog foto’s van de intercoolertraject?

    nee ik bedoel niet de rubbers maar echt de motorsteunen .. 1.7 lijkt me nogal licht ervoor .

    maarja weet ook niet of me corsa dti nog rijd druk opzoek maar zonder resultaat.. ombouw van tig roodjes maar zou t zo weer doen .. het is en blijft uniek van 55 pk na ong 140 :vertag

    #17388252

    Gebruik alleen de achterste baksteun nog van de corsa, sterk zat.

    De motorsteun aan de motorkant, die aan de auto gelast zit, is dezelfde als die bij jouw oude crossatje. Misschien iets dikker, standaar motorrubber erin.
    De bakkant is de laatste die ontwikkeld is in dit topic. Volgensmij beide 6mm dik…

    Vooral toename koppel is lekker en de voornaamste ‘snellermaker’

    Chippe gaat er wel komen, eerst lekker standaard rijden…

    #17388253

    chippie had ik er ook in ,. grotere intercooler twister luchtfilter en groep a had ik , meer kon toen nog niet anders had ik t wel .. tsja vroeguhh had ik geld hahaha

    #17388254

    Zo, ABS gebeuren opgehaald vanavond. Morgen ff plaatsje voor maken op de originele plek.

    Rest van de onderdelen aan het monteren om alles een plek te geven voordat de motorruimte weer kaal gemaakt wordt.
    Paar leuke dingetjes en ideetjes gezien bij Corsaboy.

    Morgen ff aantal foto’tjes maken.

    #17388255

    ik zit net ff de andere foto’s te bekijken harold..
    Zit idd beetje verschil..

    Maar goed als ik nog ergens foto’s van moet maken, dan moet je het zeggen.

    #17388256

    Prima, gaat denkik wel lukken. Verzin ik wel iets voor.
    Die gaten aan de buitenkant zitten er wel in volgensmij, alleen die in de kokerbalken niet, locatie is wel bekend dan.

    #17388257

    Haha, ABS-gedoe past… Ikke blij.

    Waar de beugel zat voor de Dieselfilter worden de twee bovenste stiftbouten voor de ABS unit gebruikt. Aan de achterkant bestel ik een tweetal originele moeren.

    Alleen het reservoir van de 2.2DTi past dan niet meer, dan maar de originele van de Combo er weer in.


    Rembekrachtiger gestraald en gespoten.

    #17388258

    top..
    :kewlpics

    #17388259

    Update is dat de meeste onderdelen er zo een beetje inzitten.
    Het intercoolertraject moet nu nog ‘even’ uitgezocht worden.

    Eindelijk leuke achterlampjes in de Combo…..
    Beetje in de Zwart/Wit stijl


    #17388260

    Dik zeg een combo met een 2.2 diesel turbo, dan laat je kaken vallen bij de stoplichten als het moet haha

    :wors

    #17388261

    Vette combo opa is ook blij :jerry :jerry

    #17388262

    Opa een nieuw hoedje…..

    Mooie gladde, past mooi bij de Riegerbumper qua gladde vormen.
    (Beschermrand zit er nog omheen)

    Geen los velletje zoals op MP te vinden is, maar de echte…

    Meegelamineerde moeren en afdichting, past op de originele montagegaten.

    #17388263

    Ik kom em al niet meer vinden, het blijft echt een stoer dingetje om te zien hoor! Keep up the good work!:kewlpics

    #17388264

    Mooi man..
    Echt een super dikke Combo. 2 weken terug nog even staan bekijken toen ik bij Niels was, me bestelde spullen halen..

    Ondanks laagje stof zit er al wel vooruitgang in, en is toch wel een dikke machine in wording :thumbup
    Hoelang ben je ernu al zo mee bezig onderhand ?
    Wat is zijn verdere plannen (als je die hebt).. Keuring etc. neem ik aan.
    Hoop dat je met je aslasten uit gaat komen. Hoewel die van een Combo hoger zijn dan die van de Corsa B. Dat scheelt dan weer. Omdat een V6 en Corsa B al zowiet niet te doen meer is mbt. aslasten naar het schijnt.

    Ben echt benieuwd.

    succes verders, and keep posting ! :kewlpics

    #17388265

    Toch maar weer een update, intercoolertraject.

    Knopen doorgehakt met Mr. DHZ-twente (aka Rallyastra):

    Traject gaat links om het blok lopen zodat (als je voor de auto staat en naar de motorruimte kijkt)
    – andere intercooler(ander formaat en mooier)
    – accu naar de achterkant verplaatsen (tevens gewichtsverdeling)
    – luchtfilter en dieselheater/filter op plaats van accu
    – ‘uitlaat’ van turbo linksom het blok
    – kentekenbalk uit Riegerbumper halen tbv ‘open-oppervlak’ intercooler, kenteken ‘los’ op het gaas bevestigen
    – Trekoog demontabel, huidige zit iets in de weg en is lelijk

    Beetje aan het passen geweest met de onderdeeltjes voor de globale indicatie.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 130)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.