CO2 te hoog (APK afkeur)

Forumindex Forums Modellen Corsa CO2 te hoog (APK afkeur)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #18033591

    @RISL wrote:

    @topicstarter, volgens mij word je auto niet afgekeurd op een te hoog CO2, maar een te hoog CO. CO (koolstofmonoxide) is wat anders dan CO2 (koolstofdioxide).

    Goed warm rijden is noodzakelijk voor een juiste CO-meting.
    Mijn auto kwam ook alleen door de viergassenmeting als ik er ieder jaar een andere katalysator onder hing omdat deze verbrandde door de LPG. Zonder kat kwam ik er helaas (ook op LPG) niet door.

    Durf ik helaas niet te zeggen. Kan ik dit aan de code op de apk papieren duidelijk krijgen?

    #18033592

    de volgend punten moet je ff controleren:
    -zorg ervoor dat je uitlaat echt goed gasdicht is
    -zorg dat voor de 4gas meting de uitlaat/kat goed warm is (zo hebben ze mij een keer gekloot namelijk)
    -mocht dit allemaal niet helpen uitlezen met opcom (of iemand in de buurt die opcom heeft)

    grote kans dat de lambdasonde dan stuk is maar niet als stuk registreert (helaas ook al vaker gehad)

    #18033593

    Ik ga het proberen. Is er een wijze hoe ik erachter kom of me uitlaat gasdicht is?

    #18033594

    auto starten en de uitlaat achter dichthouden met een doek.

    als je hem dan ergens hoort blazen is hij ergens lek

    #18033595

    @corsaracer wrote:

    auto starten en de uitlaat achter dichthouden met een doek.

    als je hem dan ergens hoort blazen is hij ergens lek

    Eigenlijk best logisch ga het straks proberen.

    #18033596

    Doek hoeft niet per see als je uitlaat koud is. Handpalm werkt ook perfect. Moet je alleen ff je handen wassen :)

    #18033597

    @jeroenk wrote:

    Doek hoeft niet per see als je uitlaat koud is. Handpalm werkt ook perfect. Moet je alleen ff je handen wassen :)

    Daarom ook de doek ;)

    #18033598

    Als je je uitlaat goed dicht drukt met je handpalmen, moet je motor zelfs vrij snel uitvallen, dan weet je zeker dattie luchtdicht is.

    Ik weet niet of je op je apk-keurbewijs kunt zien of het gaat om CO of om CO2, maar een auto wordt afgekeurd op een te hoog CO en volgens mij niet op een te hoog CO2.

    #18033599

    co2 is idd niet interessant voor apk

    #18033600

    Koolstofdioxide is dan ook het restultaat van een volledige verbranding van het koolstof. Koolstofmonoxide is het resultaat van een verbranding waarbij de koolstof onvolledig is verbrand. Dit is in de volksmond ook wel bekend als kolendamp. Vroeger gebruikte men namelijk steenkoolkachels. Als deze in slecht geventileerde ruimtes werden gebruikt is de kans op vorming van CO hoger (te weinig aanvoer van dioxde).

    Wat je katalysator doet is het verder verbranden van de CO door:

    2CO + O2 => 2CO2

    #18033601

    Probeer eerst maar eens te achterhalen welke waarden nou te hoog zijn en hoe veel te hoog deze zijn.

    Ik heb bij een auto ook eens te horen gekregen, afgekeurd want je co2 is te hoog.
    Maar hier zit iets achter want de berekening van de lambda is een som waarbij de waardes van de viergasmeting (CO, CO2, HC en O2) als variabelen in worden gevuld. Er bleek dus dat de lambda te hoog was met als oorzaak de CO2 waarden. Voor de APK zijn alleen de CO en lambda waarden afkeurpunten.
    Ik zou dus eerst maar eens de garage bellen waarop die precies is afgekeurd en wat de waarden hiervan waren. Volgens mij zijn ze verplicht jou dit gewoon aan te kunnen tonen.
    Er zijn namelijk nog wel genoeg andere dingen om te checken. Van inlaat tot uitlaat en van sensor tot de computer.

