code p1109

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum code p1109

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220788

    beste mensen.

    vandaag hebben we een inlaatspruitstuk gebouwd op een opel signum 1,9 cdti 150 pk z19dth motor een gemodificeerde

    wat een werk.

    alleen nou geeft hij een foutcode p1109 wervel actuator onderbroken. wat kan dit zijn. hij gaat in nood loop motorstoring lampje rechts brand

    mvg

    #17666749

    De actuator is het motortje wat de kleppen aanstuurd. Omdat je hem los hebt gehad ( en waarschijnlijk de accu-klemmen er niet van af hebt gehad ) ziet de computer dit als een storing.

    Resetten met tech2 is waarschijnlijk de enige oplossing ( of mss met Op-com ?)

    Hoeveel uurtjes ben je er mee bezig geweest ( in Tis staat er 5 uur voor !! )
    En :kewlpics genomen toevallig??

    Ga het binnenkort ook doen !

    #17666750

    Als je het inlaatspruitstuk vervangt moet je ook de actuator vervangen.

    De actuator is namelijk op het andere pruitstuk ingeregeld (gaat automatisch), en dit is niet met een tech2 te resetten.

    #17666751

    we hebben al een paar keer de foutcode gewist maar hij komt gewoon weer terug

    we gebruiken geen tech 2 we lezen de auto met een universele uitlees apparatuur

    maar kunnen jullie mij vertellen wat ik stapsgewijs moet gaan doen.

    kan het ook zijn dat de actuator kapot is want de inlaatspruitstuk met actuator is geen nieuwe maar heeft 27000 km gelopen ik heb hem gekocht van een opel monteur

    we zijn ong 12 uur mee bezig geweest een beetje op ons gemak gewerkt
    mvg

    #17666752

    Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. En in de TIS kan ik ook niets vinden.

    Hier is een link naar het document op iemands site: http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intake_Manifold_change.pdf

    #17666753

    De actuator is welliswaar ‘zelf-lerend’ maar kan zeker overgezet worden op een ander spruitstuk aldus mijn VOD !!
    Dit had ik nl. al geinformeerd. ( nieuwe actuator kost 80 euro ex. )

    Met een universeel uitleesapp. ( Gutmann , etc ) kan je goed alle codes wissen.
    Je kan er echter geen onderdelen mee inleren of weer uit-leren. Ik denk dat dit wel nodig is !

    #17666754

    hallo
    is het nodig om een actuator in te leren of zou het zo zijn dat deze kapot is.

    een actuator omzetten is ook veel werk ik heb zon gevoel dat het iets simpels is alleen je moet net even weten waar.

    ik hoop dat iemand met een verlossende antwoord komt.

    mvg

    #17666755

    origineel gepost door speaker
    De actuator is welliswaar ‘zelf-lerend’ maar kan zeker overgezet worden op een ander spruitstuk aldus mijn VOD !!
    Dit had ik nl. al geinformeerd. ( nieuwe actuator kost 80 euro ex. )

    Dat is neem ik aan de zelfde dealer die je wijs gemaakt heeft dat die ratel bij het uitzetten van je motor normaal is. :jerry

    Letterlijk uit Opel TIS (Field Remedy 1919):

    Important:
    An once used actuator must never be fitted to another manifold again because the system specific tolerances can not be adjusted anymore.

    #17666756

    Sorry … ik kan je ( nog ) niet het verlossende antwoord geven ! :sleeping

    #17666757

    origineel gepost door T.Eskitark
    hallo
    is het nodig om een actuator in te leren of zou het zo zijn dat deze kapot is.

    een actuator omzetten is ook veel werk ik heb zon gevoel dat het iets simpels is alleen je moet net even weten waar.

    ik hoop dat iemand met een verlossende antwoord komt.

    mvg

    De actuator is niet programmeerbaar.

    Indien de kleppen gangbaar zijn, dan zegt opel dat de actuator vervangen moet worden.

    Lees het document in de link die ik heb doorgestuurd maar. Dat is op oplossing van Opel.

    #17666758

    origineel gepost door yzf1kr

    Dat is neem ik aan de zelfde dealer die je wijs gemaakt heeft dat die ratel bij het uitzetten van je motor normaal is. :jerry

    :hmmz grapjas weer aan zeker ??:P

    #17666759

    help

    morgen vroeg ga ik verder met de auto
    wat kan ik stapsgewijs nalopen dan

    voordat ik een andere actuator er op monteer

    #17666760

    Is de actuator los geweest van de inlaat?

    Als dat zo is geweest kan het zijn dat hij onder een iets andere positie terug gezet is, en nu ergens aanloopt en daarom een foutmelding geeft.
    Ik weet niet hoeveel marge hier in zit, maar ik kan me voorstellen dat dit met het blote oog bijna niet waarneembaar is.

    #17666761

    beste mensen

    vandaag hebben we twee actuators geprobeerd en bij beide gaf de auto foutcode
    alleen wat wel raar is dat als de auto koud is er niks aan de hand is maar zodra de auto warm is begint de storing. ik zag ook dat de stang bij de actuator wat stotterig werkt als hij warm is en dan geeft hij ook storing p1109 wervel actuator permanent of onderbroken

    iemand hier ervaring want wij komen er niet meer uit.

    mvg

    #17666762

    Misschien een stom idee maar is het niet een elektrisch probleem ?
    Bedoel je zoekt het nu mechanisch (in de actuator zelf) maar misschien is de stekker van de actuator of de bedrading niet goed.

    #17666763

    Nee dat kan het zien want we hebben alles nagelopen
    ik heb gelezen op Opel tis 2000 dat de actuator vrij gevoelig is.

    Dus ik denk dat ik deze moet vervangen voor een splinternieuwe
    morgen nog even langs de Opel garage voor motor diagnose

    Mvg

    #17666764

    Re: noodloop
    Hallo medeforumgebruikers

    probleem is opgelost.

    Ik ben naar de dealer gegaan voor een motordiagnose
    daar uit kwam de eerdere genoemde foutcode

    Daarna heeft de monteur de actuator aangestuurd en die ging voor 94% open

    conclusie nieuwe actuator alleen ik moest hem bestellen en dat heb ik niet direkt gedaan

    eenmaal toen ik naar huis reed heb ik hem goed op tempratuur gebracht tot mijn verbazing vloog hij niet in noodloop heel apart sinsdien ook geen problemenen mee gehad.

    Dus als je een inlaatspruitstuk met actuator vervangt rij dan even langs de dealer als je geen tech2 hebt

    bedankt voor Jullie reacties

    (sorry voor de late reactie was een tijdje offline)

    Mvg
    Online
    Rapporteren | Bewerken | Citeren

    #17666765

    Trouwens een nieuwe actuator kost 200euro ex btw

    Mvg

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.