    #18033602

    @Fearless wrote:

    afkeur betekend nogwel dat je mag rijden tot je uiterste keuringsdatum.

    Ik had het zelf inderdaad even verkeerd gelezen, dacht zelf dat je oude keuringsrapport dan niet meer geldig was, maar dit is het idd nog wel. Voor de wet ben je eigenlijk wel in overtreding omdat je dan rond rijdt met een auto met gebreken, maar dan moet je net in een strenge controle terechtkomen wil men daar achter komen.

    #18033603

    Ik denk dat ik het ga proberen met een of ander flesje weet iemand hier iets van?

    #18033604

    Brandstofreiniger schijnt de boel te verbeteren :)

    http://www.toralin.nl/brandstofsysteem-reinigers/universeel-brandstof-reiniger” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18033605

    Ik moest dit bij de olie gooien niet bij de brandstof haha! Toch bedankt.

    #18033606

    Laatst ook een autootje met een te hoog CO2 gehalte. Beurtje, en nieuwe filters…..klaar!

    #18033607

    @Maikeltjeee wrote:

    @Fearless wrote:

    afkeur betekend nogwel dat je mag rijden tot je uiterste keuringsdatum.

    Je zegt hoog co……
    Bedoelen ze niet gewoon lambda waarde te hoog?
    Wanneer is die te hoog, stationair of op toeren?

    Uitlaat moet goed gasdicht zijn, zelfs een afwateringsgaatje wil al voor een hoge lambda waarde zorgen
    Motor goed warm, en alle elecktrische verbruikters mogen ingeschakeld zijn.

    Check zoiezo je lambda sensor en temp. sensor, als je dan toch al bezig bent gelijk even foutcodes uitlezen.

    Zorg dus dat je weet wat er niet klopt….een hoog co zeggen ze bij alle garages, maar meestal bedoelen ze wat anders. Zoals een te hoge lambda waarde.

    Ik weet dat mijn CO2 te hoog is bij stationeer toerental staat op de afkeur met code erbij etc weet niet als je hier wat aan hebt?

    Dat staat op papier ja, meer codes zijn er niet om dit te omschrijven.
    Je zou de monteur moeten vragen die hem gekeurd heeft.

    Want nu ga je zoeken naar een speld in een hooiberg, iedereen roept wat anders.
    Terwijl niemand weet wat precies de waardes zijn van de viergastest.

    Waar kom je vandaan? wil hem wel eens aan mijn4gas tester hangen.

    #18033608

    zeer zuid limburg woont die…

    #18033609

    Inderdaad het puntje van zuid limburg

    #18033610

    Oke mensen. Conclusie me uitlaat was niet gasdicht had 2 redelijke scheuren erin waar de gassen totaal uitkwamen. Dit is dichtgemaakt en ik heb injectie reiniger gehaald. Injectie heeft ook met de co2 te maken toch?

    #18033611

    luchtfilter eruit werkte bij mijn:P toch maar een nieuwe in gedaan:D

    injectie reiniger werkt wel degelijk ik doe er bij auto met co te hoog gewoon 2 in en de auto wordt merkbaar sneller

    #18033612

    Oke, dan laten we het hopen. Ik heb waarschijnlijk van te voren nog een kleine beurt. Maar ook nu met een dichte uitlaat en injectie reiniger. Kan deze injectie reiniger eigenlijk kwaad?

    #18033613

    alleen je uitlaat gasdicht maken is al voldoende.

    Maar dan is dus de lambdawaarde te hoog ;)

    #18033614

    Dus zelfs als ik de uitlaat dichtmaak kom ik er niet doorheen?

    #18033615

    Hier ook problemen met de uitstoot van een corsa 1.0
    Bij stationair is de co tussen de 3,56 en de 4.22
    de meng verhouding is 215
    de auto rijd goed, lambdasonde werkt goed de luchtmassa meter doet ook wat hij moet doen ,
    hij zuigt ook geen valse lucht aan

    ik hoop dat jullie iets weten
    groeten jacob

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.